Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Black edition

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Roniemelonie
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 dec 2015, 22:35

Black edition

Bericht door Roniemelonie »

Hallo , liefhebbers,
Ik heb mooie verhalen zitten lezen over een black edition !
En heb er zelf ook een aangeschaft :
Wie weet de juiste bepalingen over bpm en het op kenteken zetten???
Graag verneem ik
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Black edition

Bericht door Anno »

Gefeliciteerd met je aankoop.

Indien je je bestelwagen om wilt bouwen tot camper dan heb je hier de link tot berekening:
http://autoimport.autotelex.nl/(S(3l2yf ... /merk.aspx
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Black edition

Bericht door Oviivo »

Als het een Black Edition is, is het al een California?

(Ik kan het weten :knipoog )
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Black edition

Bericht door Beckontheroad »

Voor invoer (begrijp dat dat nog moet gebeuren, en de indruk dat het al een camper is?) dan geldt de cataloguswaarde van de bus uitvoering, dus niet de cataloguswaarde als camper. Dat scheelt nogal wat.
Verder mag je de voor jou meest gunstige BPM regeling toepassen, niet alleen bijv op taxatie waarde, maar ook de regelingen die na de datum 1ste kentekenafgifte van toepassing zijn geworden.
Dus dat vraagt een uitgebreide vergelijking, helemaal als je bus erg jong is.

suc6!
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Roniemelonie
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 dec 2015, 22:35

Re: Black edition

Bericht door Roniemelonie »

Ja , het is idd een camper! Ik zou graag de bpm berekening willen weten .en of ik er door het een en ander eraf te halen wat besparen,
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Black edition

Bericht door Beckontheroad »

Je hebt een PB
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Black edition

Bericht door Multivan Generation »

Roniemelonie schreef:Ja , het is idd een camper! Ik zou graag de bpm berekening willen weten .en of ik er door het een en ander eraf te halen wat besparen,

Je zoekt een zo speciaal mogelijke bus,
en nu je die gevonden hebt, wil je hem uitkleden,
om belasting voordeel te hebben? :bonk

Wat is dan nu het project?
Roniemelonie
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 dec 2015, 22:35

Re: Black edition

Bericht door Roniemelonie »

Haha, idd daarna weer opbouwen !!!
Heb een aanvraag gedaan . Bedankt voor de links mannen.
Hoop dat de betaling mee valt.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Black edition

Bericht door Oviivo »

Ik heb de mijne ingevoerd m.b.v. Autotelex rapportage, afschrijvingsmethode. Douane nam het 1:1 over, zonder te kijken naar de auto.
Ik had netjes walles opgegeven, want zo ben ik.

Je kunt wat rommelen met de opties, kan wat geld schelen denk ik. Maar je bussie zal 6 jaar oud zijn, dus wat maakt het uit, tientjes?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Black edition

Bericht door Beckontheroad »

Oviivo schreef:Ik heb de mijne ingevoerd m.b.v. Autotelex rapportage, afschrijvingsmethode. Douane nam het 1:1 over, zonder te kijken naar de auto.
Douane zou idd ook werken met Autotelex, kost ja ca € 20.-, maar in hun antwoord staat wel vermeld dat het jou opgave is en als het niet klopt ze je een forse boet kunnen opleggen (dreig dreig..)
Voor een auto van diverse jaren oud ( zeg 8 jaar of ouder) is de rest BPM in het algemeen beperkt. Voor een jonge invoer, loopt het wel in de papieren...
En weet niet of Autotelex ook rekening houdt met de verschillende BPM regimes van de tussenliggende jaren, om dat er recent regelmatig e.e.a. gewijzigd is.
En bij invoer van een camper, is het lastiger om de catalogus waarde van de bus-uitvoering te achterhalen. Over alles dat camper gerelateerd is ben je namelijk geen BPM verschuldigd.

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Black edition

Bericht door Oviivo »

Beckontheroad schreef:
Oviivo schreef:Ik heb de mijne ingevoerd m.b.v. Autotelex rapportage, afschrijvingsmethode. Douane nam het 1:1 over, zonder te kijken naar de auto.
Douane zou idd ook werken met Autotelex, kost ja ca € 20.-, maar in hun antwoord staat wel vermeld dat het jou opgave is en als het niet klopt ze je een forse boet kunnen opleggen (dreig dreig..)
Voor een auto van diverse jaren oud ( zeg 8 jaar of ouder) is de rest BPM in het algemeen beperkt. Voor een jonge invoer, loopt het wel in de papieren...
En weet niet of Autotelex ook rekening houdt met de verschillende BPM regimes van de tussenliggende jaren, om dat er recent regelmatig e.e.a. gewijzigd is.
En bij invoer van een camper, is het lastiger om de catalogus waarde van de bus-uitvoering te achterhalen. Over alles dat camper gerelateerd is ben je namelijk geen BPM verschuldigd.

JB
Dreig? Wie?
Autotelex is een hulpmiddel in de vaak lastige BPM aangifte. Maar uiteindelijk geef JIJ op aan de "belasting" en niet Autotelex, dat klopt natuurlijk. Je bent zelf verantwoordelijk, logisch.

Autotelex houdt wel degelijk rekening met de BPM regimes, dat is volgens mij juist hun business case.
Catalogus waarde bus is juist makkelijk te kiezen, voor zover ik me kan herinneren. En je kunt ze bellen voor hulp is mijn ervaring, ze gaven me goede tips.

Het kost (in mijn ervaring) max. een paar tientjes en het leverde me veel meer voordeel op vanwege tips en toepassing andere afschrijvings methode dan die ik zelf had bedacht. En ik ben geen domme jongen.

Verder is het toch maar gokwerk, ook voor de douane zelf :nuts
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Black edition

Bericht door Beckontheroad »

Catalogus waarde bus is juist makkelijk te kiezen, voor zover ik me kan herinneren. En je kunt ze bellen voor hulp is mijn ervaring, ze gaven me goede tips.


Thanks, dat laatste wist ik niet en heel welkom, in lijn met eerder (voorlopige) berekening.
Dan blijft zelf doen heel eenvoudig!
Nog even w88 tot het voorjaar wordt ;-)

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Black edition

Bericht door Oviivo »

Succes en ik ben benieuwd naar de foto's. 2 van de 50 in NL :yes
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Roniemelonie
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 dec 2015, 22:35

Re: Black edition

Bericht door Roniemelonie »

Yes!! Kenteken binnen. Alles gelukt dankzij div tips. Thnx mannen!
1 vd 50 !! Hoe kan je zien de hoeveelste het is ???
Enhe hoeveel handgeschakelde??? Heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat er twee Total löss zijn!
Dat waren automaten !!
Roniemelonie
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 dec 2015, 22:35

Re: Black edition

Bericht door Roniemelonie »

Thnx! Wie weet waar de wisselaar kabel uitkomt?? ( mfb aanboord ,,)
Heb drie x onder de bijrijders stoel gezocht maar geen resultaat !!
namelijk nog een wisselaar liggen en zou hem graag aansluiten !!
Plaats reactie