Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

topsnelheid T4 5 cylinder 2.4 D

vragen over de T4
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1157
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: topsnelheid T4 5 cylinder 2.4 D

Bericht door brugseb »

Ja, natuurlijk, een TDI zal uiteraard stiller en soepeler en zuiniger en etc... zijn, maar om nu meteen effe te "switchen", we spreken dan toch weer over een ander budget in aankoop hé.

Mijn vraag was eerder gericht naar andere 2.4D rijders, of die tips hebben of ervaring rond dat motorlawaai.
@Pascal: nog laatste bericht ontvangen? Adres?
greetz
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: topsnelheid T4 5 cylinder 2.4 D

Bericht door koekie520 »

Toen ik indertijd mijn 2.4 california volledig met extrem geïsoleerd had vond ik hem al een pak aangenamer qua geluid. Motorgeluid krijg je niet zo direct weg, maar als de andere rijgeluiden al wat gedempt worden scheelt het wel. Vooral de achterste wielkasten en schuifdeur. Maar onderschat het niet, je bent wel even bezig met dat interieur eruit te schroeven.
Mijn cruisesnelheid was destijds 130 op de teller en daar ging hij ook vlot naar. Het was geen racer, maar wel een sterke tractor. Vol, leeg, aanhanger, maakt niet uit, altijd even snel/traag. Ligt eraan waar je mee tevreden bent.
joeri_zwolle
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 mar 2012, 21:16
Locatie: Zwolle

Re: topsnelheid T4 5 cylinder 2.4 D

Bericht door joeri_zwolle »

T4 2.4d '95 met sca hoogdak en camper inrichting.
120 prima kruissnelheid hoewel ik tegen woordig voor 110 ga.

130 haalt hij en met wind mee ook 140 :) maar gaat dan van 1op10 naar 1op9.
Groet,
Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: topsnelheid T4 5 cylinder 2.4 D

Bericht door Hella »

Vind het een beetje rare discussie worden.
De meeste T4's met 2.4 diesel motor hebben er al behoorlijk km's op zitten. Dan kun je toch niet (meer) verwachten dat met zijn beperkte PK's het nog snelheidsmonsters zijn.
Zoals ik elders al meldde zijn wij net terug van vakantie een rit van 5000 km naar Dubrovnik. Dat zijn echt niet alleen maar vlakke wegen, m.n. op het schiereiland Peljesac zijn we hellingen met een stijgingspercentage van meer dan 10% tegenkomen en we stonden op gegeven moment op een camping aan het strand met een toegangsweg zo steil, daarvan dacht ik dat redt ie nooit terug.
Maar mijn AAB motor heeft zich van zijn goede en beresterke kant laten zien; geen helling te steil of hij kwam er met zijn nu 320.000 km wel tegenop :toppie .
Zo'n T4 heb je voor de fun dus daar zul je je in het verkeer dan ook naar moeten gedragen.
Ik rijdt nooit harder dan 3000 t/min. Dan spint de motor als een katje (behoud van de motor) en is er eigenlijk geen sprake van extreem motorlawaai. Je kunt op een normale manier met elkaar praten en naar de radio luisteren. Wat daar dan aan snelheid tegenover staat interesseert mij niet. Maar het is dan echt niet zo dat je alleen maar tussen de vrachtwagens rijdt.

Een aantal jaren had ik een Chrysler PT Cruiser 2.4 GT turbo. Dat was echt een snelheidsmonster (van 0 tot 100 in krap 7 seconden) met dito brandstofverbruik en wat mij opviel is dat ik altijd 'getergd' in de auto zat, wou alles en iedereen zo snel mogelijk voorbij. Porsches en GTI-tjes nodigden mij vaak uit tot stoplichtsprints.
Met de T4 is het leven op vakantie juist een stuk relaxter :ikrij , alhoewel het verschil soms toch wel stuurbijtend groot is :gif . Maar inderdaad geen last meer van :politie
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: topsnelheid T4 5 cylinder 2.4 D

Bericht door rradd »

Wat een gedoe over de topsnelheid, mijn AAB motor is de snelste............









Ik rij altijd vooraan de file :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Plaats reactie