Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slapen in de T4 California

vragen over de T4
Plaats reactie
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

slapen in de T4 California

Bericht door Hella »

Gisteren terug gekomen van onze 'zomer'vakantie naar Kroatië.
Omdat we nu toch eenmaal op weg waren door Oostenrijk (Ossiacher see), Slovenie (Europa's grootste grottenstelsel bezocht), Istrie ook maar (via de kustweg) doorgereden naar Dubrovnik en de terugweg via het schiereiland Peljesac (met bootoversteek naar het vasteland) genomen. Hele mooie tocht en heel mooi weer gehad (de laatste dagen wel veel heel harde wind van de Bora). De camper is ons op onze eerste lange vakantie uitstekend bevallen. Gelukkig geen malheur gehad, dus zo'n 5000 km alleen oliepeil controleren (er staan nu 320.000 km op de teller van de AAB motor) en diesel tanken.

Wat ons echter wel erg slecht is bevallen is het slaapcomfort op de uitgeklapte achterbank. Best krap voor 3 weken, dus noodgedwongen om en om geslapen, maar wat vooral tegenviel was de rugpijn waar we 's morgens mee wakker werden.
We hebben dan ook besloten om een traag schuim opdekmatras aan te schaffen van zeker 8 cm dik. Die kan mooi worden opgeborgen op het boven slaapgedeelte (dan moeten de 2 aanwezige matrassen het veld ruimen).

Maar is dat een effectieve oplossing of zijn er andere ideeën op dit forum?
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: slapen in de T4 California

Bericht door Jor »

8cm traagschuim is wel erg dik,wij hebben 4 cm en met rugklachten voldoende
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: slapen in de T4 California

Bericht door bvddobb »

Jor schreef:8cm traagschuim is wel erg dik,wij hebben 4 cm en met rugklachten voldoende
8 cm traagschuim is wel dik, ja. je hebt ook combi-oplegmatrassen, bijv. 4 cm 'gewoon' en 3 cm traagschuim.

Sommigen (wij ook) vinden traagschuim wel lekker liggen, maar een beetje 'zweterig' als toplaag. Wij draaien de combi-opleg nu om, traagschuim onderop, 'gewoon' bovenop, en slapen heerlijk!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: slapen in de T4 California

Bericht door Pascal-141 »

Ik had met mijn slechte rug ook steeds last in de Westfalia tijdens het slapen . Zo had ik ook het gevoel dat , wanneer ik op mijn zij ging liggen , dat mijn heup door het originele matras ging tot op de harde ondergrond .
Ik heb sinds een jaar of 3 een oplegmatras gekocht bij de Ikea , en die uit de hoes gehaald , en aan 1 zijde afgesneden op de correcte maat , en de hoes (met rits) er terug omheen gedaan . Deze oplegmatras is 4cm dik, en ik slaap er heerlijk op.
Na het slapen vouw ik ze in 3 , en dan gaat ze netjes achter de bank .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie