Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 2.4D

vragen over de T4
Plaats reactie
VWZN
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 aug 2013, 08:37
Locatie: Mol-Postel België

T4 2.4D

Bericht door VWZN »

Kan een mooie T$ met een 2.4D motor kopen.
Doen of niet doen?
Lees: koelingsproblemen, niet echt snel.

Wat zou ik kwijt zijn om daar een goede 2.5TDI in te (laten) lepelen?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 2.4D

Bericht door Pascal-141 »

Als je een motorombouw naar TDI wil laten doen , zul je denk ik toch wel een 3-4000eur kwijt zijn . Het is niet alleen de motor , maar ook de remmen , versnellingsbak , alle electronica ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: 09 mar 2010, 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: T4 2.4D

Bericht door thomas b »

Hallo
ik ben zelf in het bezit van 2 t4, 2.4 diesel en heb nooit problemen gehad met de temperatuur, hoewel op dit forum dit als zwak punt van deze bussen wordt beschouwd. Mijn verlengde bus heeft pas één keer de ventilatoren aan laten slaan, toen wij met vier man, bedden en volle bepakking in de zomer (38 graden) de alpen doortrokken en vervolgens de bus parkeerde.....ik wist niet wat ik hoorde. de ventilatoren dus....

Inderdaad, hij is een stuk minder snel dan een tdi, maar als je niet gehaast bent is 110 km op de autoweg een goede rijsnelheid. Binnendoor mag je toch niet harder dan 80 à 90 en dat haal je makkelijk. Het is een zeer robuuste motor,er zit geen elektronica in (kan dus ook niet stuk gaan of ontregelen= hoge kosten) Meningen verschillen, maar ik ben geen snelheidsfreak en rij nu al 7 jaar dagelijks in een t4 bus van 1994 met nagenoeg geen extra kosten: 500 euro gemiddeld per jaar aan reparatie/onderhoud.

Succes met de keuze...
Thomas
één, twee, drie (T) vier's
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: T4 2.4D

Bericht door Harry 341 »

Heb nu een 2.5TDI...sinds 4 jaar...hier vóór 15 jaar een 2.4D gehad...en daar heel veel mooie vakantie's mee gehad en nooit problemen...je moet idd géén haast hebben....die rooie ging weg met (dacht ik) 430.000 km...is later voor export gegaan....met nog een paar ton erbij...
Bijlagen
IMG_3650.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: T4 2.4D

Bericht door brugseb »

idem hier - 2.4D met véél kilometers, zoals er op dit forum een hoop rondrijden; 110 op de snelweg, meer kan maar zelf vind ik dat de motor niet echt uitnodigt daartoe; nooit ergens last van had, maar ja, soms moet je effe geduld hebben als het lang en steil bergop gaat. Bij normaal gebruik en onderhoud blijven ze meegaan. Heb je een zware voet, en ben je niet bereid om de koude motor wat te ontzien, dan heb je wellicht meer kans op problemen met de cilinderkop... en pas je beter je budget aan voor een 2.5TDI: die rijdt inderdaad helemaal anders, krachtiger en sneller, daar betaal je dan ook het verschil voor :ikrij
It's up to you - maar met een zuiver interieur en vooral een gezonde kas zou ik ervoor gaan
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Mercury
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 mei 2015, 19:03

Re: T4 2.4D

Bericht door Mercury »

Echt een ouderwetse diesel, niet snel maar bullit proof. Temperatuur, zorg gewoon dat alles het doet. Ook ik heb slechts 1 keer de ventilator horen draaien, dat was in de bergen, vol bepakt in de file, 38 graden. Even aan en klaar weer.
De problemen komen mogelijk voort uit de kleppen voor de ventilatoren, die zouden automatisch open en dicht moeten. Ik heb ze op standaard open gezet.

Top motor. 380.000 km, amper olie verbruik.
1992 T4, lang, AAB, camper
Afbeelding
Plaats reactie