Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 kopen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 kopen

Bericht door Snautzer »

Alles staat of valt met de technische staat vd bus. Wanneer is de distributie riem vervangen, 2 massa vliegwiel in orde hoe zit het met de koppelingplaat, Vaak is de reden dat de vorige eigenaar de bus verkoopt dat er grote kosten aan zitten te komen. Niemand verkoopt zijn bus als hij er net 1000 euro in heeft gestopt. Op zich niet erg maar het is verstandig deze kosten mee te nemen in je aankoop begroting. Ga voor het gemak uit dat je 2500 euro achterstallig onderhoud hebt op te ruimen. Niet dat dat perse allemaal morgen moet worden opgelost maar dan grijp je niet mis en valt het niet zo tegen .

Op zich lijkt me dit een redelijke bus. Het nakijken waard.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33764
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 kopen

Bericht door Multivan Generation »

bobv schreef:Volgens mij zijn de marechaussee bussen er niet in L2
Zo wie zo is er bij de T4 geen sprake van L2 :zwaai

L2 heeft zich voor het eerst bij VW, volgens mij, in de prijslijst genesteld, bij de T5.
zie ook hier:
http://www.eldiape.com/downloadmap/Prij ... porter.pdf

Bij een T4 heet het gewoon korte wielbasis (2920 mm) of lange wielbasis(3320 mm).
http://www.eldiape.com/downloadmap/TransporterMaten.pdf

Voor de topic starter,
ik zou rondkijken, mede gelet op de lengte en de hobby,
naar een lange wielbasis.
Fietsen kunnen daar gewoon gemakkelijker in, en je houdt ruimte over om desnoods verder naar voren,
nog gewoon te koken, zonder dat je eerst de fietsen moet uitladen.
Bij een korte wielbasis wordt dat allemaal net wat krapper.
Of je kiest voor een goede fietsendrager :knipoog

Veel succes met de zoektocht..

groeten Peter
Kafzar
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2016, 19:16
Locatie: Hengelo (OV)

Re: T4 kopen

Bericht door Kafzar »

Dank voor de input. Ik zal me inderdaad gaan richten op de lange wielbasis, wel zo verstandig.

Ik heb nog 2 andere vragen:
  • 1. Kan er op elke bank van een T4 een kinderzitje gemonteerd worden die voldoet aan alle veiligheidseisen of is dat ook nog iets waar ik op moet letten?
    2. Sommige T4's hebben een klein bankje naast de stoel van de bestuurder en soms is het een stoel. Graag zou ik, op termijn, daar draaistoelen (captain's chairs geloof ik?) in willen plaatsen. Maakt het dan nog uit wat er in zit? Dat bankje of die stoel?
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: T4 kopen

Bericht door m.c van den berg »

Ja er kunnen kinderzitjes in.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie