Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 500.000 km
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4455
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
T5 500.000 km
kreeg een mail van Toon
================================================================
Mijn naam is Toon Welink en ik sta op weetjewel met foto's van mijn T5 op nummer 179.
Ik heb de T5 in februari 2006 nieuw gekocht. Gisteren, 24 november 2015, heb ik de magische 500.000 kilometer bereikt.
Ik ben hiervoor uiteraard even gestopt en heb als bewijs deze 2 foto's gemaakt.
Buiten de gewone onderhoudsreparaties heb ik nooit iets ongewoons kapot gehad aan mijn T5.
Wel eenmaal een nieuwe aandrijfas. Alleen na de 400.000 kilometer kreeg ik een scheur in het uitlaatspruitstuk.
Deze moest vervangen worden door een nieuwe en bovendien ging gelijk mijn turbo kapot en die is ook vervangen door een nieuwe.
Bij 470.000 kilometer bleek de versnellingsbak kapot te zijn. De auto reed al lange tijd soms "hakkelend".
Er is een gereviseerde versnellingsbak gemonteerd alsmede een nieuwe koppeling,drukgroep en vliegwiel.
Ook moest er weer een nieuwe aandrijfas worden gemonteerd.
De T5 rijdt weer helemaal prima.
We zijn net terug van een reis naar Roemenië-Boekarest vice-versa, totaal 5100 kilometer.
Vriendelijke groet, Toon =================================================================
Toon geweldig verhaal , en wat mooi 500.000 km met je T5
================================================================
Mijn naam is Toon Welink en ik sta op weetjewel met foto's van mijn T5 op nummer 179.
Ik heb de T5 in februari 2006 nieuw gekocht. Gisteren, 24 november 2015, heb ik de magische 500.000 kilometer bereikt.
Ik ben hiervoor uiteraard even gestopt en heb als bewijs deze 2 foto's gemaakt.
Buiten de gewone onderhoudsreparaties heb ik nooit iets ongewoons kapot gehad aan mijn T5.
Wel eenmaal een nieuwe aandrijfas. Alleen na de 400.000 kilometer kreeg ik een scheur in het uitlaatspruitstuk.
Deze moest vervangen worden door een nieuwe en bovendien ging gelijk mijn turbo kapot en die is ook vervangen door een nieuwe.
Bij 470.000 kilometer bleek de versnellingsbak kapot te zijn. De auto reed al lange tijd soms "hakkelend".
Er is een gereviseerde versnellingsbak gemonteerd alsmede een nieuwe koppeling,drukgroep en vliegwiel.
Ook moest er weer een nieuwe aandrijfas worden gemonteerd.
De T5 rijdt weer helemaal prima.
We zijn net terug van een reis naar Roemenië-Boekarest vice-versa, totaal 5100 kilometer.
Vriendelijke groet, Toon =================================================================
Toon geweldig verhaal , en wat mooi 500.000 km met je T5
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Re: T5 500.000 km
Ben je nu de enige in Nederland die dit gehaald heeft met een T5?
Voor een T4 tdi is dit toch redelijk normaal.
En niet onbelangrijk: welk type T5 heb jij?
Voor een T4 tdi is dit toch redelijk normaal.
En niet onbelangrijk: welk type T5 heb jij?
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: T5 500.000 km
Even kijken bij de fotogalerij en voila; 174 pk.freek schreef:Ben je nu de enige in Nederland die dit gehaald heeft met een T5?
Voor een T4 tdi is dit toch redelijk normaal.
En niet onbelangrijk: welk type T5 heb jij?
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Multivan Generation
- Berichten: 33798
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 500.000 km
mooie stand hoor
Voor een T5 rijder misschien wel de normaalste zaak van de wereld
Mooie score hoor. Zitten je stoelen nog lekker, of begint het schuimrubber aan vervanging te raken?
En alle schakelaars zoals richtingaanwijzers etc werken nog gewoon?
Groeten Peter (die met zijn T4 zelfs nog lang niet zo ver is)
Ik vind bovenstaande alleen (helaas) wel ongewoon.Buiten de gewone onderhoudsreparaties heb ik nooit iets ongewoons kapot gehad aan mijn T5.
Wel eenmaal een nieuwe aandrijfas. Alleen na de 400.000 kilometer kreeg ik een scheur in het uitlaatspruitstuk.
Deze moest vervangen worden door een nieuwe en bovendien ging gelijk mijn turbo kapot en die is ook vervangen door een nieuwe.
Bij 470.000 kilometer bleek de versnellingsbak kapot te zijn. De auto reed al lange tijd soms "hakkelend".
Er is een gereviseerde versnellingsbak gemonteerd alsmede een nieuwe koppeling,drukgroep en vliegwiel.
Ook moest er weer een nieuwe aandrijfas worden gemonteerd.
Voor een T5 rijder misschien wel de normaalste zaak van de wereld
Mooie score hoor. Zitten je stoelen nog lekker, of begint het schuimrubber aan vervanging te raken?
En alle schakelaars zoals richtingaanwijzers etc werken nog gewoon?
Groeten Peter (die met zijn T4 zelfs nog lang niet zo ver is)
Re: T5 500.000 km
Volgens mij is dit een zeer bovengemiddelde prestatie: pas na 400.000 km hogere kosten bij een R5128kW. Ik heb de mijne nu bijna een jaar en dacht redelijk veilig te zijn met een auto waar al na 150.000 km een nieuwe motor + drukgroep/koppeling in is gezet. Maar na 3 maanden in bezit en toen 250000 toch ook weer een koppeling+drukgroep, rechter aandrijfas en recent een versleten 6 versn bak. Gezien de verhalen sluit ik niet uit dat toch ook redelijk snel de kop verbust moet worden ('alle vertuiverzittingen zijn in zekere mate ingeslagen bij 100.000km...'). De bouwkwaliteit (carosserie, interieur) van de T5 is absoluut hoogstaand met een heel hoog comfortniveau, een perfect schakelende bak, een zeer soepele motor, etc. Maar tov de T4 zijn er duidelijk concessies gedaan aan de levensduur vh mechanische gedeelte. De complexiteit lijkt net over het randje van wat haalbaar is bij het kostenniveau (bij productie in Duitsland).
Maar: ik vergeef het de T5. De T4 is gewoon de backup waar je altijd van op aan kan. We denken wel eens aan een vervanger voor de T4. Maar 2 T5's geeft toch iets te veel verrassingen vrees ik.
Maar: ik vergeef het de T5. De T4 is gewoon de backup waar je altijd van op aan kan. We denken wel eens aan een vervanger voor de T4. Maar 2 T5's geeft toch iets te veel verrassingen vrees ik.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: T5 500.000 km
van harte gefeliciteerd met die 500.000 km
de versn. bak revisie had je misschien ook kunnen besparen als je net als ik 1x per jaar de versn.bak olie had ververst.
gewoon schone olie erin en alle metaal slijpsel en oude olie eruit voor die nog geen ca 80 euro .
maar dat de pompverstuivers het 500.000 km lang hebben volgehouden is ongelooflijk , bij mij gingen de eerste al op 122.000 en 133.000 stuk , en dat is helaas meer regel dan uitzondering, ook bij de audi A6 motoren met pompverstuivers.
En bespaard gebleven van uitgeslagen pompverstuiver gaten ( nieuwe cijlinderkop ) en kapotte klepstoterplaatjes ed
commonrail techniek is wat dat betreft een stuk betrouwbaarder heden.
ik kan me voorstellen dat je heel goed gevoel hebt bij het Merk V.W. !!
Niet iedereen heeft helaas dat gevoel bij VW l :-)
de versn. bak revisie had je misschien ook kunnen besparen als je net als ik 1x per jaar de versn.bak olie had ververst.
gewoon schone olie erin en alle metaal slijpsel en oude olie eruit voor die nog geen ca 80 euro .
maar dat de pompverstuivers het 500.000 km lang hebben volgehouden is ongelooflijk , bij mij gingen de eerste al op 122.000 en 133.000 stuk , en dat is helaas meer regel dan uitzondering, ook bij de audi A6 motoren met pompverstuivers.
En bespaard gebleven van uitgeslagen pompverstuiver gaten ( nieuwe cijlinderkop ) en kapotte klepstoterplaatjes ed
commonrail techniek is wat dat betreft een stuk betrouwbaarder heden.
ik kan me voorstellen dat je heel goed gevoel hebt bij het Merk V.W. !!
Niet iedereen heeft helaas dat gevoel bij VW l :-)
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4455
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: T5 500.000 km
Robert,
Toch jammer dat je met zo'n feestelijk getal van een weetjeweller jij je gal weer moet spugen.
Nu weten we het wel.
En als pompverstuivers 5 ton meegaan is toch top.
Wat jij meegemaakt hebt hoeft niet normaal te zijn.
VW zit in mijn bloed .
Mijn Opa had een radio/witgoed zaak in Musselkanaal Radio Blaauw van 1920 t/m 1965.
Ze hadden ook een paar VW T1's gehad.
Heb nog originele 4x VW T1 folders met kleurstaven en alles erbij van augustus 1963 echt in nieuwstaat.
Mijn Oom had vroeger een VW T1 total los gereden van mijn opa .
Toen ik op de wereld kwam hadden mijn ouders een hele reeks 2e handse VW kevers gehad en daarna een hele rij VW golf.
Zo ben ik opgegroeid met VW .
Mijn eerste VW Transporter 2.4 diesel 1993 was ook een miskoop , niemand die hierover ooit gehoord heeft ja nu
Die slurpte mijn hele spaargeld op en moest deze noodgedwongen verkopen.
Was ik toen anti VW nee.
Had voor nood een VW golf varriant gekocht met 3 ton op de teller, en daar een tijd in gereden.
Die rijd nog steeds op de weg
Daarna mijn zilveren VW T4 gekocht waar ik 7 jaar in heb gereden met veel plezier.
Ik rij nu een dikke jaar in mijn VW T5 , en heb helemaal geen problemen (afkloppen)
En ben heel blij met mijn VW T5 waar ik hoop nog lang in te mogen rijden.
Volgende auto zal wel een VW T6 zijn
Dus nogmaals 5 ton op naar de 1 miljoen
Toch jammer dat je met zo'n feestelijk getal van een weetjeweller jij je gal weer moet spugen.
Nu weten we het wel.
En als pompverstuivers 5 ton meegaan is toch top.
Wat jij meegemaakt hebt hoeft niet normaal te zijn.
VW zit in mijn bloed .
Mijn Opa had een radio/witgoed zaak in Musselkanaal Radio Blaauw van 1920 t/m 1965.
Ze hadden ook een paar VW T1's gehad.
Heb nog originele 4x VW T1 folders met kleurstaven en alles erbij van augustus 1963 echt in nieuwstaat.
Mijn Oom had vroeger een VW T1 total los gereden van mijn opa .
Toen ik op de wereld kwam hadden mijn ouders een hele reeks 2e handse VW kevers gehad en daarna een hele rij VW golf.
Zo ben ik opgegroeid met VW .
Mijn eerste VW Transporter 2.4 diesel 1993 was ook een miskoop , niemand die hierover ooit gehoord heeft ja nu
Die slurpte mijn hele spaargeld op en moest deze noodgedwongen verkopen.
Was ik toen anti VW nee.
Had voor nood een VW golf varriant gekocht met 3 ton op de teller, en daar een tijd in gereden.
Die rijd nog steeds op de weg
Daarna mijn zilveren VW T4 gekocht waar ik 7 jaar in heb gereden met veel plezier.
Ik rij nu een dikke jaar in mijn VW T5 , en heb helemaal geen problemen (afkloppen)
En ben heel blij met mijn VW T5 waar ik hoop nog lang in te mogen rijden.
Volgende auto zal wel een VW T6 zijn
Dus nogmaals 5 ton op naar de 1 miljoen
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Re: T5 500.000 km
Henk-1 schreef:Robert,
Toch jammer dat je met zo'n feestelijk getal jij je gal weer moet spugen.
Nu weten we het wel.
En als pompverstuivers 5 ton meegaan is toch top.
Wat jij meegemaakt hebt hoeft niet normaal te zijn.
VW zit in mijn bloed .
Mijn Opa had een radio/witgoed zaak in Musselkanaal Radio Blaauw van 1920 t/m 1965.
Ze hadden ook een paar VW T1's gehad.
Heb nog originele 4x VW T1 folders met kleurstaven en alles erbij van augustus 1963 echt in nieuwstaat.
Mijn Oom had vroeger een VW T1 total los gereden van mijn opa .
Daarna hadden mijn ouders een hele reeks 2e handse VW kevers gehad en daarna een hele rij VW golf.
Zo ben ik opgegroeid met VW .
Mijn eerste VW Transporter 2.4 diesel was ook een miskoop , niemand die hierover ooit gehoord heeft ja nu
Die slurpte mijn hele spaargeld op en moest deze noodgedwongen verkopen.
Was ik toen anti VW nee.
Had voor nood een VW golf varriant gekocht met 3 ton op de teller, en daar een tijd in gereden.
Die rijd nog steeds op de weg
Daarna mijn zilveren VW T4 gekocht waar ik 7 jaar in heb gereden met veel plezier.
Ik rij nu een dikke jaar in mijn VW T5 , en heb helemaal geen problemen (afkloppen)
En ben heel blij en wijs met mijn VW T5 waar ik hoop nog lang in te mogen rijden.
Volgende auto zal wel een VW T6 zijn
Dus nogmaals 5 ton op naar de 1 miljoen
Zo!.... Henk gaat los..
Re: T5 500.000 km
Met mijn vorige bus. T5 2003 1.9 105pk totaal geen probleem met pompverstuiver of ingeslagen bussen. En dit tot 438000. Daarna verkocht. Dus hier nog een tevreden klant. Ok miss geluk gehad ik weet het niet. Als je iedere 100000km enkele duizende euro kwijt bent word je ook niet gelukkig van je wagen. Hopelijk mag je in het vervolg meer geluk en plezier met je wagen hebben.
vw T5 2003 1,9tdi 77kw 105pk 435dkm sold.
vw T6 2015 2.0tdi 103kw 140pk 93dkm 4motion (ex)
vw T5 2015 2.0tdi 103kw 140pk 122dkm dsg
vw T6 2015 2.0tdi 103kw 140pk 93dkm 4motion (ex)
vw T5 2015 2.0tdi 103kw 140pk 122dkm dsg
Vervolg T5 500.000 km
Leuk om de diverse reacties te lezen. Mijn T5 heeft langere tijd soms onregelmatig gelopen rond kilometerstand 400.000. Daarvoor o.a. langs geweest bij Volkswagen dealer *********. Die konden het de veroorzaker van het probleem niet vinden (?). Maar uiteraard wel een dikke rekening voor analysekosten. Men dacht aan speling bij pompverstuivers maar niemand wist het (oorzaak en oplossing). Toen naar ABC bussen in Schiedam gegaan. Kort proefritje gemaakt en oorzaak direct bekend. Versnellingsbak (met name 3e versnelling) had zijn langste tijd gehad en met het vliegwiel was iets niet goed (zat vast of los, 1 van beide was niet goed in ieder geval). Oplossing een gereviseerde versnellingsbak, een nieuw vliegwiel, koppeling en drukgroep. Tijdens die reparatie zagen ze ook dat de aandrijfas rechts versleten was (voor de 2e keer) en deze is vernieuwd. En gelijk een nieuwe luchtfilter want daar was al jaren kennelijk niet naar gekeken (bedankt Volkswagen dealer !) Afijn alle lof voor ABC bussen voor een kundige analyse en prima reparatie tegen aanvaardbaar tarief. Heb later gebeld wat al deze werkzaamheden bij de officiële dealer zouden hebben gekost en had ongeveer het dubbele kwijt geweest. Wat misschien heeft meegeholpen aan de lange levensduur van de motor is dat ik nauwelijks een aanhangwagen heb getrokken en zeker nooit geen (te) zware. Ook kom ik in toeren nooit boven de 3000 en in snelheid nooit boven de 140.
Re: T5 500.000 km
Mooi Toon, 500k op de klok. Ik ben pas bij 324... Vraagje: Bij 470k, was dat de 1e koppeling + 2massavliegwiel? Zo ja, erg netjes. En heb je al eens in die 500k de waterpomp vervangen? Ik reken de rechter aandrijfassen en het spruitstuk ook niet tot 'regulier onderhoud' maar onder designfouten, trouwens. Wel fijn om eens deze berichten te lezen, geeft me moed om nog efkes door te rijden. Wellicht ook tot de half miljoen, wie weet. Groet Wouter
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Re: T5 500.000 km
mijn california staat nu op 235.000 km.
ik hoop er ook de 500.000 mee te halen.
volgens mij zou dat moeten kunnen zonder veel reparaties aangezien al heel veel vervangen is:
achterveren
dynamo
waterpomp
turbo
oliekoeler
spruitstuk
aandrijfas
remleidingen
remschijven
op hoop van zegen op naar de 500.000 km
ik hoop er ook de 500.000 mee te halen.
volgens mij zou dat moeten kunnen zonder veel reparaties aangezien al heel veel vervangen is:
achterveren
dynamo
waterpomp
turbo
oliekoeler
spruitstuk
aandrijfas
remleidingen
remschijven
op hoop van zegen op naar de 500.000 km
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:43
- Locatie: Herne, België
- Contacteer:
Re: T5 500.000 km
Ik zit nu aan 380.000km en ik hij gaat weg. Wat de topicstarter gewone herstelkosten noemt, heb ik er niet voor over. Problemen met de rubbers van de cardanas, koplampen afgekeurd wegens ondoorzichtig plastic en erger klepstoterproblemen.
Ik had mezelf veel geld kunnen besparen door deze beslissing een half jaar eerder te nemen. Verder ook de gekende problemen gehad als turbo, lek in intercooler, waterpomp etc etc, maar dat alles wel veel eerder.
Dus in maart rij ik met een T6, hopelijk met minder problemen.
Rollin
Ik had mezelf veel geld kunnen besparen door deze beslissing een half jaar eerder te nemen. Verder ook de gekende problemen gehad als turbo, lek in intercooler, waterpomp etc etc, maar dat alles wel veel eerder.
Dus in maart rij ik met een T6, hopelijk met minder problemen.
Rollin
- Multivan Generation
- Berichten: 33798
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 500.000 km
@ rollin:
Welke lampjes gebruikte jij in je koplampen?
Dit kan namelijk van invloed zijn op de hoeveelheid UV-straling en dus het troebel worden van het kunststof.
Welke lampjes gebruikte jij in je koplampen?
Dit kan namelijk van invloed zijn op de hoeveelheid UV-straling en dus het troebel worden van het kunststof.