Vanavond wilde ik mijn fuseekogels vervangen en had al wat huiswerk gedaan. (Dank voor hulp)
Deze week toch even een check laten doen bij bevriend garage en dit was de uitslag:
- remschijven en blokken op
- 4x fuseekogels (wist ik)
- binnenste stuurkogel L
- wiellager RV
- uitlijnen
Ik heb besloten om dit zelf te doen, maar het lager er bij hem in te persen.
Vraag:
- iemand ervaring met binnenste stuurkogel vervangen
- iemand een YouTube filmpje/ foto's van het vervangen van een wiellager?
- ik heb de pers ontvangen voor de fuseekogel via het forum. Maar als ik rechts en daarna het linker draadend aandraai, gaat hij dan niet scheef?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nieuwe diagnose....(nee, geen goed nieuws)
Nieuwe diagnose....(nee, geen goed nieuws)
VW Golf GTI Pirelli '83 (project)
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
Re: Nieuwe diagnose....(nee, geen goed nieuws)
De prijs bij hem was inclusief btw €850. Ik ben aan materiaal al €525 kwijt.... Best een scherpe prijs, maar ik WIL het graag zelf doen (met irritatie van mijn vriendin)
VW Golf GTI Pirelli '83 (project)
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
- Multivan Generation
- Berichten: 33714
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Nieuwe diagnose....(nee, geen goed nieuws)
Voor dat prijs verschil zou ik sterk overwegen om dit te laten doen.
Je schreef:
hierna uitlijnen en dat zul je, denk ik ook niet zelf kunnen.
Je wil het wiellager er bij hem er in (laten) persen, maar vraagt wel om youtube filmpje..
En als je de pers voor de fuseekogel er uit te persen, eerst de rechterkant draait en daarna links, dan gaat hij scheef ja,
dat moet je ook om en om doen, om gelijkmatige kracht er op uit te oefenen, het schroefdraad wat te sparen en de platen niet krom te trekken.
Tel daarbij op je vraag waar de torsievering draadeind zit, en of de tank er dan niet van onder moet,
is voor mij een reden om je sterk te adviseren om het uit te besteden,
te meer omdat ik niet weet of je binnen kunt sleutelen of dat je het buiten op straat moet doen,
en de buiten temperaturen niet echt prettig zijn als je het buiten zou moeten doen.
Wel kun je dan eventueel erbij zijn zodat je nog iets zou kunnen leren..
Groeten Peter
Je schreef:
Binnenste stuurkogel vervangen, die zou ik meteen allebei doen, zijn hoogstwaarschijnlijk even oud,camiel schreef:Vanavond wilde ik mijn fuseekogels vervangen en had al wat huiswerk gedaan. (Dank voor hulp)
Deze week toch even een check laten doen bij bevriend garage en dit was de uitslag:
- remschijven en blokken op
- 4x fuseekogels (wist ik)
- binnenste stuurkogel L
- wiellager RV
- uitlijnen
Ik heb besloten om dit zelf te doen, maar het lager er bij hem in te persen.
Vraag:
- iemand ervaring met binnenste stuurkogel vervangen
- iemand een YouTube filmpje/ foto's van het vervangen van een wiellager?
- ik heb de pers ontvangen voor de fuseekogel via het forum. Maar als ik rechts en daarna het linker draadend aandraai, gaat hij dan niet scheef?
hierna uitlijnen en dat zul je, denk ik ook niet zelf kunnen.
Je wil het wiellager er bij hem er in (laten) persen, maar vraagt wel om youtube filmpje..
En als je de pers voor de fuseekogel er uit te persen, eerst de rechterkant draait en daarna links, dan gaat hij scheef ja,
dat moet je ook om en om doen, om gelijkmatige kracht er op uit te oefenen, het schroefdraad wat te sparen en de platen niet krom te trekken.
Tel daarbij op je vraag waar de torsievering draadeind zit, en of de tank er dan niet van onder moet,
is voor mij een reden om je sterk te adviseren om het uit te besteden,
te meer omdat ik niet weet of je binnen kunt sleutelen of dat je het buiten op straat moet doen,
en de buiten temperaturen niet echt prettig zijn als je het buiten zou moeten doen.
Wel kun je dan eventueel erbij zijn zodat je nog iets zou kunnen leren..
Groeten Peter
Re: Nieuwe diagnose....(nee, geen goed nieuws)
Hallo Peter,
dank voor je bezorgdheid. Ten eerste: ik kan binnen werken. Ten tweede: voor iemand die het vaker heeft gedaan klinken deze vragen (on)logisch, toch wil ik het eerst zelf proberen, met als vangnet, de garage naast mijn werkplaats.
En misschien heb je wel gelijk hoor, maar eens moet de eerste keer zijn.
vraag 2: de moer op je naaf, is dit 36mm? deze heb ik liggen van mijn BX periode, maar weet niet of VW dit ook hanteert.
dank voor je bezorgdheid. Ten eerste: ik kan binnen werken. Ten tweede: voor iemand die het vaker heeft gedaan klinken deze vragen (on)logisch, toch wil ik het eerst zelf proberen, met als vangnet, de garage naast mijn werkplaats.
En misschien heb je wel gelijk hoor, maar eens moet de eerste keer zijn.
vraag 2: de moer op je naaf, is dit 36mm? deze heb ik liggen van mijn BX periode, maar weet niet of VW dit ook hanteert.
VW Golf GTI Pirelli '83 (project)
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
Re: Nieuwe diagnose....(nee, geen goed nieuws)
ohja, nog even over de fuseepers. uiteraard begrijp je dat je het om en om moet doen. Mijn vraag was of DAT mogelijk was, of met 2 ratels tegelijk moest. Maar je hebt het antwoord gegeven. Dank
VW Golf GTI Pirelli '83 (project)
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
- Multivan Generation
- Berichten: 33714
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Nieuwe diagnose....(nee, geen goed nieuws)
Weet ik niet...camiel schreef:vraag 2: de moer op je naaf, is dit 36mm? deze heb ik liggen van mijn BX periode, maar weet niet of VW dit ook hanteert.