Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Accu
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Accu
88Ah word vaak gebruikt , maar ik zet er altijd 95Ah in. 100Ah is het grootste wat ik kan vinden in de max. Afmetingen van de batterij.philippo schreef:Hallo allemaal
Hoeveel amp moet de accu zijn voor onze T4 2.4 AAB .bj 1995
moet ook de invalide lift van stroom voorzien.
vr .g jan.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Accu
Ik zou je invalide lift aansluiten op een 2de accu.
Dat lijkt mij beter.
Dat lijkt mij beter.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Accu
Nee , want dan zou het ook een 85amp zijn ...philippo schreef:Heeft iemand ervaring met een Optima Yello top accu?
klopt het dat je 55 amp van deze accu gelijk is aan 85 amp bij een normale accu?
groet jan

Optima's zijn goede batterijen , maar ze zijn ook een stuk duurder dan een gewone batterij
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Accu
Zo'n invalide lift trekt in korte tijd veel spanning .
Daarom adviseer ik je een 2de accu en hem daar op aan te sluiten.
Dan kun je altijd met je startaccu de bus nog starten.
Kwestie van het houdbaar voor de toekomst houden.
Vraag het anders ook eens aan Jeroen-214 en Wesley&Yasemine hoe die het hebben..
Daarom adviseer ik je een 2de accu en hem daar op aan te sluiten.
Dan kun je altijd met je startaccu de bus nog starten.
Kwestie van het houdbaar voor de toekomst houden.
Vraag het anders ook eens aan Jeroen-214 en Wesley&Yasemine hoe die het hebben..

- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Accu
Ik ben het met Peter eens.
Plaats een tweede accu. Een Optima Yellowtop of Bluetop is hiervoor zeer geschikt. Deze accu's worden veel gebruikt, daar waar in korte tijd veel stroom nodig is, bijvoorbeeld caravanmovers en boegschroeven. Ze zijn niet erg kritisch met laadvoorwaarden. Met een Cyrix relais ertussen op de startaccu aansluiten, zodat na een ontlading ook weer vlot geladen wordt.
Voor meer zie mijn blog, link hieronder.
Plaats een tweede accu. Een Optima Yellowtop of Bluetop is hiervoor zeer geschikt. Deze accu's worden veel gebruikt, daar waar in korte tijd veel stroom nodig is, bijvoorbeeld caravanmovers en boegschroeven. Ze zijn niet erg kritisch met laadvoorwaarden. Met een Cyrix relais ertussen op de startaccu aansluiten, zodat na een ontlading ook weer vlot geladen wordt.
Voor meer zie mijn blog, link hieronder.
- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: Accu
Je hebt gelijk. Dat kan ook.
Dan is de Silver Dynamic lijn van Varta wellicht een optie:
http://www.varta-automotive.nl/nl-nl/pr ... r-dynamic/
Dan is de Silver Dynamic lijn van Varta wellicht een optie:
http://www.varta-automotive.nl/nl-nl/pr ... r-dynamic/