Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 ellende -> HELP <-

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
S@ND3R
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2011, 00:26
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

T4 ellende -> HELP <-

Bericht door S@ND3R »

Ja ik ben bezig met een zeer ingrijpend project van mij bus.

Beste WeetJeWel'ers,

HELP!!!!

Mijn busje uit 96 welke ik nu een jaar of 5 heb heeft mij in de afgelopen jaren klauwen met geld gekost maar nu is het helemaal gruwelijk.

Afbeelding

Ik heb deze gekocht bij xxxxx omdat ik dacht dat als ik bij en goed bedrijf koop geen of weinig gedoe zou hebben. Ik betaal graag wat meer om gedoe te voorkomen. Dit omdat ik eigenlijk altijd pech heb bij de aanschaf van een auto.
Helaas heeft dit anders uitgepakt.

======================================================
xxxxx negatief praten over bedrijven doen we niet op dit forum , zie huisregels
Gr. Webmaster Henk-1
======================================================

Na de aanschaf is er van alles vervangen wat niet had gehoeven.
Dit door start problemen waarvan ik vermoedde dat dit kwam door de start motor.
Dit zou niet het geval zijn volgens de experts.
Start relais zijn meerdere keren vervangen, gloei spiralen vernieuwd, brandstof pomp gereviseerd, zekeringkast vervangen etc etc... en nog bleef het probleem bestaan.

Na een paar jaar het helemaal zat te zijn heb ik zelf de startmotor verwijderd en laten repareren.
Wat bleek: de kool borstels waren op en toen ook al vast gebrand... (@#$%^!!)

Na nu een aantal jaar verschillende garage's te hebben geprobeerd en weer vele teleurstellingen ben ik via een tip van een mede lid van de vwbusclub.nl bij Camper Centrum Nederland in Amersfoort terecht gekomen.

Hier heb ik de bus helemaal laten bekijken en ben me kapot geschrokken van de grote lijst en de prijzen. Het zou er op neer komen dat ons busje totall-loss zou zijn.
Ik zou de bus wel voor 2000 euro achter kunnen laten (!!!!!) voor een opkoper.

Ik zit nu met de handen in mijn haar en das niet best want zoveel haar heb ik niet!! :bonk
Bijna op het punt om ons busje als verloren op te geven maar dat vertik ik omdat wij zoveel plezier hebben van ons busje en er eigenlijk nog veel meer plezier mee willen beleven.

Ook heb ik in deze jaren al zoveel laten doen, ik heb alle facturen bewaard.

Wie weet een GOED (!!!!) en betrouwbaar adres en of heeft goede tips??
Want ik ben nu echt moedeloos en weet niet meer wat nu goed te doen.

Bijgevoegd foto's van todo lijst van Camper Centrum Amersfoort en zomaar wat bussie foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat foto's en duidelijke versie van check list waarbij nog niet eens alles is geconstateerd.
https://sandervandijk.de.quickconnect.t ... 7573736965
I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 ellende -> HELP <-

Bericht door Hanz »

Totaal ruim 2500 euro op het lijstje maar onder het kopje noodzaak staat 'maar' voor goed 750 euro. De rest is advies en kan dus later in fases gedaan worden of misschien kun je hiervan wel heel veel zelf oplossen. Camper Centrum Nederland is ook niet de goedkoopste. Dus ik zou eerst eens kijken naar een goedkopere garage die de meest noodzakelijke dingen opknapt en dan een plan opstellen om de rest stukje bij beetje aan te pakken. Ik weet niet in welke regio je woont maar je kunt eens een offerte vragen bij Ismet. Even zoeken op dit forum voor adres en telefoongegevens.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: T4 ellende -> HELP <-

Bericht door J vd Pal »

Ik zie veel onderhouds zaken die bij normaal gebruik horen. Zelfs met de hele lijst is de bus echt niet total loss. Kan je aangeven waar je woonachtig bent, dat helpt met adviesen over locale bedrijven.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
S@ND3R
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2011, 00:26
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: T4 ellende -> HELP <-

Bericht door S@ND3R »

Wauw! wat een snelle reacties! ik woon in Veenendaal maar ben bereid om en grote afstand te rijden.
I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !!
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: T4 ellende -> HELP <-

Bericht door Lambiek »

Ik vind het ook wel mee vallen.
Als je een imitatie uitlaat op marktplaats koopt voor maximaal € 150.-
En je laat noodzakelijke dingen doen bij een wat goedkopere garage ben je toch voor paar honderd euro gekeurd.

Brandstof pomp revisie setje waarschijnlijk

Rest is eigenlijk gewoon gebruikelijk onderhoud.
Behalve roest en gaten das bietje vervelend maar kun je in de loop vd tijd goed aanpakken.

Beetje rond scharrelen voor onderdelen op marktplaats enz enz
Een handige buurman kan ook veel dingetjes oplossen

Geen paniek !
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: T4 ellende -> HELP <-

Bericht door Harry 341 »

Sander,je hebt mail...
Bijlagen
Kopie van IMG_0961.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: T4 ellende -> HELP <-

Bericht door J.F.A. »

Hoi Sander.

Volgens mij zijn een hoop dingen zelf op te lossen. De prijzen welke het Campercentrum berekend zijn aan de hoge kant. Maar dat zijn de VW prijzen. Zelf de gehele uitlaat laten vervangen bij Profile in Bennekom.voor een lager bedrag als wat jij moet betalen.

Klik een op zoeken in de zoek funktie en je zult zien dat er beslist andere oplossingen zullen zijn met veel betere prijzen voor diverse onderdelen.

Voor verdere vragen/oplossingen kun je me mailen.

Fred/Wageningen
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
motorjan
Berichten: 394
Lid geworden op: 28 dec 2011, 12:01

Re: T4 ellende -> HELP <-

Bericht door motorjan »

denk dat die dealer in zn vuistje lacht v 2000,- als je hem daar laat staan.
er zijn toch genoeg betaalbare garages,vw monteurs, je hoeft met n t4 toch niet naar een camperboer.... :werkaanT4
Gebruikersavatar
S@ND3R
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2011, 00:26
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: T4 ellende -> HELP <-

Bericht door S@ND3R »

Klopt motorjan, dit deed ik juist omdat ik al dat gepruts van de vorige garages helemaal zat ben en mij helemaal scheel heb betaald in afgelopen jaren.
Daarom dacht ik naar een bedrijf te gaan die het wel snapt want zo moeilijk is en T4 toch niet dacht ik zo?? Ook zie ik wel eens vaker een T4 rijden dus is het ook niet zo dat deze niet zo vaak tegenkomt bij garage's lijkt mij, maar toch kan er veel geprutst worden.

Maar bij deze val ik stijl achterover van de prijzen.
Ik heb zojuist opdracht gegeven aan dit bedrijf om de APK noodzakelijke punten te repareren, zo ook de hele dure uitlaat. Dan is de druk van de ketel daar de apk net is verlopen.
Hierna haal ik de bus weer op en kan ik eens rustig nadenken wat verder te doen.

Een andere reden is ook dat garage's niets begrijpen van het camper gedeelte want zo zijn de accu's in het woon gedeelte op, de zijruit (klapraam) is krom en rubber is stuk waardoor lekkage.
Zo ook bij een bovenraampje.

Harry 341 heeft een goede tip gegeven welke ik eens ga bekijken en bellen. Bedankt Harry! :goodidea

Ik ben onder de indruk van de vele positieve reacties die in korte tijd worden gegeven, dat geeft de mens weer moed!!!
I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 ellende -> HELP <-

Bericht door Multivan Generation »

S@ND3R schreef:Ik heb zojuist opdracht gegeven aan dit bedrijf om de APK noodzakelijke punten te repareren, zo ook de hele dure uitlaat.

Harry 341 heeft een goede tip gegeven welke ik eens ga bekijken en bellen. Bedankt Harry! :goodidea

Ik ben onder de indruk van de vele positieve reacties die in korte tijd worden gegeven, dat geeft de mens weer moed!!!
Je schrijft een boel frustratie van je af.
Ziet de stortvloed van reacties komen en geeft de garage dan toch opdracht voor een dure reparatie.. :bonk
Snap ik even niet..

Lees ook even de ervaringen op dit forum met verschillende garages, ook de negatieve, en stel gewoon een vraag,
waar laat jij je auto onderhouden in de regio waarin jij woont.
Die vraag komt regelmatig voorbij wat betrouwbare garagebedrijven zijn..
Er zit niet veel schokkends bij, en de offerte bedragen zijn nogal ruim aangehouden, zodat ze er zeel nooit bij inschieten.

Groeten
Peter
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: T4 ellende -> HELP <-

Bericht door edwinh »

Tja het zijn geen nieuwe busjes. Soms zit het mee soms zit het tegen. Ik kocht mijn T4 van een klant die wij al jaren in onderhoud hadden, maar was twee maand laten wel 800 euro INKOOP ex uren kwijt aan rembooster, remklauw, schijven en blokken rondom en krukaspoelie etc etc. Dus ja soms zit het mee soms zit het tegen. Het blijven gewoon bussen van 15-20 jaar.
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: T4 ellende -> HELP <-

Bericht door whizzi »

Mja, precies dat.

Ik had mijn huidige bus ook goed 1 maand toen ik er voor rond de 1400 euro aan onkosten aan kreeg (complete distriset, krukaspoelie en krukas) omdat de vorige eigenaar (particulier) in de 10 jaar dat hij de bus heeft gehad en ik dus alle punten onderhoud moest uitvoeren (wat ik nog steeds doe overigens, vorig jaar compleet nieuwe remmen, schijven en klauwen). Aangezien ik de bus voor 2350 heb gekocht zou dit dus ook bijna total loss moeten zijn. Gelukkig heb ik doorgepakt en ben nu stuk voor stuk al het achterstallige onderhoud aan het fixen ;)

Punt is, dit zijn oudere bussen waar je onderhoud aan zult moeten en als je dan de Volkswagen prijzen aanhoudt, betaal je inderdaad de hoofdprijs.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: T4 ellende -> HELP <-

Bericht door edwinh »

edwinh schreef:Tja het zijn geen nieuwe busjes. Soms zit het mee soms zit het tegen. Ik kocht mijn T4 van een klant die wij al jaren in onderhoud hadden, maar was twee maand laten wel 800 euro INKOOP ex uren kwijt aan rembooster, remklauw, schijven en blokken rondom en krukaspoelie etc etc. Dus ja soms zit het mee soms zit het tegen. Het blijven gewoon bussen van 15-20 jaar.
next : mijn stuurpomp begint het te begeven, tijdje gerekt met nieuwe olie maar moet voor de zomer toch echt anders :T44EVER :T44EVER :yes
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Plaats reactie