Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies aankoop T4 California: 179.000 gereden en nu al nieuwe motor?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Advies aankoop T4 California: 179.000 gereden en nu al nieuwe motor?

Bericht door Pascal-141 »

raf_construct schreef:Laat je goed adviseren over die motor. Een nieuwe motor komt meestal neer op het vervangen van het draaiend gedeelte, vaak zonder brandstopomp, verstuivers, turbo, vliegwiel en koppeling, alternator en dergelijke. Dus eigenlijk die onderdelen die je de komende jaren kan verwachten als te vervangen. Als dat het geval is, dan mag je de waarde van de bus niet hoger inschatten dan een andere gebruikte van 13 jaar oud. Neem iemand mee met heel veel verstand als je weer gaat kijken.
Dat is inderdaad zo , meestal is het alleen het onderblok en cilinderkop dat "nieuw" is. Aanbouwdelen worden overgezet .
Maar dan nog , dat maakt niks uit , want bij 180.000km is dat amper ingelopen ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
california bussie
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:30

Re: Advies aankoop T4 California: 179.000 gereden en nu al nieuwe motor?

Bericht door california bussie »

goede middag
kijk eens bij het auto bedrijf lars van son in Opperdoes ,heeft een mooie site ,wel veel multivans
maar ook diverse California,s ik zelf het er goede ervaringen mee (1x al een multivan /en daarna een california gekocht)
heeft een goede service
altijd de moeite waard om op zijn site te kijken en misschien vind je er een die je mooi vind
heeft nu een mooie zwarte t4 California staan (111kw)
je kan er je voordeel mee doen om alles goed te bekijken en geld over houden
mvg rinus
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Advies aankoop T4 California: 179.000 gereden en nu al nieuwe motor?

Bericht door Pascal-141 »

Ik zou er eentje zoeken in Duitsland , via www.mobile.de .
Daar is het aanbod veel groter , en de prijzen veel lager :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Advies aankoop T4 California: 179.000 gereden en nu al nieuwe motor?

Bericht door Multivan Generation »

jan2009 schreef:De zon schijnt en de prijzen gaan gelijk omhoog.
:groteogen
Och Jan,
standkachels koop je in de zomer en sleutel je er onder in de zomer, of onderhoud ook.
Airco's en campers koop je in de winter--> lagere prijzen.

voor cabrio's: If the roof goes down, the price goes up.
En voor campers is dat dus precies omgekeerd.

Daarom adviseerde ik Sinja ook om haar auto dit voorjaar te koop aan te bieden en niet in oktober :knipoog
thebill
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:19

Re: Advies aankoop T4 California: 179.000 gereden en nu al nieuwe motor?

Bericht door thebill »

Bedankt voor al jullie reacties! Het wordt me langzaamaan helder.

Ik heb bericht van de verkoper. In reactie raf_construct en Pascal:
raf_construct schreef:Een nieuwe motor komt meestal neer op het vervangen van het draaiend gedeelte, vaak zonder brandstopomp, verstuivers, turbo, vliegwiel en koppeling, alternator en dergelijke. Dus eigenlijk die onderdelen die je de komende jaren kan verwachten als te vervangen. Als dat het geval is, dan mag je de waarde van de bus niet hoger inschatten dan een andere gebruikte van 13 jaar oud.
En:
Pascal-141 schreef:Dat is inderdaad zo , meestal is het alleen het onderblok en cilinderkop dat "nieuw" is. Aanbouwdelen worden overgezet .
Maar dan nog , dat maakt niks uit , want bij 180.000km is dat amper ingelopen ...
Antwoord van de verkoper: het volgende is vervangen, 12.500km geleden in 2014: Teilkomplettmotor: Triebwerk mit Zylinderkopf, Einspritzpumpe, -düsen und-leitungen, Glühkerzen, Steuerteile, Ölfilter, Öldruck-schalter, Dichtungen 40:mit Öffnung i. d. Ölwanne f. Ölstandsensorbzw."

Mijn Duits is niet al te best. Google-translate maakt ervan: "Deel complete motor: motor met cilinderkop, injectiepomp, sproeiers en riolering, gloeibougies, controle-onderdelen, oliefilters, olie drukschakelaars, pakkingen 40: ... V i d met het openen van sump Ölstandsensorbzw." (Beetje vage vertaling, haha)

Mijn vraag: betekent de vervanging van deze onderdelen een flink voordeel ten opzichte van eenzelfde bus met hetzelfde aantal kilometers zonder de vervanging van de betreffende onderdelen?

De California heeft twee eigenaren gehad, begrijp ik van de verkoper. De eerste jaren bij een VW-dealer geserviced. Daarna bij een universele garage.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Advies aankoop T4 California: 179.000 gereden en nu al nieuwe motor?

Bericht door Hanz »

Als ik een beetje rondkijk dan zie ik diverse California's van 2003 met een kilometerstand onder de 200.000 voor al gauw 4000 tot 6000 euro minder. Voor dat geld kun je volgens mij een complete revisiemotor laten monteren. En zoals Pascal aangeeft: onder de 200.000 km is een 2.5 TDI net ingereden. Hoewel ik ook een goede indruk heb van Poptop lijkt het mij dat ze voor deze auto toch wat overvragen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie