Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 project: En veel vragen (motor, bekleding, velgen,...)

vragen over de T5
Plaats reactie
Don d Palmer
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2015, 17:23

T5 project: En veel vragen (motor, bekleding, velgen,...)

Bericht door Don d Palmer »

Dag allemaal,

Sinds kort ben ik eigenaar van een leuke T5, 2011, 180pk.

Door omstandigheden krijgt hij volgende week een nieuwe motor (0 motor, 180pk). Lang verhaal ;)

Al veel info hier gevonden maar toch nog enkele vragen (gezien ik niet zo technisch ben aangelegd)

1. Ik zou de motor graag willen optimaliseren. Chippen of tunen, maar ik weet niet zo goed waar te beginnen. Is dat best wanneer de motor nog amper heeft gelopen of best later ?

2. Ik heb een offerte voor het bekleden via bedrijfswagen bekleden maar zijn er (in Z NL of Belgie) goedkopere alternatieven ? (zelf ben ik niet echt handig)

3. Ik heb er momenteel grote 19 inchers op liggen maar zou willen gaan voor iets kleiners (17 inch). Liefst mooie spaakvelgen, maar ook daar een beetje aan het zoeken voor een goed alternatief (want de officiele 2de hands velgen zijn nogal prijzig)

4. Er is gerookt in de wagen, wat vooral storend is wanneer je de verwarming opzet. Iemand tips om dit proper te krijgen ?

Alvast super bedankt voor de feedback
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: T5 project: En veel vragen (motor, bekleding, velgen,...)

Bericht door Anno »

Goedemiddag,

Gefeliciteerd met je aankoop.

2. wat voor een binnenbekleding zoek je? Waar heb je offerte laten opstellen?

4. Auto in de zon zetten + emmer met amoniak. dagje in hete zon laten trekken. Dan met lap alles goed afnemen.
Ik heb hier heel goed resultaat mee gehaald.

Succes!
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: T5 project: En veel vragen (motor, bekleding, velgen,...)

Bericht door heemskerk »

Soms zie ik mensen rijden die met het raam dicht aan het roken zijn.. Ik kan mij zo voorstellen dat de kachelradiateur, aircoverdamper en blower dan ook de bron van luchtjes kunnen zijn. Ik vrees dat je in dat geval niet klaar bent met een emmertje ammoniak etc...
Laatst gewijzigd door heemskerk op 20 okt 2015, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: T5 project: En veel vragen (motor, bekleding, velgen,...)

Bericht door Gerrit354 »

-Voor de geur zijn goede professionele oplossingen, een professioneel autopoetsbedrijf heeft daar een antwoord op.

-VW heeft zelf Canberra velgen, zijn wel 18 inch, maar erg mooie dingen.

-Tunen, als je het wilt doen zou ik het gewoon nu direct laten doen.
Don d Palmer
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2015, 17:23

Re: T5 project: En veel vragen (motor, bekleding, velgen,...)

Bericht door Don d Palmer »

Anno schreef:Goedemiddag,

Gefeliciteerd met je aankoop.

2. wat voor een binnenbekleding zoek je? Waar heb je offerte laten opstellen?

4. Auto in de zon zetten + emmer met amoniak. dagje in hete zon laten trekken. Dan met lap alles goed afnemen.
Ik heb hier heel goed resultaat mee gehaald.

Succes!

Ik zou hem graag volledig laten vilten vanbinnen, heb een offerte bij bedrijfswagenbekleden.nl

Wat geur betreft zal het inderdaad vrees ik ook de chauffage en co zijn die moet worden proper gemaakt...
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: T5 project: En veel vragen (motor, bekleding, velgen,...)

Bericht door Burp »

Autopoetsers hebben vaak een ozon machine die ze een nachtje in de auto laten staan. Daar halen ze de geur vrijwel mee uit de auto. Daarbij geheel afsoppen van binnen en interieurfilter vervangen.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Plaats reactie