Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Brandstofpomp 2.5 tdi ACV

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Brandstofpomp 2.5 tdi ACV

Bericht door arjanzevenaar »

Beste weetjewellers,

Iemand ervaring met het kopen op ebay van een brandstofpomp en deze zelf ingebouwd? Mijn brandstofpomp lekt al bijna 1 jaar minimaal maar wil dit nu verhelpen. Ben bezig de verschillende mogelijkheden te inventariseren. Een daarvan is dus een "nieuwe" pomp kopen op ebay.de. en deze zelf inbouwen. Ik heb vag.com en kan dus het een en ander controleren. Wat zijn hier de ervaringen op het forum ?
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Brandstofpomp 2.5 tdi ACV

Bericht door sgsdebruijn »

Waarom je pomp niet laten controleren, nieuwe afdichtingen en op fabrieksspecs af laten stellen, weet niet wat een nieuwe op ebay kost?!

Heb ik ook gedaan bij buchli in harderwijk, is goed afspraken mee te maken, verzenden, repareren en retour sturen. Of zelf langs gaan
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Brandstofpomp 2.5 tdi ACV

Bericht door arjanzevenaar »

@ sgsdebruin, een nieuwe op ebay kost 499. Maar als ik het goed begrijp heb jij dus zelf de brandstofpomp gedemonteerd, opgestuurd en daarna weer zelf gemonteerd. klopt dat ? Moest de pomp dan nog afgesteld worden toen je hem hebt teruggekregen ?
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Brandstofpomp 2.5 tdi ACV

Bericht door sgsdebruijn »

Ik heb het toen laten doen, idd demonteren, opsturen, na laten kijken, en weer terugsturen.
Bij mij hebben ze toen de dichtingen vervangen, veren en de stopklep en vervolgens op fabrieksspecs gezet en op dichtheid gecontroleerd.
Als er verder niets aan de hand is ben je minder kwijt dan een ebay-pomp, prijsopgave kunnen ze trouwens van te voren doen.

Pomp zal dan wel op de juiste timing gezet moeten worden na terugplaatsen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Brandstofpomp 2.5 tdi ACV

Bericht door arjanzevenaar »

ok, dat is duidelijk. Bedankt voor de terugkoppeling.
Gebruikersavatar
MicroPopeye
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 sep 2012, 21:53
Contacteer:

Re: Brandstofpomp 2.5 tdi ACV

Bericht door MicroPopeye »

Hallo
ik heb het zelfde gedaan. Eerst de motor op tijd gezet, pomp eraf en naar Gouda gebracht. Is daar 100% gemaakt en daarna er zelf weer opgezet. Daarna met de vag weer op tijd gezet!! Dit laatste komt wel heel precies.

Succes Laurens
Eens sprak iemand:"mijn camper is klaar" toen wist ik hier spreekt een leugenaar!!
Plaats reactie