de limiet ligt bij VW 1L op 1000km , altijd zo geweest , en zelfs bij de nieuwste TDI's is dat nog steeds zo . Jij zit daar nog onder , maar ook een halve L per 1000km is toch redelijk veel .BartBeijer schreef:Ik ben er mee naar een motoren revisie bedrijf gegaan. En volgens de beste meneer was een halve liter op 1000 km normaal, zeker omdat deze motor al 434.000 km gelopen heeft.Pascal-141 schreef:hij verbruikt een halve liter olie per 1000km ? Dat is al aardig veel ... Dat wil dan ook al wat zeggen over de toestand van de motor (slijtage dus) .
Ik zou nu eerst al eens beginnen met de timing correct te (laten) zetten . Dat komt heel nauw , voor een goede werking .
En uiteraard de lekkage repareren .
Hoeveel km heeft die motor al gelopen ?
Volgens deze man hoef je deze motoren pas te reviseren als ze 0.5 liter per 500 km gebruiken.
En dan nog denk ik als het olie was, zou er niet zo veel rook uit de uitlaat komen.
Ik zeg niet dat dat ook de oorzaak is he , dat zal eerder timing zijn vermoed ik , en ook de verstuivers , die zullen ook hun beste tijd gehad hebben.
Je zegt dat ze getest zijn , wat stond er op het testrapport ? Hoeveel openingsdruk hadden ze nog ?