Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Remmen blijven plakken

vragen over de T4
Plaats reactie
jort
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2015, 18:12

Remmen blijven plakken

Bericht door jort »

De bus moet weer naar de jaarlijkse keuring. Geen probleem met de nieuwe brandstofleiding + retourleiding, uitlaatrubbers en lichtkap. Echter wel met de remmen gangbaar maken. In 1e opzicht leek me dit geen probleem door de geleidepennen gangbaar te maken, zo makkelijk is 't echter niet.
Heb eerst de remkrachtverdeler gangbaar gemaakt zodat achter ook weer vrolijk mee deed, maar nu blijven alle 4 de remmen plakken en worden heel heet, voordat de remkrachtverdeler gangbaar gemaakt werd had ik voor geen last. Wat ik reeds vervangen heb zal ik hier onder opsommen;

Klauwen gereviseerd (zuigers opgeschoond + nieuwe rubbers)
Ontlucht uiteraard
Nieuwe remslangen voor

Weet iemand nog een oplossing?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Remmen blijven plakken

Bericht door Harry 341 »

Remkrachtverdeler ook weer afgesteld?
Is de bus verlaagd?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Remmen blijven plakken

Bericht door Geert G »

Welke motor en bouwjaar??

Hetzelfde gehad in mei van dit jaar.
Als je alle 4 de remklauwen goed zijn gereviseerd & geassembleerd met ATE rem-pasta, blijft er nog maar boosdoener over: De hoofdremcilinder.
Heb je de boringen van de remklauwen ook opnieuw gehoond?
En waren de zuigers nog 100% rond? (met de hand zonder keringsringen ronddraaien in de boring, klemmen is afkeur)

Als het een TDI is zonder ABS kun je deze aluminium ATE hoofdremcilinder niet reviseren, alleen maar vervangen.
Er zitten teveel kogeltjes & kanaaltjes in, is ook geen normale seegerring gebruikt met gaatjes, dus officieel kun je hem ook niet open maken.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Remmen blijven plakken

Bericht door repelsteeltje »

http://www.ebay.de/itm/Hauptbremszylind ... OSwaNBUbKF~

voor dit soort prijzen ga je ook niet reviseren....
jort
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2015, 18:12

Re: Remmen blijven plakken

Bericht door jort »

Harry 341 schreef:Remkrachtverdeler ook weer afgesteld?
Is de bus verlaagd?
De bus is niet verlaagd, de remkrachtverdeler is weer afgesteld zodat achter weer mee doet.
Geert G schreef:Welke motor en bouwjaar??

Hetzelfde gehad in mei van dit jaar.
Als je alle 4 de remklauwen goed zijn gereviseerd & geassembleerd met ATE rem-pasta, blijft er nog maar boosdoener over: De hoofdremcilinder.
Heb je de boringen van de remklauwen ook opnieuw gehoond?
En waren de zuigers nog 100% rond? (met de hand zonder keringsringen ronddraaien in de boring, klemmen is afkeur)

Als het een TDI is zonder ABS kun je deze aluminium ATE hoofdremcilinder niet reviseren, alleen maar vervangen.
Er zitten teveel kogeltjes & kanaaltjes in, is ook geen normale seegerring gebruikt met gaatjes, dus officieel kun je hem ook niet open maken.
Het gaat om een 2.4 dsl 78 pk uit 1996 met schijven achter. De remklauwen zijn gereviseerd met nieuwe rubbers, zuigers schoongemaakt maar niet gecontroleerd op rondheid en gemonteerd met veel remolie. Heb de boringen niet opnieuw gehoond, is het wel goed als dit nog ruimer wordt?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Remmen blijven plakken

Bericht door Multivan Generation »

Je hebt de zuigers dus niet voorzien van het bijgeleverde speciale vet?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Remmen blijven plakken

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Je hebt de zuigers dus niet voorzien van het bijgeleverde speciale vet?
hoeft ook niet , remolie voldoet (dat is tenslotte ook waar het geheel in gaat werken .
Ik heb meerdere revisiesetten liggen , maar nog geen enkele gehad waar vet bij zit . (heb de setten voor de zuigers , en voor de glijpinnen)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Remmen blijven plakken

Bericht door Pascal-141 »

jort schreef:De bus moet weer naar de jaarlijkse keuring. Geen probleem met de nieuwe brandstofleiding + retourleiding, uitlaatrubbers en lichtkap. Echter wel met de remmen gangbaar maken. In 1e opzicht leek me dit geen probleem door de geleidepennen gangbaar te maken, zo makkelijk is 't echter niet.
Heb eerst de remkrachtverdeler gangbaar gemaakt zodat achter ook weer vrolijk mee deed, maar nu blijven alle 4 de remmen plakken en worden heel heet, voordat de remkrachtverdeler gangbaar gemaakt werd had ik voor geen last. Wat ik reeds vervangen heb zal ik hier onder opsommen;

Klauwen gereviseerd (zuigers opgeschoond + nieuwe rubbers)
Ontlucht uiteraard
Nieuwe remslangen voor

Weet iemand nog een oplossing?
De rembekrachtiger (de zwarte pot waar de hoofdremopomp zit tegengeschroefd) kan dit ook veroorzaken .
Heb ik een tijd terug bij mijn zwarte T4 ook gehad ,rembekrachtiger vervangen , en probleem was opgelost .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Emissieloos
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2015, 10:50

Re: Remmen blijven plakken

Bericht door Emissieloos »

Zonder wat op een anders werk af te willen doen : ik reinig zon remklauw in een ultrasoonbad, ik twijfel er nl nogal aan dat je ze anders echt schoon krijgt.
M vr gr johannes
jort
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2015, 18:12

Re: Remmen blijven plakken

Bericht door jort »

Heb de afdichtingen in de klauw ingesmeerd met remmenvet + zuiger. Stukje proefgereden en wielen van de grond gezet kijken of ze niet meer remden en 't werkt!
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: Remmen blijven plakken

Bericht door bargemast »

Als je remmen straks bij de keuring het ook nog zo goed doen, ben jij weer klaar voor een poosje.

Succes ermee.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Remmen blijven plakken

Bericht door Multivan Generation »

mooi :toppie
Plaats reactie