Je kon er op wachten. bij iets meer dan 160000 km 2 maal in noodloop bij een rit van 350 km.
turbodruk te hoog.
Vraag: is de turbo er eenvoudig uit te halen on deze schoon te maken ? Heb je speciaal gereedschap nodig ? Heeft iemand een instructie voor deze demontage ?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Probleem met de turbo
Re: Probleem met de turbo
Even een vraag is het een 128 Kw 5 cilinder of jongere 4 cil..
- Multivan Generation
- Berichten: 33871
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Probleem met de turbo
Heb je een roetfilter onder de bus?
Zo ja, dan zou ik die als eerste verdenken als primaire oorzaak.
Door verstopt filter of afgebroken stukje van de inhoud
En dat hierdoor de turbodruk te hoog oploopt als secundaire oorzaak met dus als symptoom noodloop.
Turbo is te reinigen zonder hem te hoeven demonteren.
Of je kunt het zo doen, maar dan moet je hem wel demonteren:
http://www.eldiape.com/vtglader/vtglader2.htm
Doe er je voordeel mee
Groeten Peter
Zo ja, dan zou ik die als eerste verdenken als primaire oorzaak.
Door verstopt filter of afgebroken stukje van de inhoud
En dat hierdoor de turbodruk te hoog oploopt als secundaire oorzaak met dus als symptoom noodloop.
Turbo is te reinigen zonder hem te hoeven demonteren.
Of je kunt het zo doen, maar dan moet je hem wel demonteren:
http://www.eldiape.com/vtglader/vtglader2.htm
Doe er je voordeel mee
Groeten Peter
Re: Probleem met de turbo
Wat stom om dit niet te vermelden. 130 pk 5 cilinder 2004.erik 924 schreef:Even een vraag is het een 128 Kw 5 cilinder of jongere 4 cil..
Hij is uit 2004 dus voor de echte partikel filters. Dacht dat deze een roetkat heet.Multivan Generation schreef:Heb je een roetfilter onder de bus?
Zo ja, dan zou ik die als eerste verdenken als primaire oorzaak.
Door verstopt filter of afgebroken stukje van de inhoud
En dat hierdoor de turbodruk te hoog oploopt als secundaire oorzaak met dus als symptoom noodloop.
Als ik onderstaande link bekijk dan denk ik dat dat naar even help. Wil eigenlijk ook direct het turbopatroon vervangen.Multivan Generation schreef: Turbo is te reinigen zonder hem te hoeven demonteren.
Dat is een hele zinvolle uitleg, waar ik zeker wat aan heb, als ik de turbo er uit heb.Multivan Generation schreef: Of je kunt het zo doen, maar dan moet je hem wel demonteren:
http://www.eldiape.com/vtglader/vtglader2.htm
Erik en Peter bedank voor het denken.
Heb nog wel wat vragen :
1)
- in 350 km 2 keer gehad
- de volgende 350 geen keer, wel rustig gereden.
Is er iets te zeggen hoelang ik zonder te veel noodloopds door kan rijden ?
2)
Is het raadzaam om direct het binnenwerk van de turbo te vervangen door een vervangingsset. Op email.de staan er veel. n NL heeft turboonderdelen.nl ze. Iemand daarmee ervaring ?
3)
Iemand voor mij goed info hoe ik de turbo er uit moet halen ?
Met groet
- Multivan Generation
- Berichten: 33871
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Probleem met de turbo
Turbodruk schiet door en wordt te hoog, doordat het verstel systeem een beetje hapert/vast zit door de roet.
Met noodloop tot gevolg.
Een ander binnenwerk lost dat niet op..
Maar moet je zelf weten hoor.
Ik zou ook goed naar mijn kat kijken, grote kans dat die ook een beetje verstopt zit.
Met noodloop tot gevolg.
Een ander binnenwerk lost dat niet op..
Maar moet je zelf weten hoor.
Ik zou ook goed naar mijn kat kijken, grote kans dat die ook een beetje verstopt zit.
Re: Probleem met de turbo
Bedien de hendel eens. Die aan de turbo zit..
Kan je van boven bij.
Van je af duwen...
Gaat dit heel makkelijk?
Of niet?
En komt hij goed terug?
Kan je van boven bij.
Van je af duwen...
Gaat dit heel makkelijk?
Of niet?
En komt hij goed terug?
Re: Probleem met de turbo
Nee dat weet ik maar ik wil de variable schoepen schoonmaken en dan, als er speling is, direct het binnenwerk vervangen.Multivan Generation schreef:..Een ander binnenwerk lost dat niet op..
Maar moet je zelf weten hoor...
Ma ik proberen. gym voor variabele schoepen, maar dan handmatig.jordydereus schreef:Bedien de hendel eens. Die aan de turbo zit..
Kan je van boven bij.
Van je af duwen...
Gaat dit heel makkelijk?
Of niet?
En komt hij goed terug?
Re: Probleem met de turbo
Niet heel makkelijk. Een veer of zo lieverd tegendruk. Indrukken kan en gaat regelmatig. Hij komt (nu) goed terug. (heb wel vtg gym via vagcom http://www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo ... stiek.html)jordydereus schreef: Gaat dit heel makkelijk?
Of niet?
En komt hij goed terug?
Wat moet er allemaal log om te turbo in handen te krijgen ?