Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door slopelrijder »

wel.. het pechduivelt is duidelijk aanwezig, vanmorgen de uitlaat midden- en einddemper vervangen.... rij ik naar een kennis toe... ging allemaal goed.... de bus is toch echt wel stiller... :bonk die uitlaat was dus echt wel aan vervanging toe...
wil ik weg rijden.....
(jullie kennen het wel, sleutel erin, omdraaien, gloeispiraaltje, lampjes branden etc....maar bij omdraaien naar starten....)
gloeiende gloeiende....GEEN start(motor) geluiden.... nop.... nada.... stilte..... :huilen
k had al een paar weken terug een nieuw contactblokje erin in gedaan, blokje 109 vervangen, nieuwe accu.....
goed, mijn vrouw gebeld, of ze met de reserve sleutel wilde komen.... eenmaal gearriveerd... nog steeds nop... nada....
ondertussen de anwb gebeld, ( eindelijk voor de 1e maal eens gebruik van gemaakt... heb een platina kaart, dus al een paar daagjes lid.... :knipoog )
deze controleert eea, draad en voeding naar de start motor doorgemeten.... staat wel spanning etc. op de startmotor etc.
niet de oorzaak blijkbaar...
dus starten en tegelijkertijd gaf hij een paar tikken op de startmotor... en presto... hij deed het weer.....conclusie;voorlopig een hamer in de auto hebben , tot de startmotor gewisseld is voor een goed / nieuw exemplaar.... :nuts
weer wat te sleutelen dus...
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
peter1104
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 mar 2008, 17:00
Locatie: prov. Zeeland

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door peter1104 »

Had vanavond hetzelfde probleem. Sleutel om, alle lampjes, relais schakelt onder het dashbord maar onder de kap eng stil. :huilen
Morgen maar eens zoeken, kan het draadje op de startmotor zijn die slecht contact heeft. Anders operatie startmotor.
Gebruikersavatar
peter1104
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 mar 2008, 17:00
Locatie: prov. Zeeland

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door peter1104 »

Was stekkertje op de startmotor. Ff los, schoonmaken en draaien :driveT4
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door slopelrijder »

heb jij effe geluk... ik was wat duurder uit.....flink duurder.... ( €260,-- na inlevering oude startmotor, EXCL btw)
ik heb overigens BEWUST gekozen voor een nieuwe en niet voor een gereviseerde...
vanwege mijn werk ( door heel nederland) moet ik regelmatig vroeg rijden 5.30u enzo... :huilen :ie
en dan effe de wegenwacht bellen.... het kan..... maar niet bevordelijk voor de gezondheid,gemoedstoestand en tijdstip van arrivering...
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door slopelrijder »

een update van het project....
gister eindelijk de bak LATEN verwisselen... zoals al eerder gepost, had ik een 102 pk (DXZ ) bak gescoord en alle onderdelen in huis...
toen mijn kennis er toch vanaf zag om samen de bakwissel te doen....
en eerlijk gezegd... wat een hoeveelheid werk.... ik ben blij dat ik het heb laten doen.... (door ismet.... de prijs viel mij toch nog redelijk mee.....)

efin; vandaag de eerste km's gereden... en het schakelen is (natuurlijk) wennen en.... al 3x in zijn 1e gezet ipv de achteruit bij het parkeren... :nuts dat zal inderdaad nog wel wennen blijven voorlopig

nu ongeveer 2200 omw/min ipv bijna 2500..dat zal mooi brandstof gaan schelen....

btw ; Peter multivan generation; Ismet zei dat de bus "heel best wilde"....en eerlijk gezegd. , met mijn dxz bak had ik eigenlijk verwacht dat hij minder vlot zou worden, maar dat valt ontzettend mee!! je hebt de ecu echt goed afgesteld / aangepast / getuned!
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door slopelrijder »

gewoon omdat het leuk is.... kmstand.....235532.... ondertussen al weer een 1000 verder.....

Afbeelding
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door slopelrijder »

zo mijn bus kan er weer tegen....de remmen gedaan met dit spul; ( nav het topic/website van peter multivan generation; eldiape....)

Remschijven:
Voorzijde: http://www.ebay.de/itm/2-Sport-Bremssch ... SwuTxV~S~R

Achterzijde: http://www.ebay.de/itm/2-Sport-Bremssch ... SwuTxV~S~b

Remblokken voor met minder remstof (en kijk ook goed naar de plaatjes):
http://www.ebay.de/itm/EBC-Blackstuff-U ... SwrklVCxca
( let even op; het kan ook zijn dat je de 1LU moet hebben)

Of complete set remblokken voor en achter:
http://www.ebay.de/itm/EBC-Bremsbelage- ... 1706353855

ik moet zeggen; het remt echt aanmerkelijk beter!! en ook een kortere remweg!!
de investering waard...

en hij is weer apk goedgekeurt.... al moesten wel de rubbertjes van de fuseekogels vervangen worden zowel links als rechts.....niet blij mee, maarja... het moet...
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door Multivan Generation »

Mooi zo. Is toch een fijn gevoel als je vertrouwenwekkende ho-ijzers hebt :knipoog

Nu nog een setje staalflex remleidingen en je hebt waar je naar op zoek was.
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door slopelrijder »

peter, als je wil sponsoren.... :nuts :bifun

voorlopig even mak aan doen, vakantie eerdaags....caravan gekocht.....even de bodem in zicht... ( krabt met zijn nagels over de bodem van de schatkist geluid) :ie
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door slopelrijder »

wel... al 2 weken terug van de camping, busje heeft zich goed gehouden! :jumpklap
caravannetje ( Fendt Diamant 530).... leeg met mover, 1300kg en dan nog de tent. kleding etc.
sleepte hij mooi met 90 km/h door de ardennen heen bergje op en af....

vandaag weer een 30000 beurt gedaan, filters en olie... kan ik er voorlopig weer tegen aan....
de bus gaat GEEN camper worden... hij blijft zoals hij is, ik sleep teveel rommel voor mijn werk mee doordeweeks...
dat ook nog eens vaak stoffig is...wel ga ik hem (anders) betimmeren waardoor ik eea meer ge-organiseerd mee kan slepen.

de spullen zoals de 2zits voorbank, de enkel losse stoel en de 2 zits 2e rijbank, gordels enz. heb ik al verkocht aan chubaka en zijn maat.
hij alles in een keer zonder zoeken of ebaygedoe, ik weer ruimte in mijn garage... beide blij dus...
volgend jaar (2017) november wordt mijn bus 15 jaar, dan gaat hij over naar mijn zaak, en accepteer ik de bijtelling die dan beduidend lager is.
( vanaf 15 jaar ga je bijtelling betalen over de dagwaarde ipv nieuw waarde....kwestie bus laten taxeren eens per 2 jaar)
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door slopelrijder »

wel, in een opic over 250.000 km ben ik er ook overheen....in een week tijd met ruim 2500!!!!!!km...dagjes goes,groningen,maastricht,opnieuw groningen en maastricht.....dan gaat het snel en was ik eroverheen voor ik het wist... en dus geen foto :huilen

maar goed.. we carry on...

ondertussen aan het kijken voor een nieuwe 2e accu... ik had van kennissen een ( twijfel/gare ) accu gekregen, maar die is echt gaar nu...door mijn coolbox 2x helemaal leeg getrokken en dus overleden....

maar wat voor accu neem ik nu? een exide? of gel ......duur is het wel... minimaal 290,-- voor de amp's die ik wil.....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door Multivan Generation »

Hoeveel Amp's zoek je dan?
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door slopelrijder »

Peter, ik wil iets rond de 120 amp, en die dus als "huishoudaccu" moet gaan dienen..
Zoals gemeld moet mijn coolbox erop kunnen, 2 dashcams die aanblijven staan ivm automatisch opnemen ingeval van "schok/event's"( lees parkeeraanrijding etc) om eventuele bijzonderheden omtrent personen te kunnen vastleggen.
(Dat heeft helaas noodzaak, n.a.v lekgestoken banden)
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door Multivan Generation »

Je zou ook kunnen kiezen voor 2 kleinere accu's met samen meer capaciteit.

Bijvoorbeeld zoiets als dit:
http://www.ebay.de/itm/Exide-Equipment- ... 27d0ac535d
Voordeel: flexibeler is plaatsing..

Misschien een idee?
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: slopelrijder's belevenissen,rijkunsten & T4 projectdingetjes

Bericht door slopelrijder »

Multivan; hoe koppel je die dan? parallel neem ik aan? en moet er dan ook apart zekeringen tussen en /of scheidingsrelais??
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Plaats reactie