Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5gp ombouw campertarief & hoogdak/hefdak

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

t5gp ombouw campertarief & hoogdak/hefdak

Bericht door otzie »

beste allemaal,

we hebben net een andere (voor ons nieuwe) bus gekocht,
het is een T5 GP uit 2011 geworden met 140pk automaat,
kombi uitvoering in de kleur wit

binnenkort dus een hoop te doen, verwacht dat we deze in de loop van volgende week kunnen ophalen.

daarna kan het ombouwen beginnen..

maar nu even praktisch en zeker qua rijtuigbelasting, is het noodzakelijk om het hefdak al te plaatsen om voor het kwarttarief in aanmerking te komen, of als de vloer, rails, keuken, slaapbank monteer van een cali , kan ik dan al voor het kwart tarief in aanmerking komen.?

en hoe gaat de papierwinkel? moet ik langs met onze bus bij de belastingdienst, of zijn een paar foto's voldoende, of geloven ze me op mijn blauwe ogen?

groet otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t5gp ombouw campertarief & hoogdak/hefdak

Bericht door Multivan Generation »

Blijkbaar is de houderschaps belasting een hele belangrijke drijfveer..

Om in aanmerking te komen voor het kwart-tarief, moet je aan de inrichtingseisen voor een camper voldoen .

Die kun je nalezen bij de Belastingsdienst op de site..
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: t5gp ombouw campertarief & hoogdak/hefdak

Bericht door otzie »

beste,

chassisnummer begint met WV, het is een kombi (personenbus) en op kenteken al MPV :driveT5
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: t5gp ombouw campertarief & hoogdak/hefdak

Bericht door LAYCA »

Minimale eisen

Om in aanmerking te komen voor het kwarttarief dient uw omgebouwde bus aan een aantal eisen te voldoen. Deze eisen zijn:

er moeten 2 vaste zitplaatsen zijn;
er moet een tafel zijn. De (bevestiging van de) tafel mag zodanig zijn, dat de tafel eenvoudig kan worden verwijderd;
er moet slaapplaats zijn voor tenminste 2 personen. Deze slaapplaatsen mogen eventueel met behulp van de bovengenoemde zitplaatsen worden gemaakt. Als het een tweepersoonsslaapplaats is, dan moet deze tenminste 180 cm lang zijn en tenminste 110 cm breed. Als het 2 aparte slaapplaatsen zijn, dan moeten deze slaapplaatsen tenminste 180 cm lang zijn en tenminste 60 cm breed;
er moeten vaste en afsluitbare opbergfaciliteiten aanwezig zijn;
er moet een vast keukenblok met een werkblad van tenminste 60 cm hoog zijn, voorzien van een ingebouwde (uitneembare) watervoorziening met een spoelbak, een kraan en een afvoer.
er moet een vast ingebouwd kooktoestel aanwezig zijn;
alles moet op een normale wijze bereikbaar en bruikbaar zijn.
De ruimte waarin bovenstaande zich bevindt moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van tenminste 170 cm over een lengte van tenminste 200 cm en over een breedte van tenminste 90 cm. Dit is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijders zitplaats.
Als uw binnenruimte van fabriekswege geen hoogte heeft van 170 cm, maar wel tenminste een hoogte van 130 cm, dan mag u de binnenruimte verhogen tot tenminste 170 cm over een lengte van tenminste 100 cm en een breedte van tenminste 90 cm. Dit kan bijvoorbeeld door middel van plaatsing van een hefdak.

U kunt alle eisen uitgebreid nalezen op de site van de belastingdienst.


Groetjes Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: t5gp ombouw campertarief & hoogdak/hefdak

Bericht door Oviivo »

Je zou bijna kunnen zeggen;

Om voor het kwarttarief in aanmerking te komen, moet je bus als camper bruikbaar zijn. In een camper kun je slapen, koken, zitten aan tafel en .... staan!

:zwaai
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: t5gp ombouw campertarief & hoogdak/hefdak

Bericht door otzie »

waarom ik dit vraag is:

ik meen dat ik ergens gelezen had, (op dit forum?) dat er iemand ook van een t5 personenuitvoering?
een california aan het bouwen was, maar eerst het meubel en slaapbank had geplaatst, kwart tarief had aangevraagd, de bus weer leeggehaald en op het gemakje (mooi weer/ grote/hoge schuur/loods) het slaapdak er weer in, en de rest van de meubels deed plaatsen.

zeker gezien installatietijd/afwerking (haastige spoed is zelden .... )
en eerlijk is eerlijk ik geef liever een paar honderd uit aan accessoires, dan aan motorrijtuigen belasting :yes

anders is het ook geen probleem, maar dan is het handiger een week vrij te nemen van mijn werk en een droog onderkomen te zoeken op de boel te monteren.

groet otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t5gp ombouw campertarief & hoogdak/hefdak

Bericht door Multivan Generation »

verkeerd gelezen.

Kwart-tarief wordt afgewezen als je niet aan de eisen hiervan voldoet, easy toch?
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: t5gp ombouw campertarief & hoogdak/hefdak

Bericht door Anno »

TS,

Er zijn mensen die eerst een omgebouwde T5 laten keuren tot camper met een zolicht mogelijk keukentje en geen isolatie materiaal. Na de keuring komt de eigenlijke keuken, wordt isolatiemateriaal toegepast en komt er bv een koelkast in. Dit om wegenbelasting, die als basis het gewcht heeft, te besparen.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: t5gp ombouw campertarief & hoogdak/hefdak

Bericht door LAYCA »

Sjoemel niet met de voorwaarden de bus dient ten alle tijden te voldoen aan de gestelde eisen.
Denk aan steekproef belastingdienst,,,,,,,,,,,,,, niet goed??? :politie
En dit betekent dat vanaf de datum dat de bus als camper is gekeurd vol tarief betalen :gif Belastingaanslag.
Denk ook aan hoeveel personen de bus moet voldoen dit is een keuring punt (niet voor de belastingdienst)
Gekeurde zit/slaapbank bijvoorbeeld kijk hier mee uit!
De RDW keurmeesters zijn ook mensen en zullen hun baan niet te grabbel gooien om wie dan ook te matsen.

Groetjes Wim
Bijlagen
campfireLayca.gif
campfireLayca.gif (2.63 KiB) 2274 keer bekeken
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: t5gp ombouw campertarief & hoogdak/hefdak

Bericht door otzie »

Ik heb gisteravond nog even "rondgespeurd" op het forum,

nu weet ik ook waar mijn verwarring vandaan kwam :wjw

ik weet wat de inrichting-eisen zijn voor een camper, ook voor de modellen transporter met motor achterin is een uitzondering.
nu had ik hier op het forum gelezen dat iemand eerst zijn meubels inbouwde, naar keuring ging, en daarna de boel weel leegtrok en hefdak plaatste.

het ging hier dus voor het keuren als camper, om dit als zodanig op kenteken te krijgen en daarna pas verdere afbouw naar camper, en dan uiteindelijk camper/ kwarttarief

dus het is me nu helemaal duidelijk :gekte

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: t5gp ombouw campertarief & hoogdak/hefdak

Bericht door LAYCA »

Veel plezier met de ombouw.

Laat van je horen :yes

Groetjes Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie