Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schakelaar storing?

vragen over de T4
Plaats reactie
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

schakelaar storing?

Bericht door slopelrijder »

ik heb in mijn bus diverse schakelaars ingebouwd voor diverse "uttillity's/usb uitgang converters"
dus converters om 12v terug te brengen naar 5v voor laden van een tablet etc.
ik had eerst 5 converters op 1 schakelaar staan, maar omdat die schakelaar erg warm werdt (zeg maar gerust heet :ie )
nu heb ik dat "opgelost"door 1 converter die ik toch niet gebruikte er tussenuit te halen, en de andere 4 te verdelen over 2 schakelaars.....
dat werkte echt tijdenlang zeer goed, ongeveer 3 maanden.
nu het "probleem"....
sinds kort vallen de schakelaars "uit"of liever gezegd, opeens stoppen de uttility's met laden etc. en is het "aan indicatorlampje"op de schakelaar uit..
wacht ik een 15 tal minuten, dan kan ik de schakelaar weer "aan zetten"en gaan de converters ook weer eea laden....

kan ik de conclusie trekken dat de schakelaars aan het stuk gaan zijn?
of... is de 2e accu het aan het begeven? ( daar zitten ze op aangesloten)

en belangrijkste; is er een "brandgevaar"risico? ( er zitten wel zekeringen enzo tussen maar toch....)

wie kan mij "helpen" / antwoord geven op mijn vragen....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: schakelaar storing?

Bericht door slopelrijder »

vandaag de 2e (huishoud)accu verwisseld ( had nog een redelijke staan)
maar... het probleem blijft...
zal via alibaba ,maar een stel nieuwe schakelaars bestellen....

maar verder niemand die mij een antwoord of mogelijke oorzaak kan geven ????
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 710
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: schakelaar storing?

Bericht door websurfer »

geen oplossing maar wel een advies
stop met die goedkope rotzooi via alibabba koop een nette set schakelaars
10 tegen 1 dat ze blijven werken

als iets warm word (de schakelaar) zal het mechanisme van de schakelaar echt te leiden hebben en mogelijk de contacten verbranden of niet erg meer tegen elkaar drukken

kwaliteitsschakelaars hebben een veel grotere marge in schakelmechanisme en warmte verwerking
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: schakelaar storing?

Bericht door slopelrijder »

bleu bird; zie mijn topic...daar staan de gegevens....
het probleem ligt meer in de schakelaars denk ik...en het "vermogen"van de converters ( stroomvraag)

zoals aangegeven, werkten ze eerst gewoon en goed ( paar maanden), maar is nu de laatste 2 weken dat de "problemen"opgetreden zijn...
het zit er dus in dat met de huidige schakelaars ik ze OF regematig zal moeten vervangen, OF iedere converter apart over een schakelaar heen.

de 1e schakelaar werdt met recht "bloedheet", maar daar stonden 4 converters over geschakeld...
ik heb het bewust daarom omgezet naar 2 schakelaars ( wel een ander type)
volgens de gegevens op/van de schakelaarbeschijving zou het probleemloos moeten kunnen....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: schakelaar storing?

Bericht door slopelrijder »

wel.... probleem opgelost....
ja opgelost... en nog simpel ook.. wat bleek? de stekkertjes waren "langzaam aan" blijkbaar losgegaan... ze er opnieuw goed opgedrukt, met de tang nog wat aangeknepen...
nu zal het opgelost zijn denk ik.....

soms zoek je ook veel te moeilijk....

( had nu pas tijd om er naar te kijken.... :nuts )
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Plaats reactie