![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
Onderweg ongeveer 6 t4'tjes ingehaald
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
Wel net al het remmen en riemen spul er nieuw op! Echt genieten nu!
![fun :jump](./images/smilies/jumpie.gif)
Ik heb expres een opknap 102 pk gekocht en netjes gemaakt / laten laten maken.
Geen moment spijt van tot nu toe!
ABS vind ik zelf idd ook wel lekker dat dat er op zit (had ik zelf nog niet gezien)J vd Pal schreef:Persoonlijk zou ik de 102 pk nemen. Deze heeft ook ABS, CC en airco, allemaal erg fijn om te hebben. Volgens mij zie ik voor de versnellingspook ook een Bearlock oid zitten!!
Wat ik niet snap is dat er staat dat er voor de passagier een airbag inzit terwijl ik op die plek een klepje zie zitten..
Dat dealer onderhouden is nog even de vraag staat wel in de advertentie maar volgens mij zei de verkoper vorige keer tegen me dat hij wel alle beurten gehad heeft bij een garage maar niet bij een dealerJ vd Pal schreef: ook is dealer onderhouden altijd een goed teken in mijn ogen. .
bearloc en wisser klopt iddjan2009 schreef:Zie ook een bearlock en wisser op de achterklep !.
ja dat netjes er uit zien had ik zelf niet zo verwacht ook in het echie ziet ie er goed uitjan2009 schreef: Ziet er verder netjes uit en je houdt nog wat geld over voor distributie e.d.
Dat is een doorslag gevende regel want ik rij veel op snelweg niet hard meestal tussen de 100 en 110km maar over het algemeen wel minimaal een uur achter elkaar misschien dat daarom mijn 1.9td het ook zo lang vohoudjan2009 schreef:.En wat er hier altijd wordt gezegd : rijdt lager in de toeren en grotere overbrengingen van de bak , rustig rijden is ook wat waard..
Heb net een sms gestuurd met de vraag of de bus er nog was (stel dat hij net verkocht was zal je net zien)en morgen ga ik proefrijdenjan2009 schreef:Lekker lange proefrit maken en verder maar op het gevoel afgaan.
wie weet ga ik er straks net zo over denkenCoos schreef:Gisteren een mooi stukje snelweg gereden. 140 km/h rijdt echt prima in een 102 pk Ik heb expres een opknap 102 pk gekocht en netjes gemaakt / laten laten maken.
Geen moment spijt van tot nu toe!
Zal de koppeling nu al versleten kunnen zijn dan?Multivan Generation schreef:Ik zou naar de 102 pk gaan kijken en goed kijken naar roestvorming rondom de ramen.
Er zullen leeftijd gerelateerde zaken aankomen,
maar het prijsverschil geeft dermate budget om hem technisch goed in orde te maken.
Enne hij heeft een goede poetsbeurt nodig..
Pluspunt: airco, dat kost naderhand inbouwen rond de 1500 schat ik.
Koppeling en 2MV wanneer vervangen? Anders rond de 1200 euro incalculeren.
Kabelbomen in deuren controleren, evenals fuseekogels etc.
Succes met je zoektocht..
Een TDI hoort met dit warme weer goed te starten , je hoeft zelfs niet eens voor te gloeien .Menso B schreef:Vraagje ?
Als je bij een 2.5tdi (102pk) rijd en je even goed het gas diep intrapt met optrekken en dan bij ongeveer 3000 toeren komt er even zwarte rook uit de uitlaat (echt roet zwart) bij gas loslaten en later over schakelen is het over is dat normaal?
en de turbo fluit lichtjes maar klinkt mij zelf vrij normaal .
Alleen heb ik nog nooit in een 2.5tdi gereden maar wat een wereld van verschil.
ik heb nu de 1.9td en daar voor de 2.4d gehad maar dat vond ik niet echt noemenswaardig qua verschil.
maar dit lijkt een heel andere bus.
alleen zit ik nog even met deze 2 puntjes verder starte hij even moeilijk met koude start maar daar zou hij even na laten kijken hij vermoede een start relais o.i.d. maar dat lossen ze zowiezo op of ik hem nu wel of niet koop.
Een TDI hoort met dit warme weer goed te starten , je hoeft zelfs niet eens voor te gloeien . .[/quote]Pascal-141 schreef:[.
Het komt er dus op neer dat dat met het starten op zich niet een heel groot duur probleem hoeft te zijn.Multivan Generation schreef:Gloeibougies zijn misschien aan vervanging toe,
en of de brandstofpomp timing staat een beetje verkeerd.
Een beetje zwart roken rond dat toerental kan prima.
Dat is net het punt waarbij de turbodruk gaat pieken,
en de wastegate de turbodruk gaat terugregelen.
Er is dan even een moment dat er, naar verhouding, iets te veel brandstof ingespoten wordt, met zwarte rook tot gevolg.
Wat Pascal al vermeldde kan ook prima, dat de roetkat wat dicht zit.
Maar je hebt de bus nog niet aangekocht?
Als het gevoel goed is, dan zou ik er niet al te lang mee wachten.
Goede bussen verkopen zich snel..
Groeten Peter
slopelrijder schreef:vraag; hoe was het brandstof niveau in de tank??
bijna leeg? dan kan dat ook een (mede)oorzaak zijn van lastiger starten...
dat is het bekende "lege tank syndroom" van de T4....
Als een T4 een startprobleem heeft bij een bijna lege tank (pakweg 1/4e) , dan komt dat niet door de aansluitingen van de vlotter , maar het scheurtje zit in de aanzuigleiding IN de tank . In het plastiek gedeelte .jan2009 schreef:Huh T4 syndroom ?slopelrijder schreef:
dat is het bekende "lege tank syndroom" van de T4....
![]()
Je bedoelt dat er ergens een miniem lekje in het brandstofsysteem zit waardoor er lucht in komt.
De vlotter bovenin de tank tussen de stoelen geeft nog wel eens dat probleem dacht ik , scheurtje bij de aansluitingen?
Onze vorige bus had dat ook , bijtijds vol tanken , bij minder dan half vol en wat langere stilstand bleef je starten.
De rest van de dag geen probleem.