Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ontdekken van mijn T4

vragen over de T4
Plaats reactie
SapereAude
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2016, 23:29

Ontdekken van mijn T4

Bericht door SapereAude »

Hallo,
ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een beeldschone T4, maar aangezien het mijn eerste is ben ik volop aan het ontdekken en had ik dus een paar vraagjes.
Wat werkt er allemaal precies op de HH-accu (zonder stroom dus), en wat allemaal enkel als ie aan de stroom ligt?
Daarnaast, mijn kraantje werkt niet, bij het aandraaien van de overgang van slang naar de kraanslang merkte ik wel druppels water, dus het zit er wel tot daar in lijkt me. Kan dit wellicht aan de bedrading erachter liggen en waar moet ik dan kijken?
En voor het kookstel (ik heb ruimte voor twee spiritusbranders, maar zou misschien liever op gas willen koken), wat gebruiken jullie zoal?

Ook zit ik te denken over de aanschaf van een extra accu op een zonnepaneel met daarbij ook wat extra contacten in de bus. Ben namelijk niet veel van plan op campings te gaan staan, maar wil wel dingen zoals een laptop kunnen opladen. Raden de mensen die hier verstand van hebben mij dit aan?

Veel vragen, maar ik hoor graag jullie meningen!
Groet,
Thomas
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2369
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Ontdekken van mijn T4

Bericht door spyke »

Kijk eens op de site van Mickelmoen zeker weten dat je hier slaagd!

Doe je voordeel hiermee. :yes

http://mickelmoen.blogspot.nl/
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Ontdekken van mijn T4

Bericht door J vd Pal »

Hoi Thomas,

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop, ik gok dat je een Westfalia California hebt gekocht van een ouder bouwjaar gezien de anwezigheid van spiritusbranders. Welk bouwjaar en model is het precies, dat maakt voor het beantwoorden van jouw vragen heel wat uit. Ik verwacht dat je op deze http://www.westfaliat4.info/html/vw_wes ... er_do.html site een handleiding kan vinden waar de antwoorden op de meeste van jouw vragen te vinden zijn.

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
SapereAude
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2016, 23:29

Re: Ontdekken van mijn T4

Bericht door SapereAude »

Het is een Caravelle uit '93!
Als ik een tweepits met gasfles zou willen, kan ik het er denk ik gewoon uithalen en het vervangen door de tweepits. Maar wellicht is jullie ervaring dat spiritusbranders handiger/goedkoper zijn?
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Ontdekken van mijn T4

Bericht door J vd Pal »

Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ontdekken van mijn T4

Bericht door Hanz »

SapereAude schreef:Hallo,
ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een beeldschone T4, maar aangezien het mijn eerste is ben ik volop aan het ontdekken en had ik dus een paar vraagjes.
Wat werkt er allemaal precies op de HH-accu (zonder stroom dus), en wat allemaal enkel als ie aan de stroom ligt?
Ik ken de uitrusting van een Caravelle niet precies maar in het algemeen is een huishoudaccu bedoeld om de bus zelfstandig te laten functioneren, dus in principe werkt alles op de huishoudaccu behalve een eventueel 220V stopcontact.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
SapereAude
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2016, 23:29

Re: Ontdekken van mijn T4

Bericht door SapereAude »

Top, bedankt allemaal, erg nuttige info!

Ik denk dat ik ergens maar eens een keer een tweepits plus gasfles op de kop tik en dan zie ik wel waar ik het spul laat. Buiten koken klinkt ook niet verkeerd!

Alleen nog de problemen met het kraantje. De stroom lijkt het allemaal te doen, en de bedrading is aangesloten, maar het kraantje wil geen water spuiten. Iemand ideeen over waar in de bedrading ik het zou kunnen zoeken en ook waar ik in de bus het beste bij de bedrading kan?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ontdekken van mijn T4

Bericht door Pascal-141 »

De huishoudaccu's laten alles is de T4 werken , behalve het 220v stopcontact. Dus koelkast , verlichting , kraantje/pompje , de eberspacher , ...
Indien je een omvormer bijplaatst , aan de HH accu's gekoppeld , heb je ook nog 220V
En indien je zonnepanelen wil installeren , hoef je geen extra batterij , je kan de panelen ook gewoon aansluiten op de HH accu's .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Ontdekken van mijn T4

Bericht door J vd Pal »

Thomas,

De watervoorziening werkt met een dompelpomp die je hoort als je de kraan open draait. Als je niets hoort dan zou de pomp kapot kunnen zijn. Deze zit in de schoonwatertank.

Gr

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie