Hey allen, ben gisteren naar een blauwe TDI 88 pk van 2003 gaan kijken en heb een vraagje,
Is het normaal dat deze zo' n korte 1 ste versnelling heeft? Aangrijpingspunt ligt ook redelijk hoog. Heeft dit allemaal te maken met de blauwe i? Of moet er een en ander vervangen worden of aangepast worden? Alvast bedankt.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Blauwe TDI rijgedrag vraagje
Re: Blauwe TDI rijgedrag vraagje
Ja, wanneer mijn voet bijna helemaal boven is voel je pas dat de wagen vooruit wil gaan.
Re: Blauwe TDI rijgedrag vraagje
OK, zo een heb ik nog liggen. Dus moest de koppeling het begeven kost het me alleen tijd. Bedankt.
Re: Blauwe TDI rijgedrag vraagje
Wij hebben zelf ook een 2001 88 pk (blauw I tje) Bijna 300000 km
Bij mij zit de koppeling ook hoog, maar das al heel lang zo en wordt ook niet echt anders.
Nu al weer iets van 80.000 mee gereden.
Wel zit er een bak onder met korte overbrengingen zeg maar snel schakelen en bij 130 km 3000 toeren.
Wij vinden dat er voldoende vermogen in zit, kan natuurlijk altijd meer.
Maar vergeleken met onze andere bus 2.4 aab is dit een monster
Groet Ab
Bij mij zit de koppeling ook hoog, maar das al heel lang zo en wordt ook niet echt anders.
Nu al weer iets van 80.000 mee gereden.
Wel zit er een bak onder met korte overbrengingen zeg maar snel schakelen en bij 130 km 3000 toeren.
Wij vinden dat er voldoende vermogen in zit, kan natuurlijk altijd meer.
Maar vergeleken met onze andere bus 2.4 aab is dit een monster
Groet Ab
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Blauwe TDI rijgedrag vraagje
Ik heb hier ook een 88pk versie staan , bij deze zit de koppeling ook heel hoog , en dat is al zo sinds de nieuwe koppeling en nieuwe versnellingsbak er 3 jaar terug zijn ingegaan.
Bij mijn zwarte T4 (was origineel ook 88pk), zit een complete 102pk koppelingsset erin , en bij die zit de koppelingspedaal vrij laag , m.a.w. de koppeling neemt vrij snel op.
Bij mijn zwarte T4 (was origineel ook 88pk), zit een complete 102pk koppelingsset erin , en bij die zit de koppelingspedaal vrij laag , m.a.w. de koppeling neemt vrij snel op.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Blauwe TDI rijgedrag vraagje
We zullen wel zien dan... Bedankt
Ik schrok er wat van omdat ik dit nog nooit meegemaakt had bij een auto. In 1 ste kan je deze bus gewoon niet doen stilvallen, al laat je de koppeling gewoon omhoog " schieten ". ( ben misschien al wat te gewend geraakt aan mijn t5)
Ik schrok er wat van omdat ik dit nog nooit meegemaakt had bij een auto. In 1 ste kan je deze bus gewoon niet doen stilvallen, al laat je de koppeling gewoon omhoog " schieten ". ( ben misschien al wat te gewend geraakt aan mijn t5)
Re: Blauwe TDI rijgedrag vraagje
Hallo Gertman,
Als jij de koppeling laat opkomen slaat de motor niet af!!!
Das vreemd, bij mij zit hij wel hoog maar als ik hem laat flippen in de 1e versn. slaat hij echt wel af hoor
Zou dan toch even de koppeling nader controleren.
Ab
Als jij de koppeling laat opkomen slaat de motor niet af!!!
Das vreemd, bij mij zit hij wel hoog maar als ik hem laat flippen in de 1e versn. slaat hij echt wel af hoor
Zou dan toch even de koppeling nader controleren.
Ab