Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Euro-klasse T4 benzine/LPG

vragen over de T4
Plaats reactie
SapereAude
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2016, 23:29

Euro-klasse T4 benzine/LPG

Bericht door SapereAude »

Hallo allemaal,
ik ben al een tijdje op zoek naar een T4 campertje en heb de voorkeur voor een camper op LPG en benzine. Nu is het zo dat, wanneer ik een LPG G3 installatie zou laten inbouwen, ik recht heb op een subsidie van de overheid (korting op de wegenbelasting), mits de emissiewaarden aan bepaalde eisen voldoen.
De eisen waaraan voldaan moet worden (de emissies moeten minimaal binnen de Euro-2 klasse vallen), kunnen op een aantal manieren beredeneerd worden, je kunt het in ieder geval laten testen, maar alle types na 1996 geproduceerd, voldoen sowieso aan de juiste waarden. Echter is het zo dat ook sommige bussen uit '94 volgens mij al aan de juiste waarden voldoen om in aanmerking te komen voor deze korting, aangezien ik op de duitse autozoekmachines vaak zie dat een T4 uit '94 ook binnen de Euro-2 klasse valt. Ik vraag mij af of mensen hier dat uit eigen ervaring kunnen bevestigen.

Mijn vraag is dus, zijn er hier mensen die een T4 op benzine hebben (of ervaring ermee) en de emissiewaarden hiervan hebben laten testen of weten? Ik heb een mooie bus uit '94 gezien in NL, en dan zou ik weten of er een kans is dat deze aan de juist waarden voldoet.

Ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door SapereAude op 15 feb 2016, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
SapereAude
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2016, 23:29

Re: Emissiewaarden T4 benzine/LPG

Bericht door SapereAude »

Is er dan niemand die enig verstand of weet heeft van euro-klassen mbt T4's op benzine?
Ik ben benieuwd vanaf welk bouwjaar de T4's binnen de euro 2-klasse vallen!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Euro-klasse T4 benzine/LPG

Bericht door Multivan Generation »

Voor diesels heb ik dit gevonden:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Datenbank_Em ... sselnummer

Voor benzine dat je misschien hier wat kunt vinden?:
http://www.gaskutsche.de/lpg_allgemein.php

En misschien kun je een PB aan Limburger sturen,
die rijdt met zijn T4 op gas en kookt op hout :knipoog

groeten Peter
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 763
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Euro-klasse T4 benzine/LPG

Bericht door limburger »

ik had al mee gelezen... maar van die euro klasses heb ik geen verstand. in nederland is het allemaal papier verhaal, er wordt niets gemeten. als je een erkende inbouwer hebt die de lpg installatie inbouwt en hij zegt dat het een g3 is krijg je zonder rdw keuring netjes g3 op je kenteken.

niet iedere benzine motor is om te bouwen naar een g3 installatie. hoe dat is met de t4 benzine motoren uit de vroegere bouwjaren weet ik niet, je hebt 4 en 5 cilinders.

:driveT4 :T44EVER
Plaats reactie