Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

california aanpassingen en handigheden ratlook`s California

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door Oviivo »

Ha foto's gevonden :knipoog

Dat ziet er inderdaad strak uit. Welke sidebars zijn het?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door ratlookcalifornia »

Zijn volgens mij de originele, dicht aan de voor en achterzijde en een licht knikje er in......In ieder geval geen doppen of tredes ....Heb ze overgenomen van een aannemer die zijn wagenpark uitgedund heeft.... :muur
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door bvddobb »

ratlookcalifornia schreef:Tevens nog een ander matras aangeschaft voor het bovenbed,....hierin zit traagschuim en koudschuim ( campercentrum a`foort) en dat kan gewoon blijven liggen terwijl wel de kap nog dicht kan. Scheelt weer een stel toppers in de achterbak die telkens van het dak af moeten en heel veel ruimte innemen.
Ben wel benieuwd naar de ervaringen met die matras, eigenlijk. Is 'ie niet een beetje te dun? Wij hebben een Defa-topper van 3,5 cm dik, 120x200, die we naar believen op het onderbed of het bovenbed gebruiken (we slapen dan eens boven, dan eens beneden), en die is wel erg comfortabel. Maar neemt dus wel veel ruimte in. Als die bovenmatras van jullie boven alleen goed genoeg is, is dat misschien wel een alternatief. Als we beneden slapen kan die gewoon van het bovenbed af en beneden neergelegd . Want beneden heb je wel echt een oplegmatras nodig, vinden wij. Zo op de neergeklapte banken slaan is echt niet fijn...
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s Califor

Bericht door ratlookcalifornia »

Enige nadeel bij beneden gebruik van deze matras zou zijn dat hij korter is en dus je voeten over een rand liggen......kan me nog niet voorstellen dat ik dat storend ga vinden. De proef qua slapen op het nieuwe 7cm dikke matras moet ik nog doen maar het voelt al veel steviger aan en het is een combinatie van koud en traagschuim....best stevig.... :bifun .

Wordt tegen de vakantietijd ongetwijfeld vervolgd :yes We kunnen altijd nog de toppers alsnog meenemen, dan hebben we in ieder geval een steviger en comfortabeler bed.

Waren bezig om zelf wat te maken maar dat kwam allemaal slecht uit met de dakruimte en daar zijn we dus mee gestopt....
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s California

Bericht door ratlookcalifornia »

Een een update over de matras....de dikkere matras werkt perfect. Het randje wen je snel aan maar het comfort is een stuk beter ( je voelt de dragers van het bed nu niet meer door je matras heen. Enige nadeel is dat het dak achter niet geheel dicht gaat. Wel nog regenwaterbestendig maar net niet aansluitend. Voorlopig geen probleem aangezien hij er alleen in de vakantie op ligt.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s California

Bericht door Multivan Generation »

ratlookcalifornia schreef:Een een update over de matras....de dikkere matras werkt perfect. Het randje wen je snel aan maar het comfort is een stuk beter ( je voelt de dragers van het bed nu niet meer door je matras heen. Enige nadeel is dat het dak achter niet geheel dicht gaat. Wel nog regenwaterbestendig maar net niet aansluitend. Voorlopig geen probleem aangezien hij er alleen in de vakantie op ligt.
Je kunt de matras als die boven ligt,
misschien nog even iets naar voren trekken,
voordat je het dak naar beneden doet/trekt?
Daarmee heb je net de kans dat het dak wel rondom mooi sluit..

Groetjes en succes

Peter
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s California

Bericht door ratlookcalifornia »

Ga ik eens proberen ( als het beter weer wordt ;-) ) ,.....thanks.....
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s California

Bericht door ratlookcalifornia »

Weer eens wat tijd gevonden om wat aan het bussie te klooien. Was een beetje Chroom moe dus moest het wat sportiever ( originele delen bewaar ik natuurlijk ;-) )...Na het besluit genomen te hebben om hem nog even te houden (en nog maar niet voor een dikke mastang /Camaro of Jeep JK te gaan) wil ik er toch weer wat aan doen. Op Marktplaats een mooi ABT grilletje gevonden en deze matzwart gespoten. Volgende delen die besteld zijn : voorspoiler ( hopelijk de goede ;-) ) en twee booskijkers vanuit Polen via E-bay....even afwachten wat er bezorgd gaat worden. Ook dat wordt allemaal matzwart gemonteerd......
Bijlagen
t5 3 -verkleind.jpg
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s California

Bericht door Oviivo »

Stoere grille :toppie

Ben benieuwd of het lukt met de spoiler. :adhd
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: california aanpassingen en handigheden ratlook`s California

Bericht door ratlookcalifornia »

Ga hem hopelijk morgen ophalen in nijmegen......de booskijkers duren wat langer ben ik bang ( polen express ;-) ).....
Plaats reactie