Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorbumper t4

vragen over de T4
Plaats reactie
heijnenm
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2011, 21:05

Voorbumper t4

Bericht door heijnenm »

Wie weet of je zonder problemen een (rondere) voorbumper kunt monteren van een t4 van na 1996 op een t4 met kleinere bumper van 1995?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Voorbumper t4

Bericht door Harry 341 »

Is geen probleem,als ie maar niet van een wijsneus is.
Wat je nodig hebt zijn 2 plastic strips die aan de onderrand van de voorschermen komen,daar valt de bumper overheen en in de schermrand komt dan een boutje.Achter de nummerplaat zitten 2 bouten M8.
Die strips kosten bij de dealer samen ronde de 14 euro.ze zitten bij de zwarte aanduiding....
groetenHarry
Bijlagen
IMG_6187.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
heijnenm
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2011, 21:05

Re: Voorbumper t4

Bericht door heijnenm »

Ok bedankt ik ga ermee aan de slag
Gebruikersavatar
Rene_Pennings
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 sep 2015, 11:31
Contacteer:

Re: Voorbumper t4

Bericht door Rene_Pennings »

Ik wil de oude (kleine) bumper demonteren. Aan de zijkanten zit deze ook nog vast aan de binnenzijden van de spatborden. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze twee dingen los kan krijgen. (Ik kan niet zien of het bouten of moeren zijn, of dat het "geklikt" zit...) Alvast dank!
Live the life you love, love the life you live :T44EVER
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Voorbumper t4

Bericht door Harry 341 »

Er zitten 2 kleine borgpennetjes die je naar binnen moet drukken....vervolgens de bumper naar voren eraf schuiven...je kunt de bumper ook met wat gepast geweld een ruk naar voren geven...dan breken die 2 kl.. pennetjes wel af.
Als je een andere bumper gaat monteren moeten die schuifgevallen er toch af...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie