Dit is de inwendige vervuiling van een diesel brandstoffilter na 29.000km in mijn 2.5 TDI busje.
Al die tijd gewone diesel getankt, dus geen V-Power, Ultimate, o.i.d.
Filter heeft 1½ jaar dienst gedaan.
Kun je voorstellen hoe zwart het is, als het 60.000 km blijft zitten.......zoals VW het voorschrijft.
En deze vervuiling op het einde van de levensduur van het filter door verzadiging ook doorslaat naar je brandstofpomp en verstuivers.....
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vervuiling Brandstoffilter
Vervuiling Brandstoffilter
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Vervuiling Brandstoffilter
meestal zeer gebrekkig onderhoud jaarlyks vervangen ongeacht de kilometers is de beste oplossing
Re: Vervuiling Brandstoffilter
Dat is mooi om te zien en gelijk een extra motivatie om dit jaarlijks te blijven doen!
Re: Vervuiling Brandstoffilter
Hier een doorsnee van een brandstofpomp, zoals o.a. gemonteerd op een T4.
Dit is fijn mechanisch.
Dit is fijn mechanisch.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Vervuiling Brandstoffilter
Olie en alle filters gewoon elk jaar voor de vakantie nieuw...jaarlijks +/- 12000 km.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.