Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Onjuiste temp weergave

vragen over de T4
Thom
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jan 2016, 18:41

schokbrekers monteren

Bericht door Thom »

Ja goed he! Ben er ook erg blij om, ook dat ik het rustig heb aangepakt en niet te snel waardoor evt. de bout(en) kapot gingen. Nieuwe bouten gelijk voorzien van likje kopervet voor ik ze monteerde, handig voor als ik ze nog eens los moet halen.
1.9D 1994 :T44EVER :camping
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Onjuiste temp weergave

Bericht door Multivan Generation »

Heb je top gedaan..
Ik ben blij dat je aan de hand van m'n artikel geld hebt kunnen besparen door het zelf te doen..
Daar kan ik zo van genieten en daarvoor maak ik ze namelijk :toppie :knipoog
Thom
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jan 2016, 18:41

Re: Onjuiste temp weergave

Bericht door Thom »

Nou, inderdaad. Jouw uitleg, mooi geillustreerd en stap voor stap uiteengezet hoe je je schokbrekers vervangt, was voor mij motivatie en reden om het zelf te gaan doen. Ik had het zelfs uitgeprint en mee genomen naar mijn werkplek. Het was bestwel een simpel iets, maar erg leuk het zelf te doen. Zo ontstaat er een hobby :yes

Een ander apk punt is nl de achterremmen, deze doen het volgens de apk man niet goed. Ik vind dat hij prima remt, maar volgens hem remmen ze achter niet gelijk genoeg... Heb dus maar besloten om zowel schoenen als remcilinders links en rechts te vervangen.
Punt is dat ik het nog nooit gedaan heb, op het forum ook nog niet al teveel over gevonden. Wel vind ik het erg leuk om het zelf te doen.
Heb je toevallig ook zo'n How To voor de achterremmen?

Groeten, Thom
1.9D 1994 :T44EVER :camping
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Onjuiste temp weergave

Bericht door Multivan Generation »

Thom schreef:
Heb je toevallig ook zo'n How To voor de achterremmen?

Groeten, Thom
Voor schijfremmen wel, voor trommelremmen niet.
kijk maar eens hier: linkje
Thom
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jan 2016, 18:41

remcilinder vernieuwen

Bericht door Thom »

Mooi uiteengezet dat stuk over schijfremmen :toppie.

Ben er inmiddels achter wat het was waardoor hij links minder remt dan rechts. Een lek remcilindertje was de boosdoener, dus die moet vernieuwt.

Ik heb gevonden hoe ik de trommel eraf krijg, dit was niet zo moeilijk en is ook goed gelukt. De trommels, remschoenen/voering en veertjes zijn allemaal nog in zeer goeie staat, alleen kan ik nergens op het forum vinden hoe ik de remcilindertjes achter moet vervangen.

Als iemand dit uit wil leggen stap voor stap, dat waardeer ik heel erg, dan kan ie maandag goedgekeurd worden :lach

Gtz
1.9D 1994 :T44EVER :camping
Thom
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jan 2016, 18:41

trommelremmen ontluchten

Bericht door Thom »

Beste mede T4 liefhebbers,

Wil iemand me uitleggen hoe ik het remsysteem moet ontluchten na het monteren van een nieuwe remcilinder(achterwielen).
Het zwarte dopje met daarachter een soort ventiel, heeft er wellicht mee te maken, maar wat moet ik precies doen om te ontluchten.

Alvast bedankt
1.9D 1994 :T44EVER :camping
Thom
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jan 2016, 18:41

Re: Onjuiste temp weergave

Bericht door Thom »

Ik heb iets gevonden :sjaal

Moet het bij een T4 met trommelrem ook zo?

http://www.oldtimerautosite.nl/remmen_o ... n_auto.htm


Thanks :zwaai
1.9D 1994 :T44EVER :camping
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: Onjuiste temp weergave

Bericht door nieknaam »

Acht dagen bezig geweest, maar ik heb ze er met succes en heel eruit kunnen krijgen. Gewoon vaak inspuiten met Imal, speciaal spul van Womi en Deblock. Een paar tikken met de hamer, de voorgenoemde tips toepassen en vooral heel heel veel geduld hebben.

Imal betekent niet voor niets Ik Maak Alles Los en dat is geen grap. Vroeger noemden we dat kruipolie. Het werkende bestanddeel schijnt visolie te zijn :knipoog .
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Plaats reactie