Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraag automaat ombowen naar schakelbak

vragen over de T4
Plaats reactie
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

vraag automaat ombowen naar schakelbak

Bericht door slopelrijder »

naar aanleiding van een topic hier over wat is wijsheid, heb ik een vraag over het ombouwen van een 88pk tdi automaat naar schakelbak. (102pktdi)

is dat "net zo simpel" als het ombouwen van een handgeschakelde 88pk tdi naar 102 pk tdi bak?

gewoon nieuwsschierig....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vraag automaat ombowen naar schakelbak

Bericht door Multivan Generation »

slopelrijder schreef:naar aanleiding van een topic hier over wat is wijsheid, heb ik een vraag over het ombouwen van een 88pk tdi automaat naar schakelbak. (102pktdi)

is dat "net zo simpel" als het ombouwen van een handgeschakelde 88pk tdi naar 102 pk tdi bak?

gewoon nieuwsschierig....
Goh je hebt dan al een keer omgebouwd van 88 pk handbak naar 88 pk automaat,
en dan wil je nu naar een handbak?
Ik zal het wel niet snappen... :zwaai :nuts
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: vraag automaat ombowen naar schakelbak

Bericht door Pascal-141 »

slopelrijder schreef:naar aanleiding van een topic hier over wat is wijsheid, heb ik een vraag over het ombouwen van een 88pk tdi automaat naar schakelbak. (102pktdi)

is dat "net zo simpel" als het ombouwen van een handgeschakelde 88pk tdi naar 102 pk tdi bak?

gewoon nieuwsschierig....
Is de 88PK dan ooit verkocht met automaat ??
Ik dacht dat alleen de 102pk met automaat werd geleverd (bij de TDI's)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: vraag automaat ombowen naar schakelbak

Bericht door slopelrijder »

Ik heb de zoekfunctie gebruikt....maar niet echt simpele uitleg /werkwijze gevonden...

Pascal141, er stond op marktplaats een tijd terug alweer, een ex brandweer 88pk tdi automaat....met 80.000km...dat zijn natuurlijk interresante kmstanden....

Peter, ik heb nu een 88pk handschakel, en er staat/ligt (met dank aan pascal) nu een 102pk DXZ handschakel bak in de garage om eerdaags ingebouwd te worden...
En MIJN 88pk is nooit automaat geweest...

Ik vroeg het mij alleen af dus hoe "moeilijk" het is, in vergelijking met een 88pk handbak ombouwen naar 102pk bak....
Is dat op dezelfde manier "plug en play" of moet er meer omgebouwd/aangepast worden....

Er gaat hier in de buurt een T4 automaat wv2 DC met niet teveel km's eerdaags in de verkoop...
Zit er aan te denken hem te kopen, en "op stal te zetten(geschorst)" tot mijn huidige het loodje legt.... en dan daarmee te gaan rijden...
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: vraag automaat ombowen naar schakelbak

Bericht door Pascal-141 »

slopelrijder schreef:Ik heb de zoekfunctie gebruikt....maar niet echt simpele uitleg /werkwijze gevonden...

Pascal141, er stond op marktplaats een tijd terug alweer, een ex brandweer 88pk tdi automaat....met 80.000km...dat zijn natuurlijk interresante kmstanden....
...
Kan volgens mij niet , het zal ofwel een 102pk tdi geweest zijn , ofwel een 78pk 2.4d .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie