Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
beste weetjewelers
ik heb wat hulp nodig van jullie kennis. om veel rijplezier hier mee te hebben
ik heb een mooie vw t4 2.5 tdi 88pk met 174xxx uit 2002 op de teller deze heeft 6 jaar stil gestaan. de auto staat bij een autohandelaar enziet heel erg netjes uit heeft cruise control en elc ramen. en bijna geen roest banden zijn ook nog netjes rond
nu ben ik daar wezen kijken en de bus starte meteen met accu pack geen zwarte rook en een gezond geluid alleen een piepend geluid bij stationair draaien zodra je gas geeft wordt het geluid sneller en iets harder ik dacht waterpomp of multiriem vlieg wiel ?
nu is mijn vraag waar ik op moet letten omdat deze bus a; 6 jaar stil staat iemand tips ?
met vriendlijke groet,
Guan
ik heb wat hulp nodig van jullie kennis. om veel rijplezier hier mee te hebben
ik heb een mooie vw t4 2.5 tdi 88pk met 174xxx uit 2002 op de teller deze heeft 6 jaar stil gestaan. de auto staat bij een autohandelaar enziet heel erg netjes uit heeft cruise control en elc ramen. en bijna geen roest banden zijn ook nog netjes rond
nu ben ik daar wezen kijken en de bus starte meteen met accu pack geen zwarte rook en een gezond geluid alleen een piepend geluid bij stationair draaien zodra je gas geeft wordt het geluid sneller en iets harder ik dacht waterpomp of multiriem vlieg wiel ?
nu is mijn vraag waar ik op moet letten omdat deze bus a; 6 jaar stil staat iemand tips ?
met vriendlijke groet,
Guan
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
Heeeeel belangrijk is zeker komplete distributie!!!!!!,en remmen worden ook niet beter van stilstaan denk.
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
Dan moet je iig een nieuwe distributie set + waterpomp plaatsen, filters + olie vervangen en de remschijven/blokken/klauwen nakijken en zo nodig gangbaar maken of vervangen. Als hij al 6 jaar op die banden heeft gestaan; die ook vervangen.
Edit; wat Jan zei dus.
Edit; wat Jan zei dus.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
kosten van de bus zijn ook nog wel redelijk hoog naar mijn idee hij wil er nog 6750 ex btw er voor hebben of is dit een redelijke prijs ?? of wordt het heel veel sleutelen ? ik wil deze voor mijn bedrijf gaan gebruiken ik heb al half nl door gereden voor een bus iemand nog een tip waar ik zou kunnen kijken in deze prijs categorie?
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
ja een bus kopen in een budget van 6000 euro is erg moeilijk is me opgevallen alles in die prijs is vaak afgetrapt en vol roest.
iemand nog een idee waar ik zou kunnen kijken ?
iemand nog een idee waar ik zou kunnen kijken ?
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
Voor 6000 euro kan je wel iets vinden maar misschien meer richting de 250dkm kijken heb ik ook ervaren dat dat prima kan.
Zelfs een verlengde :)
Zelfs een verlengde :)
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
Mij lijkt de vraagprijs behoorlijk hoog, zeker als je in aanmerking neemt dat het om een 88 pk gaat. Als je alle vloeistoffen filters en distributie laat doen met een stel nieuwe banden en eventuele remrevisie dan ben je ook minimaal 2000 euro verder. Op gaspedaal staan heel wat busjes, ook 102 pk die dan toch mijn voorkeur zou hebben, zeker als je er ook iets mee gaat trekken.
mvg Willy
mvg Willy
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
Misschien dit iets familie/ werk combinatie of wil je een enkele cabine ?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/best ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/best ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
Enkele bemerkingen van mijn zijde :
-Een 88PK versie van 2002 is er eentje met de "zwakke" koppeling , en een zwakke versnellingsbak
-na 6 jaar stilstand , enkele mogelijke kostenposten : remklauwen zullen moeten gereviseerd of vervangen worden , remblokken ook , kans bestaat ook dat de olieschraapveren eraan gaan en het dus een oliezuiper word , banden moeten vervangen worden , distributie , waterpomp , olie vd stuurbekrachtiging enz
-uitlaat zal niet te lang meer meegaan no zo'n stilstand (intern roest door vocht)
-6750+BTW is een hoge prijs , zeker voor zo'n risico auto (wegens de stilstand)
Persoonlijk koop ik liever een T4 met 102PK die 400.000km gelopen heeft , dan een met 170.000km maar die 6 jaar heeft stilgestaan ... Die km standen zijn immers het probleem niet (zeker voor een 102pk) , zelfs 1.000.000km komt wel voor , en 600a700.000km komt wel vaker voorbij .
-Een 88PK versie van 2002 is er eentje met de "zwakke" koppeling , en een zwakke versnellingsbak
-na 6 jaar stilstand , enkele mogelijke kostenposten : remklauwen zullen moeten gereviseerd of vervangen worden , remblokken ook , kans bestaat ook dat de olieschraapveren eraan gaan en het dus een oliezuiper word , banden moeten vervangen worden , distributie , waterpomp , olie vd stuurbekrachtiging enz
-uitlaat zal niet te lang meer meegaan no zo'n stilstand (intern roest door vocht)
-6750+BTW is een hoge prijs , zeker voor zo'n risico auto (wegens de stilstand)
Persoonlijk koop ik liever een T4 met 102PK die 400.000km gelopen heeft , dan een met 170.000km maar die 6 jaar heeft stilgestaan ... Die km standen zijn immers het probleem niet (zeker voor een 102pk) , zelfs 1.000.000km komt wel voor , en 600a700.000km komt wel vaker voorbij .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
Geen toevoeging aan het topic !Pascal-141 schreef:
Persoonlijk koop ik liever een T4 met 102PK die 400.000km gelopen heeft , dan een met 170.000km maar die 6 jaar heeft stilgestaan ... Die km standen zijn immers het probleem niet (zeker voor een 102pk) , zelfs 1.000.000km komt wel voor , en 600a700.000km komt wel vaker voorbij .
Maar dan rijd mijn busje nog 50j voor ik aan die kms ben zit aan 274dkm en rijd +/- 15dkm per jaar
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
is dat echt geen probleem voor de 102pk diehoge km standen?Pascal-141 schreef:Enkele bemerkingen van mijn zijde :
-Een 88PK versie van 2002 is er eentje met de "zwakke" koppeling , en een zwakke versnellingsbak
-na 6 jaar stilstand , enkele mogelijke kostenposten : remklauwen zullen moeten gereviseerd of vervangen worden , remblokken ook , kans bestaat ook dat de olieschraapveren eraan gaan en het dus een oliezuiper word , banden moeten vervangen worden , distributie , waterpomp , olie vd stuurbekrachtiging enz
-uitlaat zal niet te lang meer meegaan no zo'n stilstand (intern roest door vocht)
-6750+BTW is een hoge prijs , zeker voor zo'n risico auto (wegens de stilstand)
Persoonlijk koop ik liever een T4 met 102PK die 400.000km gelopen heeft , dan een met 170.000km maar die 6 jaar heeft stilgestaan ... Die km standen zijn immers het probleem niet (zeker voor een 102pk) , zelfs 1.000.000km komt wel voor , en 600a700.000km komt wel vaker voorbij .
ik heb er namelijk aleen paar laten staan om die hoge standen en ben nog op zoek
zelfrijd ik nu een 1.9td en bijna 6 ton op de klok maar wel wat hoge motorische onkosten gehad bij ongeveer 4 ton
met een T4 heb je veel plezier
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
Nee hoor is in het algemeen geen punt. Motorisch is de 2.5tdi echt ongelovelijk sterk. De basis van het blok, mits goed onderhouden, is lastig kapot te krijgen.
Zaken als koppeling,dynamo, startmotor, turbo gaan op den duur wel kapot maar dat heeft weinig met de motor zelf te maken.
Mijn vorige t4 (acv) ging met 550.000 naar roemenie omdat deze flink begon te roesten. Maar bij 450.000 km heb ik pas de originele turbo en dynamo hoeven te vervangen.
Zaken als koppeling,dynamo, startmotor, turbo gaan op den duur wel kapot maar dat heeft weinig met de motor zelf te maken.
Mijn vorige t4 (acv) ging met 550.000 naar roemenie omdat deze flink begon te roesten. Maar bij 450.000 km heb ik pas de originele turbo en dynamo hoeven te vervangen.
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
Is dit wat voor je??
Had hem bewaard voor een vriend die helaas de dollars niet bij elkaar heeft! Wil hem zelf ook graag maar heb de mijne net 2 maanden!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/best ... =mympBuyer
Had hem bewaard voor een vriend die helaas de dollars niet bij elkaar heeft! Wil hem zelf ook graag maar heb de mijne net 2 maanden!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/best ... =mympBuyer
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
- Locatie: bollenstreek
Re: aankoop t4 2.5 tdi 88 pk 6 jaar stilgestaan
grappig, een oud topic....beaker zal ondertussen wel wat gekocht hebben, 2!! jaar geleden....jammer dat er geen uiteindelijke aankoop verslag is gedaan...
de tip's en waar je om moet denken bij aankoop een tdi 88pk zijn wel nog steeds van waarde...
de tip's en waar je om moet denken bij aankoop een tdi 88pk zijn wel nog steeds van waarde...
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)