Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geschatte levensduur van 1.9TDI 105Pk motor

vragen over de T5
fietsensloper
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
Locatie: Ruinerwold

Re: Geschatte levensduur van 1.9TDI 105Pk motor

Bericht door fietsensloper »

bargemast schreef:Hallo fietsensloper, het ziet er naar uit dat deze 105 pk motoren in staat zijn om hem lang vol te houden.

Die met 850.000km op z'n teller zal er toch waarschijnlijk wel een nieuwe-of gereviseerde motor in hebben moeten zetten met zoveel km's denk ik.

Wel net als dregu ook een probleem met de versnellingsbak, kwam dat bij de jouwe ook door gebrek aan olie, dat dat lager los is komen te zitten ?

Je hebt wel een lekker zuinig busje als ik dat zo zie.

Gtz, Peter.
Dat lukt met de 86pk versie ook hoor, is namelijk exact dezelfde motor, alleen is die softwarematig terug gebracht naar minder pk's.
Nee dat komt niet door een gebrek aan olie. Is gewoon een ''standaard'' probleem werd mij verteld. Dat is iets waar veel bakken aan kapot gaan, omdat je het verder onder het rijden niet merkt tot het te laat is.
Maar wat jordy zegt klopt wel, de olie is heel matig bemeten. En als er dus ook maar 50 of 100ml uit lekt door een zwetende keerring o.i.d. is het direct al te weinig. Mij werd geadviseerd om de bus links voor zo hoog mogelijk op te krikken met een garagekrik en de bak gewoon te vullen tot hij overstroomde. Zo heb je het oliepeil heel iets hoger staan en is er wat meer zekerheid. Verder niet schadelijk voor de bak. Zo doen ze het bij de revisiebedrijven ook. Normaal gaat er 2 liter olie in, en als je hem scheef houd 150 of 200ml meer. Ze zeiden zelfs 2 liter normale olie en dan aanvullen met ATF, waardoor hij iets lichter kan gaan schakelen.
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: Geschatte levensduur van 1.9TDI 105Pk motor

Bericht door bargemast »

bedankt voor deze informatie fietsensloper, als ik het geluk heb om ooit een T5 te kunnen kopen zal ik zeker het niveau van de olie in de bak zo vullen als jij hier beschreven hebt.

Gtz, Peter.
Plaats reactie