Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sleutels passen niet

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Sleutels passen niet

Bericht door nieknaam »

Het weer up to date krijgen van mijn camper is kennelijk nog niet afgelopen :huilen. Vandaag merkte ik dat de sleutel niet rechtstreeks in het slot is te gebruiken, dus zonder afstandsbediening. Bij het linkerportier krijg ik hem er wel in (niet van harte) en hij draait een klein stukje. Bij de drie andere sloten gaat hij er helemaal niet in. Kortom, de cilinders moeten aangepast worden. Ik heb sleutels met een buitenbaard, dat wil zeggen, het profiel zit aan de buitenkant van de baard, net als bij een huissleutel, zeg maar. Volgens de dealer (Van Beynum in Gouda, prima service) is het niet moeilijk om het pakket ruitertjes - de plaatjes waar de sleutel doorheen gaat - aan te passen, maar ik vraag me af of dit ook lukt bij de cilinders waar de sleutel helemaal niet in gaat... Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand misschien vier cilinders liggen voor een sleutel met een buitenbaard?
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: Sleutels passen niet

Bericht door nieknaam »

Iets te snel gepiept... Op http://www.t4-wiki.de/wiki/Schlie%C3%9Fzylinder vind je alles wat je moet weten. Cilinder gedemonteerd, schoongemaakt, slot en cilinder ingespoten met WD40 (ik weet dat grafiet beter is, maar dat was op) en het linkerportier is weer goed. Rechts komt nog en ik heb het idee dat op de schuifdeur en de achterdeur blinderingsplaatjes zitten. Zie het ETKA-plaatje dat Peter in viewtopic.php?f=3&t=50038&p=358958&hili ... er#p358958 gepost heeft. Het mooie is dat ik het zelf heb opgelost.

Niek.
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Sleutels passen niet

Bericht door heartbeat »

alle sloten zijn makkelijk aan te passen van een buiten baard sleutel
het is meer werk om ze er allemaal uit te halen
de voordeuren is heel simper maar dan achterklep en schuifdeur ander verhaal
vergeet niet je tankdop



zelf heb ik de in de portieren verwijderd en afgeblind heb toch afstandbediening op de sloten
in achterklep en schuifdeur nog wel cilindersloten dus bij evt probleem kunnen we altijd nog via schuifdeur naar binnen

ps gave kleur bus man

ga je ook nog naar een camper meeting kan ik hem in het echie zien grt rob
Rob & Lize
Gebruikersavatar
nieknaam
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2016, 22:21
Locatie: Gouda

Re: Sleutels passen niet

Bericht door nieknaam »

Wanneer is dat?
VW T4 TDI AXG 2002 - omgebouwd naar California
Plaats reactie