Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

solderen kabelboom in bestuurdersdeur

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
camiel
Berichten: 135
Lid geworden op: 03 mei 2015, 18:31

solderen kabelboom in bestuurdersdeur

Bericht door camiel »

Hallo allemaal,
even een korte vraag. Ik wil de kabels solderen in mijn deur (heb de zoekfunctie gebruikt ja), dit is al eens gedaan, maar niet goed heb ik gezien. Als ik ze soldeer, moet ik ze ook een stukje verlengen omdat de kabels redelijk strak zitten. Doen jullie dit met een klein stukje kabel, of een heel end, zodat de 2 soldeerstukken niet in het scharnierpunt zitten? het lijkt me zo een opeenhoping worden.

Dank!
VW Golf GTI Pirelli '83 (project)
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: solderen kabelboom in bestuurdersdeur

Bericht door odorf »

Dat laatste, Inderdaad bij het vaste(re) deel en niet bij het bewegende deel.
Dus in de deur, waar de kabel minder beweegt.
En als je meerdere stukken gaat aanpassen, verbind deze dan ook niet allemaal op dezelfde plaats in de kabelboom.
Maar ruim versprongen.

En liever een nieuw extra stuk 'teveel' lengte in de deur dan 'net aan' de boel op spanning zetten.
:yes

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
camiel
Berichten: 135
Lid geworden op: 03 mei 2015, 18:31

Re: solderen kabelboom in bestuurdersdeur

Bericht door camiel »

Hey Odorf, dank.
Dus deurpaneel eraf en dan lekker ruim in de deur aanlengen - dan met nieuwe deel door het rubberen scharnier en dan in de cabine weer aanhelen?
IJssel uit m'n hoofd even niet of achter het dashboard ruimte was om aan te helen.

Ps: jouw bus staat niet toevallig in Amsterdam noord? Zie mijn bericht bij gespot
VW Golf GTI Pirelli '83 (project)
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: solderen kabelboom in bestuurdersdeur

Bericht door odorf »

Volgens mij kun je als je de zekeringe afdekking weghaalt ook aan de andere kant nog wel een beetje wat zien. Beetje bewegen en kijken waar het aan de andere kant ook beweegt. Maar onder je dashboard half hangend in de deurbak is niet ideaal.

Veel makkelijker werkt het om alle stekkers los te halen en het aanpakken zoals bijvoorbeeld Erdem het heeft gedaan. Je ziet wat duidelijke foto's onderaan deze post. Ff scrollen.
viewtopic.php?f=12&t=47377&start=255#p377245

Oja, it wasn't me. Ik was vorige weer zondag wel in de regio. Maar dat was voor protestrit mileuzondes. R'dam-Utr-A'dam-DenHaag Malieveld. :toppie

Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 09 apr 2016, 20:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: solderen kabelboom in bestuurdersdeur

Bericht door Multivan Generation »

Tip: Er zit ook nog een massakabeltje met een oogje links net achter de wielkast, kom je best lastig bij. :knipoog
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: solderen kabelboom in bestuurdersdeur

Bericht door slopelrijder »

Camiel; ik heb het ook gedaan*, en heb alle draden vervangen....
tipje; als je een plaat hout hebt, maak dan eerst een "mal" waar de stekkers zitten **, en waar de aftakkingen etc. komen
dan kun je rustig, draad voor draad vervangen

* zie mijn topic slopelrijders belevenissen etc.
** maak de stekkers vast erop, met een beugeltje oid klemmen, en zet eventueel de kleuren van de draden erbij...scheelt altijd als er wat mis gaat.
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Plaats reactie