Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu vervangen welk merk

vragen over de T4
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Accu vervangen welk merk

Bericht door websurfer »

Ik moet waarschijnlijk mijn accu vervangen want nu al de tweede keer dat deze na een maand niet gebruiken leeg is
Nu < 30%

nu kan ik een accu kopen van een onbekend merk of Varta black dynamic welke eer nu ook in zit

Varta 90 AH 720 A kost zo rond de 130-150 euro en zag ook erg onbekende merken onder de 100 euro
en het merk Panter (wordt verkocht bij accuweb) van 110 euro

wat is nu wijsheid ?
vanoudsher was Varta altijd goed en debeste keus maar is dat nu ook nog steeds Zo?
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door Beckontheroad »

Erg persoonlijk, had een varta, na 1,5 jaar kaduuk, onbekender merk 6jaar mee gereden
net als bij mn motor fiets origineel binnen jaar stuk, vervangen door een onbekend merk na 8 jaar mee verkocht
dus wat is wijsheid....
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Thom
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jan 2016, 18:41

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door Thom »

Wat is wijsheid..

Meestal gaat een merk accu zoals bosch of varta wel lang mee. Bij brezan betaal je daar ong. 150-160 voor.
Hier iets minder, 115 eur

http://www.mijnautoonderdelen.nl/accu-v ... 12068.html

Zelf heb ik er een wilco royal inliggen, doet het al 6 jaar ok.
Wat vooral van invloed is, is dat je een accu moet gebruiken. Dus af en toe ontladen, maar daarna weer totaal moet opladen, daarmee verbeter je de conditie van je accu. Lange tijd stilstaan en dan maar deels bijladen is voor elke accu slecht, a of b merk.
Als de mijne op is gaat er weer een goed merk=varta of bosch of wilco in. :toppie

Succes,
Thom
Laatst gewijzigd door Thom op 05 feb 2016, 15:01, 2 keer totaal gewijzigd.
1.9D 1994 :T44EVER :camping
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door MrMillion »

Ik was 90,- ex kwijt voor een 90a merkloze. Bevalt prima, met andere woorden doet het nog.

Kameraad was voor zijn T5 1.9 dik 225,- kwijt bij de dealer. Inclusief montage, dat dan weer wel :(
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door Erdem50 »

Mijn ervaring met accu's.

De orginele/affabriek accu's gaan tussen de 3 en 10 jaar! Vooral afhankelijk van het gebruik.

Op een gegeven moment op m'n werk (vw dealer) ivm de prijs Varta gebruikt, degene met de blauwe bovenkant. Niet tevreden over, na 1.5 jaar zijn vele gesneuveld.

Voor 150,- kan ik bijvoorbeeld een 85AH 750A leveren van Exide. Betreft accu's die via VW geleverd worden met 2 jaar garantie.

Voor mensen die Exide niet kennen, nagenoeg alle politie-auto's rijden met Exide accu's.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door slopelrijder »

ik heb net een 80 ah varta bleu dynamic (start) gekocht voor mijn 88+pk tdi via accudienst..
kosten €112,-- incl btw en gratis thuis bezorgt ( opgeladen en al!! )

op Varta zit een normale garantie, mocht hij met 2 jaar ermee uitscheiden?? dan reclameer ik!! ivm een "normaal te verwachten" levensduur van 6 tot 8 jaar!
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door edwinh »

slopelrijder schreef:ik heb net een 80 ah varta bleu dynamic (start) gekocht voor mijn 88+pk tdi via accudienst..
kosten €112,-- incl btw en gratis thuis bezorgt ( opgeladen en al!! )

op Varta zit een normale garantie, mocht hij met 2 jaar ermee uitscheiden?? dan reclameer ik!! ivm een "normaal te verwachten" levensduur van 6 tot 8 jaar!
En dan ben je dus de klos, want je accu wordt niet geaccepteerd ivm gevaarlijke stoffen of je moet hem op een palletje zetten en afsealen en dus weg voordeel van je webshop :wjw
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door edwinh »

websurfer schreef:Ik moet waarschijnlijk mijn accu vervangen want nu al de tweede keer dat deze na een maand niet gebruiken leeg is
Nu < 30%

nu kan ik een accu kopen van een onbekend merk of Varta black dynamic welke eer nu ook in zit

Varta 90 AH 720 A kost zo rond de 130-150 euro en zag ook erg onbekende merken onder de 100 euro
en het merk Panter (wordt verkocht bij accuweb) van 110 euro

wat is nu wijsheid ?
vanoudsher was Varta altijd goed en debeste keus maar is dat nu ook nog steeds Zo?
Dus gewoon een VMF of b-merk vmf Bluepower nemen, aanzien deze ook bij Varta ( Johnson Controls ) gemaakt worden, en vrijwel identieke platen hebben. Persoonlijk zou ik hem dus gewoon ophalen bij de lokale garage.
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door frank884 »

zet er een zo groot mogelijke accu in 100ah als die wat minder wordt op leeftijd (dat doen ze allemaal) ongeacht welk merk
houdt die het langer vol er is wel wat nodig om te gloeien
ik heb er een varta 100ah H3 silver dynamic in zitten sinds 15-02-2010
L 353 mm B 175 mm H 190 mm was wel 161 euro Maar die heeft wel :lach "sap"
de originele is dacht ik 72 ah (die had het dus ook 7½ jaar volgehouden)
maar winter van 2010 was extreem koud en dat trok die niet meer.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door powerpiep »

Ik heb pas een 100 Ah accu van lotus-gerate (vancraenenbroek) ingebouwd.
kosten €65 (aanbieding) ook voor het peugeot 205je een 74 Ah gekocht voor ik dacht 50 euro.

Mn pa heeft dezelfde 100 Ah batterij in zij kipper aanhangwagen, voor de pomp aan te drijven, al 5 jaar erin zitten En dat ding word bijna nooit geladen..

Ik denk niet dat het uitmaakt, gewoon regelmatig rijden, niet lang staan, en misschien af en toe eens aan de acculader?
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door frank884 »

powerpiep schreef:Ik heb pas een 100 Ah accu van lotus-gerate (vancraenenbroek) ingebouwd.
kosten €65 (aanbieding) ook voor het peugeot 205je een 74 Ah gekocht voor ik dacht 50 euro.

Mn pa heeft dezelfde 100 Ah batterij in zij kipper aanhangwagen, voor de pomp aan te drijven, al 5 jaar erin zitten En dat ding word bijna nooit geladen..

Ik denk niet dat het uitmaakt, gewoon regelmatig rijden, niet lang staan, en misschien af en toe eens aan de acculader?
Batterijen dus ook accu's gaan achteruit als ze ouder worden en bij koud weer (als je het meeste moet gloeien) hebben ze de minste capaciteit
dus eentje die zwaarder is zal langer de benodigde hoeveelheid kunnen leveren
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
jordydereus

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door jordydereus »

Ga voor een Bosch silverline. Of exide.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb een speciale Exide (nieuwste type--> carbon boost) er in en ook nog een Yuasa.
Yuasa zit al ruim 6 jaar in de bus en nog steeds top (95A) als start accu.

Ik zou je deze als startaccu adviseren:
http://www.ebay.de/itm/EXIDE-PREMIUM-Ca ... SwX~dWojeC

Groeten Peter
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door frank884 »

Multivan Generation schreef:Ik heb een speciale Exide (nieuwste type--> carbon boost) er in en ook nog een Yuasa.
Yuasa zit al ruim 6 jaar in de bus en nog steeds top (95A) als start accu.

Ik zou je deze als startaccu adviseren:
http://www.ebay.de/itm/EXIDE-PREMIUM-Ca ... SwX~dWojeC

Groeten Peter
dezelfde voor 2 tientjes minder

http://www.ebay.de/itm/Exide-Autobatter ... 1468854905
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Accu vervangen welk merk

Bericht door Multivan Generation »

Dat hou je altijd. Dat iemand anders het goedkoper vind.
Daar zijn weetjewellers goed in.
Plaats reactie