Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vervangen voorraam. Gewoon bij Carglass-achtigen?

vragen over de T4
Plaats reactie
kingscrown
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 feb 2013, 09:11

Vervangen voorraam. Gewoon bij Carglass-achtigen?

Bericht door kingscrown »

Goedemorgen,

Recent heb ik door een flinke steen een barst in het voorraam gekregen. Dit voorraam wil ik laten vervangen.

Nu heb ik weleens gelezen/gehoord dat er roestvorming kan ontstaan als de ruit niet goed wordt gedemonteerd bij vervanging. Waar zou ik dit klusje laten uitvoeren? heeft iemand van jullie ervaringen? Of kan het ''gewoon'' bij een normale ruitvervanger zoals Carglass oid?

het betreft een bj2000 T4 california.

Groet, Kingscrown.
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Vervangen voorraam. Gewoon bij Carglass-achtigen?

Bericht door J.F.A. »

kingscrown schreef:Goedemorgen,

Recent heb ik door een flinke steen een barst in het voorraam gekregen. Dit voorraam wil ik laten vervangen.

Nu heb ik weleens gelezen/gehoord dat er roestvorming kan ontstaan als de ruit niet goed wordt gedemonteerd bij vervanging. Waar zou ik dit klusje laten uitvoeren? heeft iemand van jullie ervaringen? Of kan het ''gewoon'' bij een normale ruitvervanger zoals Carglass oid?

het betreft een bj2000 T4 california.

Groet, Kingscrown.
Is er niets beschreven op de groene kaart ?? Bij mij wordt genoemd Camperglas,Carglass. dit ivm eigen risico. Camperglas kom zelfs bij je thuis.

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Vervangen voorraam. Gewoon bij Carglass-achtigen?

Bericht door eurocook »

Ik heb bij mijn vorige T5 een voorruit laten vervangen door Camperglas. Een nieuwe ruit met alle denkbare opties, zoals extra zonnewering, antenne en donkere rand boven in.

Groet Eurocook
Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: Vervangen voorraam. Gewoon bij Carglass-achtigen?

Bericht door edwinh »

bluebird schreef:Autototaalglas,kunt vaak gelijk geholpen worden.Carglass is meestal op afspraak, de vwt4 voorruit getint en met zonnebalk in mijn geval bijna 2x zo duur! ik heb klein casco verz dus voor mij bleef het bij 75,-€ andere bedrijven niet gebeld... geen binding trouwens, maar ik weet waar ik moet zijn :toppie
Vorige week mijn voorruit laten vervangen, roest met een haakse slijper met staalborstel eraf gehaald, vervolgens met zink spray behandeld. Met de steinel versneld droog gemaakt. Voorruit getint met zonnebalk en plaatsen 225 ex btw
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Vervangen voorraam. Gewoon bij Carglass-achtigen?

Bericht door Beckontheroad »

Kan lonen om eerst goed rond te kijken, weet niet of er een blanke of warmte werende ruit met zonneband in zit?
verzekering wil vaak best mee werken met een upgrade dat je het verschil betaalt en een lokale "glaszetter"kan ook "flexibel"omgaan met je Eigen risico.
Bellen en voorleggen helpt altijd, shoppen loonde bij mijn T4, had voor weinig meer een WW met zonneband erin. beviel erg goed!

Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vervangen voorraam. Gewoon bij Carglass-achtigen?

Bericht door Pascal-141 »

bluebird schreef:Aanvulling: als het zo'n dubbele iso ruit is zal ie besteld moeten worden denk ik.Is geen gangbare ruit.
een voorruit van een T4 is nooit een dubbele ruit , in het beste geval (de duurste uitvoering) is het gewoon een warmtewerende voorruit (die met de blauwe tint er in) (dubbele ruiten in een T4 camper (vanaf '96) zitten er alleen in vanaf de B-stijl)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
kingscrown
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 feb 2013, 09:11

Re: Vervangen voorraam. Gewoon bij Carglass-achtigen?

Bericht door kingscrown »

Bedankt voor de goede tips.

We hebben nu ook een zonneband erin, en een antenne. Volgens mij is het geen dikke ISO ruit... die bestaan volgens mij ook niet als voorraam. Volgens mij is bij de t4 California alles na de B-stijl pas ISO.

Vanavond eerst even groene lijst checken.

Groet, Kingscrown.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Vervangen voorraam. Gewoon bij Carglass-achtigen?

Bericht door Beckontheroad »

kingscrown schreef:Bedankt voor de goede tips.

We hebben nu ook een zonneband erin, en een antenne. Volgens mij is het geen dikke ISO ruit... die bestaan volgens mij ook niet als voorraam. Volgens mij is bij de t4 California alles na de B-stijl pas ISO.

Vanavond eerst even groene lijst checken.

Groet, Kingscrown.
Had er zelf een warmte werende ("blauwe") ruit ingekregen ipv blank glas. Idd met antenne en zonneband.

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vervangen voorraam. Gewoon bij Carglass-achtigen?

Bericht door Multivan Generation »

bluebird schreef:Aanvulling: als het zo'n dubbele iso ruit is zal ie besteld moeten worden denk ik.Is geen gangbare ruit.
Sinds dat ik dat ooit eens aangezwengeld heb(half 2003 spreken we over), zouden ze die bij autotaalglas op voorraad moeten hebben :knipoog

Allereerste keer kwam ik bij de VW dealer,
doe maar een blauwe warmte werende voorruit met voorruit antenne en zonneband.
Ze keken mij een beetje meewarig :groteogen aan en stamelden: die zijn er voor de T4 niet.
Ik gaf ze het nummer en toen vielen ze van hun stoel.
Er was er destijds ook geen één op voorraad bij de importeur.
Ik heb er dus bijna 6 weken op moeten wachten. Moest nog gemaakt worden toen.

Later, als je meer naar meetings gaat, dan valt je meteen op dat je die blauwe voorruiten toen nog bijna niet zag, maar tegenwoordig wel ietsje meer. Die ruiten bestaan uit een buitenruit, een warmte werende folie die zorgt voor de wat blauwere kleur, en een binnenruit. Het is zoals Pascal reeds noemde, geen iso-ruit, omdat er geen gas tussen de ruiten zit.
Ook is mij eens verteld, dat de buitenruit net een fractie dikker zou zijn als een normale groene ruit. Maar dat heb ik nooit op kunnen meten.
Nadeel van die blauwe voorruiten is wel, dat een los navigatie systeem veel meer moeite heeft om een goede GPS fix te krijgen.

Tegenwoordig zouden ze zo'n blauwe voorruit bij Autotaalglas in voorraad moeten hebben en snel moeten kunnen leveren.

Laat het bedrijf wat de ruit vervangt de tijd nemen, want dit is meteen het juiste moment, nu de ruit er dan toch uit is, om minutieus te kijken of er eventueel roest in de voorruitsponning aanwezig is. Dus laat het geen haastklus worden!
Ook kost drogen van de middelen gewoon tijd.
En een T4 voorruit is een zware ruit, die normaal gesproken en volgens de arbo-regels, met 2 personen gehanteerd moet worden.
Denk ook meteen aan een nieuw rubber, dat dicht beter af en je hebt dan dus minder herrie :knipoog

Doe er je voordeel mee.

Groeten Peter
Plaats reactie