Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ABS pomp resetten

vragen over de T4
Plaats reactie
hennyenria1247
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2015, 12:22

ABS pomp resetten

Bericht door hennyenria1247 »

Beste weet je wellers
Een tijdje terug heb ik op het forum mijn probleem uitgelegd over min remmen.
Daar kwamen een hoop goeie tips uit waar ik mee aan de gang ben gegaan. Alleen kreeg ik mijn ABS pomp niet ontlucht.
We hebben een vw t4 transporter 2.5 TDI uit 1999 waar we ontzettend veel plezier aan beleven ( is een camper uitvoering )
Nadat ik de remschijven en blokken had vernieuwd en ontlucht kwamen de blokken niet meer los van de schijven en werden erg heet.
Mij werd door het forum aangeraden om de ABS pomp te laten ontluchten.
Naar de garage gebracht de originele vw garage en gevraagd om de ABS pomp te ontluchten. Bij terugkomst was er niets veranderd en bleven de remmen nog steeds hangen.
Opnieuw gevraagd om de ABS pomp te ontluchten en tevens gevraagd om dit te doen met alle 4 de wielen van de grond, omdat ik dat hier op het forum gelezen had.
Ik mocht nu bij de werkzaamheden bij zijn.
Tevens gevraagd om de electronica van de ABS pomp te resetten, omdat ik dat ook hier op het forum gelezen had. Daar hadden ze geen gegevens van, ondanks dat ze hem aan (twee verschillende ) laptops hadden gehangen kwamen ze daar niet uit.
Ze vroegen mij of ik de codes wist maar die had ik niet in mijn hoofd zitten.
Ik dacht dat ik die ergens op het forum had gelezen maar ik kan ze niet meer terugvinden .
Weet iemand nog , of diegene die het op het forum gezet heeft wat de codes zijn ?
Ook vond ik een garage in Oirschot die veel aan Transporters T4 heeft gedaan, die me zei dat ze nooit de electronica van de ABS pomp resetten.
Moet er nog bij vertellen dat bij het vernieuwen van de remmen ik er de gehele remvloeistof uit heb laten lopen.
Ja is stom maar ik had nog nooit aan remmen met ABS gewerkt.
Hopelijk kan iemand me helpen aan de codes want ook het gebruikte programma voor de computer stond er bij.
De remmen blijven nog steeds wat hangen volgens mij want na een rit kun je nog behoorlijk je handen verbranden
Vriendelijke groetjes,
Henny en Ria Tilburg
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: ABS pomp resetten

Bericht door Snautzer »

http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Klik vcds vagcom links vh beeldscherm alfabetisch zoeken naar abs pomp ontluchten
hennyenria1247
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2015, 12:22

Re: ABS pomp resetten

Bericht door hennyenria1247 »

Hallo Snautzer,
Bedankt voor je super snelle reactie.
Ja het was deze site die ik bedoelde, daar staan de gegevens in die nodig zijn bij het resetten van de ABS pomp.
Alleen bij Volkswagen staan een aantal types maar niet de Transporter.
Maar weet je toevallig ook een garage die dit kan?

Vriendelijke groet,Henny en Ria
hennyenria1247
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2015, 12:22

Re: ABS pomp resetten

Bericht door hennyenria1247 »

Dank je wel bleubird ga ik zeker proberen
Plaats reactie