Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Webasto thermo top c brand niet meer brrrr

vragen over de T5
Plaats reactie
ad vromans
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:10

Webasto thermo top c brand niet meer brrrr

Bericht door ad vromans »

:muur wie weet er raad, mijn Webasto thermo top c voorverwarmer brand niet meer. Fout code 02251 blijft erin staan andere code s heb ik kunnen wissen maar hij brand nog steeds niet. Ik krijg met de vagcom het apparaat niet aan de praat. Nu ben ik alles er onderuit aan het halen, maar dan??? Hoe stel in een diagnose.
ad vromans
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:10

Re: Webasto thermo top c brand niet meer brrrr

Bericht door ad vromans »

Ik probeer er een foto bij te doen van de andere fout code s alleen mijn telefoon werkt niet mee
01413 dosing meterpump
01126 engine speed signaal
00667 ambient temperaturen signaal
00664 low feul gauge

Nu heb ik op het net gezocht en kwam een site tegen waarin stond saving a 1 bij adaption. De site van ros tech de wiki, ik heb geen idee wat hiermee bedoelt word. Kortom lastig probleem. Ik zal niet de eerste zijn en ook niet de laatste heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Webasto thermo top c brand niet meer brrrr

Bericht door Multivan Generation »

Ga eens samenzitten met deze persoon:

viewtopic.php?f=3&t=51872

Wellicht kunnen jullie er samen uitkomen ? :zwaai
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Webasto thermo top c brand niet meer brrrr

Bericht door Jeroen T5 204 »

Je moet dus eerst een waarde veranderen en dan de foutcodes resetten. Dat is wat er bedoeld word.

De unit is gelockt. Misschien heb je te weinig brandstof in je tank gehad of je buitentemperatuur sensor doet moeilijk.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
ad vromans
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:10

Re: Webasto thermo top c brand niet meer brrrr

Bericht door ad vromans »

Bedankt, ga ik van het weekend eens proberen. Of een andere met een afstandsbediening en klokje mmmm musschien maar niet meer repareren :winter
ad vromans
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2015, 09:10

Re: Webasto thermo top c brand niet meer brrrr

Bericht door ad vromans »

Bedankt, ga ik van het weekend eens proberen. Of een andere met een afstandsbediening en klokje mmmm musschien maar niet meer repareren :winter
Gebruikersavatar
marc multivan
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 sep 2015, 22:07

Re: Webasto thermo top c brand niet meer brrrr

Bericht door marc multivan »

Mijn thermotop C werkte ook niet meer, niet als bijverwarming maar ook niet niet op de afstandsbediening ( T 61) voor de standkachel functie.

In mijn obd zag ik een aantal meldingen maar kreeg deze niet gereset.

Ikzelf ben uiteindelijke terecht gekomen bij een webasto dealer in Giessenburg,
http://www.rietveld.nl/nl

Daar bleek dat er foutmeldingen stonden in de webasto, namelijk dat er 5 x geprobeerd was om de webasto te ontsteken maar zonder resultaat. Vervolgens geeft de Canbus (waar deze in geïntegreerd is) is een harde foutmelding dit ik met mn eigen OBD Lezer niet uit de software gereset kreeg. vanuit veiligheid heeft alleen Volkswagen.

In mijn geval was de elektromotor welke de verbranding van lucht voorziet kapot.

Ik ben overigens echt perfect geholpen door Rietveld.. dat is een ouderwets repareer bedrijf welke vakkundig is maar het ook als hobby ziet niet gelijk maar alles uitwisselen maar proberen eerste te repareren. Echt nog meten, solderen en slim zoeken. Bij de vw dealer kan je beter voor je webasto niet terecht, zij rekenen hoofdprijs voor onderdelen en wisselen van alles uit maar repareren niet.

Heb je vragen,, ik hoor het graag, succes
goudriaan
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 nov 2009, 12:34
Locatie: Steenwijkerwold

Re: Webasto thermo top c brand niet meer brrrr

Bericht door goudriaan »

geen idee of je er wat aan hebt.
in mijn california deed de standkachel niets meer.
volgens garage zat de ventilator vast. is gangbaar gemaakt en nu doet alles het weer.
kennelijk heb ik die standkachel te weinig gebruikt en is daardoor vast gaan zitten ?????
Plaats reactie