Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achterruitverwarming

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 589
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

achterruitverwarming

Bericht door Jos M »

werkt de achterruit verwarming via een relais of rechtstreeks via de schakelaar?
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 589
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: achterruitverwarming

Bericht door Jos M »

heb het gevonden, relais zit in schakelaar en gaat rechtstreeks naar achteruit verwarming en kan ik hier dus ook mijn spiegelverwarming aansluiten.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: achterruitverwarming

Bericht door Pascal-141 »

Jos M schreef:heb het gevonden, relais zit in schakelaar en gaat rechtstreeks naar achteruit verwarming en kan ik hier dus ook mijn spiegelverwarming aansluiten.
spiegelverwarming zit daar standaard op aangesloten (als je elektr spiegels hebt)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 589
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: achterruitverwarming

Bericht door Jos M »

Pascal-141 schreef:
Jos M schreef:heb het gevonden, relais zit in schakelaar en gaat rechtstreeks naar achteruit verwarming en kan ik hier dus ook mijn spiegelverwarming aansluiten.
spiegelverwarming zit daar standaard op aangesloten (als je elektr spiegels hebt)
Had ze niet standaard op mijn bus, heb er een tijdje terug verwarmde opgezet en wil ze nu aansluiten, word nu wel weer handig met het vochtige weer en wilde weten hoe, haal de draden nu naar de schakelaar en sluit ze daar aan :werkaanT4
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 589
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: achterruitverwarming

Bericht door Jos M »

Ik zie dat de achterruitverwarming is af gezekerd met 20A, bij mij komen alleen de spiegels er op, achterruit verwarming is los gekoppeld, gebruik ik niet, kan ik er dan beter een lagere zekering van 10A inzetten, ik neem aan dat de zekering in de draad zit die naar de schakelaar toe gaat met de spanning. en niet in de draad naar het achterraam.
Plaats reactie