Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

beveiliging

vragen over de T5
four-kidsvan
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2007, 23:11
Locatie: vilt

beveiliging

Bericht door four-kidsvan »

Hallo, sinds kort trotse eigenaar van T5. Met de fam met four kids.
Surfend op jullie site wordt ik echter een beetje bang van alle gestolen wagens.
Hoe kan ik mijn beauty het best beschermen tegen diefstal.
Is een bearlock versnellingsbakslot een goede optie.
Wie adviseert mij.
Ton
multifan
Kees 128
Berichten: 511
Lid geworden op: 22 jan 2007, 21:35
Locatie: De Steeg , parel v. Gelderland
Contacteer:

Bericht door Kees 128 »

Als het om stelen gaar is Bearlock volgens mij een hele goed oplossing.
Er zijn goede berichten over en ze kunnen hem echt niet zomaar even meenemen . Buiten dat is de prijs ook zeer redelijk want een alarminstall is zeker het dubbele en wie kijkt nog op van een claxon ?
Nee bij mij moet hij er binnenkoret ook in , ik woon dicht aan de grens van DLD en er verdwijnen er nogal wat in deze regio .
Heb je al op hun site gekeken ????
Groet Kees
Afbeelding
four-kidsvan
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2007, 23:11
Locatie: vilt

Bericht door four-kidsvan »

Kees 128 schreef:Als het om stelen gaar is Bearlock volgens mij een hele goed oplossing.
Er zijn goede berichten over en ze kunnen hem echt niet zomaar even meenemen . Buiten dat is de prijs ook zeer redelijk want een alarminstall is zeker het dubbele en wie kijkt nog op van een claxon ?
Nee bij mij moet hij er binnenkoret ook in , ik woon dicht aan de grens van DLD en er verdwijnen er nogal wat in deze regio .
Heb je al op hun site gekeken ????
Hallo Kees, bedankt voor snelle reactie.
Heb al op hun site gekeken en weet zelfs de prijs al, als je het in Ede laat doen.
Kost toch nog 430 euro, maar zeker voordeliger als alarm.
Denk dat ik er maar toe overga.
Ton
multifan
Mister Rafiki
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:43

Bericht door Mister Rafiki »

Of je kunt deze kopen:-

http://www.weetjewel.nl/forum/viewtopic ... highlight=


:bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :klappen :klappen

Ik heb zelf bearlock!

Mister Rafiki
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Gewopn een goed electronisch alarm klasse 3 inzetten!
Maakt een enorme herrie en er valt niet mee weg te rijden door de (dubbele) startblokkering. En dat valt (zeker 's nachts) echt wel op....!

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Bericht door popeye »

Neem van mij maar aan dat de Bearlock het beste is. In mijn T5 en in mijn camper zit er een en als ik wegga heb ik een veilig gevoel.
Welk stuk tuig wil nu graag achteruit rijden om zijn buit te verstoppen?
En het geinigste is , het apparaat wordt gemaakt in het hol der moderne rovers...Polen! Had ik mijn caravan ook maar zo beveiligd...nu woont er een gezellige Poolse familie in , blijkt!
Alarm is lollig totdat je weer eens geroepen wordt omdat het afgaat en de buurt is dan blij met je. Ik woon gelukkig in het open veld.
En ik weet uit eigen ervaring dat in de stad niemand een poot uitsteekt als er een alrm afgaat, sterker nog....ik zag en hoorde eens een alarm afgaan en iedereen liep gewoon door.
Maar de keus is aan jou.
wie goed doet , goed ontmoet!
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Gewoon 220 op je bus aansluiten,krijg je een "vliegenlamp "effect,da's heel gezellig naar die flitsen te kijken onder het genot van een goed glas wijn :gekte :gekte
four-kidsvan
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2007, 23:11
Locatie: vilt

Bericht door four-kidsvan »

Hallo, dat ik een bearlock zal aanschaffen ben ik haast zeker van. Tijdens mijn zoek en info tocht ben ik wel verschillende pijzen tegengekomen.
De vwgarage vraagt 430, Jansen in Lomm 499 en in Maastricht(naam ontschoten) 530.
Een vragen rondje heeft dus wel zin.
Tevens contact gehad met fa bearlock himself. Geven aan dat prijs van slot vast ligt op 369, incl. De verschillen zitten dus in het plaatsen bij verschillende garages.

Gegroet Ton
multifan
Kees 128
Berichten: 511
Lid geworden op: 22 jan 2007, 21:35
Locatie: De Steeg , parel v. Gelderland
Contacteer:

Bericht door Kees 128 »

Klopt als een bus :toppie
Groet Kees
Afbeelding
German-Shepherd
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:43

Bearlock

Bericht door German-Shepherd »

Met enorme prijsverschillen heb ik ook de nodige ervaring opgedaan
Het is inderdaad verstandig om verschillende garages te gaan benaderen
Bij mij zat er 220 euro verschil tussen de goedkoopste/duurste

Hierover heb ik met Bearlock een email discussie gevoerd een duidelijk antwoord kwam er niet uit, elke garage zou zijn eigen manier van berekenen hanteren men zou de prijzen meer opelkaar af gaan stemmen, dit heeft men mij bij Bearlock vertelt, nee dus!

Men adviseert de achteruit te gebruiken voor de Bearlock,
In het oude forum is er ook eens verteld dat de Bearlock ook in de 2e
versnelling werkt, heb dit voorzichtig geprobeerd, ja dus!

Heb aan Bearlock gevraagd wat hiervan de reden is, hoe kan dit
men spreekt aleen maar over de achteruit versnelling

Het antwoord wat hierop kwam:
ik was de zaak aan het verkrachten en mijn garantie zou komen te vervallen
als ik dit bleef doen, etc

Het blijft nu bij zijn achteruit, ben er zeer tevreden over
De Bearlock heb ik nu 1,5 jaar
Er is ook een toepasing voor de motorkapvergrendeling

German-Shepherd
wersitime
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 nov 2008, 14:20

Re:

Bericht door wersitime »

Ik las eens even alle beveiligings verhaaltjes en deze viel me echt op ook al is dit een oud bericht ik reageer toch nog even. Met elk electronisch alarm rijdt de dief binnen een minuut weg. Ik heb gezien hoe ze het deden en zo is mijn eigen auto dus ook gestolen. Heb hiervan aangifte gedaan en een signalement opgegeven maar de politie doet helemaal niets, is zinloos zeggen ze. Deze persoon stond er later weer maar de politie doet nog steeds niets. Ja ze verbieden mijn werkgever om er bewakers neer te zetten want het is openbaar terrein en dat mag niet, en de politie zelf komt niet. Sinds dit verbod gaat er nog elk uur iemand van security over het parkeerterrein maar tussendoor is toch even mijn auto en vele andere meegenomen.

Ze doen het volgende, ze parkeren een auto in de buurt waar je normaliter parkeert. Zodra je uitstapt druk je op de afstandsbediening die de auto afsluit en die ook het alarm aan zet. Zij vangen de code op en slaan deze op voor later gebruik. Verder hebben ze alles bij zich om de startblokkering op te heffen. Mijn VW dealer zegt over hun eigen TNO/SCM alarmsysteem van 780 euro, een dief weet dit sneller uit te zetten dan wij als dealer wanneer u uw afstandsbediening kwijt bent. Dus niks electronisch alarm, Bearlock lijkt mij toch het veiligst. En daarbij kun je natuurlijk altijd nog een sirene monteren maar dan niet via de sleutels van de auto maar een die apart wordt bediend. Codes van andere merken alarminstallaties daar hebben ze vaak de apparatuur niet voor.

Groeten Henny
Niels949 schreef:Gewopn een goed electronisch alarm klasse 3 inzetten!
Maakt een enorme herrie en er valt niet mee weg te rijden door de (dubbele) startblokkering. En dat valt (zeker 's nachts) echt wel op....!

Groeten,

Niels949
VW T5 California 2.5 TDi 131 pk 2008 6 versnellingen handgeschakeld, Bearlocked.
Damy

Re: beveiliging

Bericht door Damy »

Je kan het duurste Alarm erin zetten....heeft niet heel veel zin, hier in deze regio pakken ze het iets anders aan tegenwoordig.
de 2 gevallen die ik noem zijn recent waar gebeurd,
Er werd aangebeld op een tijdstip op de avond dat je net nog gewoon de deur opendoet....pistool op je kop en afgeven die sleutels met je dure alarm kastje erbij...bus weg.

Bij een ander iemand welke zijn sportwagen BINNEN stond werd 's-nachts de garagedeuren eruit geramd, de eigenaar ziet vanuit zijn slaapkamerraam 3 mannen staan met niet lullige wapens, gaat dus niet de held spelen auto was uitgerust met klasse 4 alarm.
Binnen 3 minuten was de kraak gepleegd en auto weg....en ook niet meer teruggevonden, het Track&Trace systeem gaf na 7 minuten na de kraak geen signaal meer.

Ik heb dus op mijn huidige en nieuwe bus de basis alarm versie, als ze hem willen jatten...neem mee, ik ga niet de held spelen.
wersitime
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 nov 2008, 14:20

Re: beveiliging

Bericht door wersitime »

Nou ja dit is helemaal schrikken. Nee de held zullen we maar niet uit gaan hangen laten ze hem dan inderdaad maar meenemen.
Damy schreef:Je kan het duurste Alarm erin zetten....heeft niet heel veel zin, hier in deze regio pakken ze het iets anders aan tegenwoordig.
de 2 gevallen die ik noem zijn recent waar gebeurd,
Er werd aangebeld op een tijdstip op de avond dat je net nog gewoon de deur opendoet....pistool op je kop en afgeven die sleutels met je dure alarm kastje erbij...bus weg.

Bij een ander iemand welke zijn sportwagen BINNEN stond werd 's-nachts de garagedeuren eruit geramd, de eigenaar ziet vanuit zijn slaapkamerraam 3 mannen staan met niet lullige wapens, gaat dus niet de held spelen auto was uitgerust met klasse 4 alarm.
Binnen 3 minuten was de kraak gepleegd en auto weg....en ook niet meer teruggevonden, het Track&Trace systeem gaf na 7 minuten na de kraak geen signaal meer.

Ik heb dus op mijn huidige en nieuwe bus de basis alarm versie, als ze hem willen jatten...neem mee, ik ga niet de held spelen.
VW T5 California 2.5 TDi 131 pk 2008 6 versnellingen handgeschakeld, Bearlocked.
Lisboa

Re: beveiliging

Bericht door Lisboa »

Als ze je voertuig persee willen stelen, dan lukt het toch, je kunt enkel proberen het zo moeilijk mogelijk te maken.

Sommige mensen vinden het interessant om in geuren en kleuren aan iedereen die het wil weten te vertellen wat ze allemaal in hun voertuig gepropt hebben. Luxe uitvoering/LM wielen/Navigatie/caraudio/DVD/LCD schermen/Alarminstallatie etc.
Natuurlijk ben je trots op je voertuig, maar voor 'sommigen' ben je heel makkelijk traceerbaar(internet)

:alarm Alarminstallatie: leuk speelgoed maar maakt irritante herrie en geen hond die erop reageert als het af gaat.
Alle signalen die door de lucht gaan kunnen worden opgevangen en gekraakt.
:alarm Startblokkering: Achterhaald, scheelt enkel iets tijd.
:alarm Stuurknuppel: Onhandig om te plaatsen, maar kost wel meer tijd om te kraken.
:alarm Pedaalslot: een lachertje :bifun :bifun
:alarm Track & Trace: Goed zolang je zelf meteen in actie komt, maar ga je daarna vragen of je je auto terug mag hebben?
:alarm Bearlock: de hel voor autodieven, maar als men het toch probeert heb je waarschijnlijk veel interieurschade.
:alarm Autosleutels: Deze worden te vaak opgeborgen op erg voor de hand liggende plaatsen, niet doen dus!

Probeer je te verplaatsen in een dief, hoe zou jij je eigen auto zo gemakkelijk mee kunnen nemen?
Maak het dieven daarom zo lastig mogelijk, dit kost tijd en dat hebben de meeste autodieven niet.
Opvallende auto's trekken dieven aan als eksters op alles wat glimt en blinkt.
Maar onthou, als men wil, lukt het toch, desnoods onder dwang.

Soms komen er hier vragen op het forum voorbij waarvan ik denk, waarom vraagt men zulke specifieke vragen over dat ene alarm/blokkering/beveiliging..

Denk vooral niet dat het jou niet kan overkomen, wees alert, wees voorbereid maar blijf er wel relax bij.

Succes,

Luuk
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: beveiliging

Bericht door Gerard 136 »

Interessant onderwerp. Ik heb nog een paar opmerkingen:

De Bearlock werkt natuurlijk alleen goed als je hem altijd (dus ook voor de eigen deur) gebruikt.

Een electronisch alarm helpt inderdaad niet veel tegen een professionele dief, maar het schrikt toch een aantal gauwdieven af om je auto uitgebreid te doorzoeken. En het standaard alarm is niet duur.

Voor wat betreft de afstandbediening signalen: die zijn toch bijna allemaal voorzien van een "rolling code"? Dan moet de dief toch ook het vorige signaal hebben opgevangen om de code te ontsleutelen? (het lijkt me overigens niet zo verstandig om op dit forum methoden of technieken te bespreken die inbreken mogelijk of eenvoudiger maken. Dat brengt misschien bepaalde mensen op verkeerde ideeen).

Kortom, ik hou het bij de bearlock plus electronisch alarm, een goede verzekering en een gezonde achterdocht. Dus ik parkeer mijn auto liever onder een lantaarnpaal dan in een donker hoekje, en ik leg geen kostbare zaken in mijn auto. Veel meer kun je niet doen!

Nog een tip: een (extra) sirene IN de auto maakt een dief knap veel zenuwachtiger dan het maximaal toegestane geluidsniveau van de sirene onder de motorkap. Het sleutelt niet zo gezellig met oorpijn door een krijsende sirene. Bovendien maakt dat voor de buren veel minder lawaai bij een vals alarm van een gesloten auto. Maar pas wel op dat je je zelf niet lam schrikt door een vals alarm tijdens het rijden. Zorg dus dat het alarm niet in te schakelen is bij ingeschakeld contact. Bij een dief ben je dan toch al te laat...
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Plaats reactie