Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diefstal voorkomen

vragen over de T4
Plaats reactie
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Diefstal voorkomen

Bericht door bart seinwezen »

Hallo :wjw

Ik zie de laatste tijd veel te vaak berichtjes over verdwenen campers rondgaan in mijn woonplaats... nu ik net voor een vermogen mijn T4tje aan het vertroetelen ben stemt dat toch wat zorgelijk. Ik overweeg dan ook om eens wat te investeren in een stuurwielbeugel, maar misschien heeft iemand nog betere ideeën? Ik wil hoe dan ook nog een verborgen schakelaar inbouwen maar dat helpt niet veel als, zoals hier drie straten verderop gebeurde, er niet eens een accu inzat- maar de T3 wel spoorloos verdwenen was. Er wordt dus kennelijk zelfs met autoambulances gewerkt concludeer ik dan.

Groets, Bart
Adrie
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2007, 10:17

Re: Diefstal voorkomen

Bericht door Adrie »

Bearlock doen.
Stuur(wielbeugel) zaagt men door.
En zo'n beugel vergeet je nog weleens aan te brengen, een Bearlock gaat automatisch (sleutel in contact en sleutel in Bearlock doen en rijden) :driveT4
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Diefstal voorkomen

Bericht door Charles 1065 »

Diefstal van je Transporter is heel makkelijk te voorkomen! Volkswagen heeft links onder aan de voorruit bij veel type's het chassisnummer staan! Hier wordt een foto van gemaakt en in oostblok landen en vooral Polen kun je sleutels gewoon op chassis nummer bestellen niet zoals hier in Nederland met papieren! Ze maken je auto open duwen hem een stukkie weg en lezen of lenen (weet niet exact hoe dat heet) je sleutel in en bam weg is je bus!!
Praat gelukkig niet uit ervaring maar hebt dit van een man die bij de politie belast is met deze criminaliteit!
Dus zorgen dat deze niet meer leesbaar is en de kans op diefstal is aanzienlijk verkleind!
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Diefstal voorkomen

Bericht door matje86 »

en plak wat stickers op de bus :adhd Afbeelding
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie