Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraagje over standkachel

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Roger B. schreef: WAT EEN FLUTSYSTEEM... dat dekseltje omhootrekken is dus de ventilatieopening openen.....
als je alle stoelen verwijderd hebt, of alle banken, dan heb je met dit systeem wel een vlakke laadvloer :knipoog

maar leuk dat je mijn opmerkingen even hebt gecontroleerd :toppie

je weet nu ook wat meer over je eigen bus :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Die PDF van de ombouw daar was ik eigenlijk naar op zoek dat geeft eigenlijk antwoordt op al je ombouw vragen.

Bij een CC zit er een aparte standkachel, onder de vloer die zuigt aan in de B-zuil achter de bestuurdersstoel en blaast weer uit recht achter de bestuurdersstoel.

Als de motor loopt kan je extra achterin verwarmen met een 2e warmtewisselaar (optie) die blaast uit achter de pasagiers stoel en zuigt aan van buiten.
Dat werkt wel maar is ook wel zonde van de energie die verloren gaat door het opwarmen van de koude lucht.

De ombouw van de D3W is leuk in de winter dan is ook je koelwater lekker warm en kan je gelijk beginnen met het gebruiken van de passagierskachel

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Dehler_Bert
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 feb 2007, 00:03
Locatie: Delft

Bericht door Dehler_Bert »

Precies Leo,

Ik heb precies dezelfde setup. Een Eberspächer luchtverwarmer voor het camperinterieur én een Eberspächer motorverwarmer - zuheizer - die is omgebouwd als standkachel op de motor.

Ik gebruik een Siemens C35 met prepaid card als schakelaar om mijn motorstandkachel te starten. Werkt geweldig.

Ik heb ooit iets in Tips en Trucs daarover gemeld. http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... _alarm.htm

Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ben ik de enige die de motorverwarming met standkachel uitbreiding primair gebruikt (in de winter EN in de zomer) om de motor te verwarmen?

80-90% van de slijtage aan de motor loopt ie op tijdens het warm lopen, als je de motor dus start als ie al (zo goed als) op bedrijfstemp is beperkt je de slijtage aanzienlijk.

In de zomer staat de kachel voor het interieur op koud en zal er al buitenlucht het interieur ingeblazen worden tijdens het opwarmen van de motor, hierdoor is de auto minder heet van binnen als je instapt,

In de winter blaast de kachel warme lucht het interieur in en is de auto al lekker warm als je instapt en zijn de ruiten ontdooit..

Over gsm bediening...

De link die hierboven gegeven is geeft een site waar ik een prijs vind van 129 euro. Betaalbaar, maar als het alleen om het inschakelen van de kachel gaat en niet om alarmmeldingen ed. is er momenteel op ebay een goedkoper alternatief:

http://cgi.ebay.de/GSM-Fernbedienung-Eb ... dZViewItem

39 euro sofort-kauf........En nee, ik heb 0,0 binding met deze firma/persoon
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie