Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

massasluiting bij deurschakelaar rechts

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

massasluiting bij deurschakelaar rechts

Bericht door nieknaam »

Mijn auto ging spontaan op slot na dertig seconden. Deurschakelaar rechts gedemonteerd en gereinigd: probleem opgelost. Klopt het overigens dat er maar één draad aan dat schakelaartje (rechts) zit?

De sloten doen het nu naar behoren, maar nu gaat tijdens het rijden de interieurverlichting branden bij hobbels en dergelijke, maar alleen als de schakelaar van die unit op deurcontacten staat. Ik heb hem uitgewisseld met een andere lichtunit en die vertoont hetzelfde gedrag. Er moet dus ergens voor de deurschakelaar massacontact gemaakt worden, maar het is lastig om in de A-stijl te kijken. Voordat ik nu op goed geluk het dashboard in zijn geheel ga demonteren om die massasluiting te vinden: zijn er voor de hand liggende plekken die eerst gecontroleerd kunnen worden?

Niek.
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: massasluiting bij deurschakelaar rechts

Bericht door J.F.A. »

Massa aansluiting wordt gemaakt door het schroefje wat erin gedraaid moet worden. Kijk eens of dit goed vast zit en of daar geen roest aanwezig is, Anders schoonmaken. Rechts maar een draadje. Of misschien is het contact niet meer goed gangbaar of vuil

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: massasluiting bij deurschakelaar rechts

Bericht door nieknaam »

Hartelijk dank, maar dat heb ik al gedaan. Het lampje gaat goed aan als ik de deur open, dus dat massacontact is ok. Maar het gaat ook aan als de deuren dichtzitten. Er moet dus op nog een plek massacontact gemaakt worden. Mijn vraag is waar ik dat het beste kan zoeken...
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: massasluiting bij deurschakelaar rechts

Bericht door J.F.A. »

Hoi Niek

Controleer ook eens de andere deurcontacten. Links en die van de schuifdeur mits er daar bij jou een zit.

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: massasluiting bij deurschakelaar rechts

Bericht door nieknaam »

Nee, ik heb deuren. Maar die doen ook mee met de CV. Ik zal het in ieder geval checken.
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: massasluiting bij deurschakelaar rechts

Bericht door nieknaam »

Ik ga het allemaal checken!
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Menso B
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 jul 2011, 18:29
Locatie: Noord Oost Polder

Re: massasluiting bij deurschakelaar rechts

Bericht door Menso B »

heb ik een jaar geleden ook helemaalmet ergenis naar gezocht

alle deur contacten na gekeken enz enz

zit er op de voorste binnen verilichting een vertrager (soort elco) die nog 15 sec de lamp laat branden nadat de deuren dicht gaan.

daar zat het euvel in

ik heb hem overigens nooit vervangen gewoon losgekoppeld

had als nadeel dat de lamp bij het dicht doen van de deur direkt uit gaat net als de twee achterste binnen verlichtinglampjes
met een T4 heb je veel plezier
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: massasluiting bij deurschakelaar rechts

Bericht door nieknaam »

Het is grotendeels opgelost. Ik heb van de voordeuren en de schuifdeur de schakelaar ultrasoon schoongemaakt, en het spontaan gaan branden van de binnenverlichting is bijna weg. Alleen als ik echt te hard over een drempel ga, vliegt hij even aan. Er zit dus nog steeds ergens een massasluiting, maar door het manipuleren van de draden is die minder waarschijnlijk geworden. Ik bedoel, hij is kennelijk zo gedraaid dat hij niet zo snel massacontact maakt. Een lekke condensator zal het niet zijn, een eenvoudig lichtje zonder printje vertoont hetzelfde gedrag.
Ook het spontaan op slot gaan is vrijwel weg, maar ik heb het nog wel een keer gehad toen de achterdeur open stond. Dat schakelaartje moet ik nog een keer beetpakken, dat kun je via een soort sleutelgatchirurgie losmaken. Ik verdenk ook nog het veertje van het slot van de achterdeur, dat zal ik ook vervangen. Ik had er twee gekocht op eBay, maar ik kan ze nergens meer vinden... :nuts
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: massasluiting bij deurschakelaar rechts

Bericht door nieknaam »

Goed om te weten, maar misschien vind ik ze nog. Ik ben mijn werkkamer aan het opruimen :nuts
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Plaats reactie