Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

(weer ;-)) Camperinrichting

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scandibus
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jun 2014, 21:25

(weer ;-)) Camperinrichting

Bericht door Scandibus »

Mijn T5 is als camper ingericht, op de meest gebruikelijke, (Westfalia-)manier: aan de bestuurderskant de kasten en de keuken, dwars in de auto de (slaap-)bank.
Nadat ik mij herhaaldelijk aan deze, in mijn ogen echt onpraktische inrichting had geergerd, heb ik een maand geleden de knoop doorgehakt: er moest een slaapbank 'in de lengte van de auto' komen, omdat ik dan 'binnendoor' alles kon bereiken.
Omdat mijn auto een korte uitvoering is, had het realiseren van een slaapbank van 1.80m lengte nogal wat voeten in de aarde, want ik wilde de schuifdeur zoveel mogelijk vrij houden. Maar met wat kunstgrepen is dit ook gelukt. Dit is het resultaat:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zijn (natuurlijk :)) een stel laden aanwezig die van binnenuit bereikt kunnen worden. De twee 'zit-blokken' lopen in de rail en het voorste blok kan om zijn 'voetje' in de rail draaien en kan zo ook naar voren worden geplaatst:
Zo ontstaat een 'tweezittertje'. Handig bij het eten!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: (weer ;-)) Camperinrichting

Bericht door Henk-1 »

:groteogen zo zeg........ netjes gedaan :yes :yes :yes :yes :yes
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: (weer ;-)) Camperinrichting

Bericht door J vd Pal »

Ziet er doordacht uit en mooi uitgevoerd :yes

Is de bank nu ook bruikbaar om op te zitten tijdens het rijden? Ik zie namelijk geen gordels en ook de kast lijkt in de weg te zitten van eventuele passagiershoofden.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Scandibus
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jun 2014, 21:25

Re: (weer ;-)) Camperinrichting

Bericht door Scandibus »

Henk-1 schreef::groteogen zo zeg........ netjes gedaan :yes :yes :yes :yes :yes
Dankjewel, Henk! :zwaai
Gebruikersavatar
Scandibus
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jun 2014, 21:25

Re: (weer ;-)) Camperinrichting

Bericht door Scandibus »

J vd Pal schreef:Ziet er doordacht uit en mooi uitgevoerd :yes

Is de bank nu ook bruikbaar om op te zitten tijdens het rijden? Ik zie namelijk geen gordels en ook de kast lijkt in de weg te zitten van eventuele passagiershoofden.
Dank je!
:politie Nee, het is een 2persoons-camper en de bank/bed wordt uitsluitend bij staande auto gebruikt!
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: (weer ;-)) Camperinrichting

Bericht door J vd Pal »

Duidelijk, erg fraai zoals de extra onderdelen van het bed weggewerkt zijn achter de bank. Ook het draaien van de bank om te kunnen eten vind ik een mooie vondst.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Scandibus
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jun 2014, 21:25

Re: (weer ;-)) Camperinrichting

Bericht door Scandibus »

De hangende kast is inderdaad een beetje lastig om lekker te zitten, maar je moet de positie van de kussens ook als 'opgeruimd' of als 'rij-positie' zien.
We zullen er zelden in deze stand als zitbank gebruik van maken (ja, voor een kort dutje tussendoor :bifun ).
Het voordeel van de lage kast is, dat de staande kussens er onder klemmen en tijdens het rijden niet door de bus zwerven, zoals vaak bij dit soort opstellingen gebeurd.
Plaats reactie