Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

voorruit vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

voorruit vervangen

Bericht door slopelrijder »

..heb ik weer..... gloeiende gloeiende......
krijg ik een steen op mijn voorruit dus een fikse ster in het zicht van mij, de bestuurder....
dus dat wordt een nieuwe ruit plaatsen.....
DE VRAAG:
bij welke glasvervangende garage ( glasgarant aangesloten) kan je smorgens komen, zodat zij de ruit kunnen verwijderen, en mag je daarna eventueel aanwezige roest behandelen ( en laten drogen) en waarna zij dan pas de ruit weer plaatsen....

regio kennermerland/bollenstreek/amsterdam als het kan..

of... hoe moeilijk is het om een voorruit te verwijderen, de eventuele roest te behandelen en dan dat zij de ruit plaatsen?

(wel een winderig ritje dan , gaan mijn haren van in de war... :bifun )
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
JanpeterJ
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Re: voorruit vervangen

Bericht door JanpeterJ »

Een paar jaar geleden bij een Autotaalglas mijn vooruit laten wisselen.

Achteraf niet zo tevreden, want ik had extra gevraagd op roest te letten aangezien er al twee plekjes zichtbaar waren.
De ruit is goed gezet en ik heb foto's gezien dat het er onder het rubber goed uitziet en wat ze ermee gedaan hebben enzovoorts, maar met de kleine zichtbare plekjes was niks gedaan.
Een paar jaar later beginnen die plekjes groter te worden.. (T4 2001)

Maar om op je vraag terug te komen.
Ik denk dat het daar wel mogelijk zou zijn om zelf wat te doen. Leuke mensen, ruimte zat en iets extra betalen om een klusplek te huren? Gewoon vragen dus.

Wat altijd kan: Twee winderig ritjes en dat mag ook nog van de :politie.
Wel opletten dat je niet je sproeier gebruikt als je een vlieg op je bril krijgt. :lach
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: voorruit vervangen

Bericht door koekie520 »

Ik heb ooit mn ruit door carglass laten vervangen bij een carrosserie-zaak. Ze zijn eerst de ruit eruit komen halen en een paar dagen later komen monteren. Was wel met glasbraakverzekering. De meeste carrossiers kunnen ook wel een ruit erin plakken. Iemand met ervaring heeft wel voorkeur, ze durven aleens lekken bij slechte montage...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: voorruit vervangen

Bericht door Harry 341 »

Ik heb het bij autotaalglas in de Velserbroek laten doen...raam eruit en de bus naar de doehetzelfgarage Heininghobbyhal bij de Heining (ligt aan de N202)Amsterdam,alles mooi opgeknapt en daar meteen laten spuiten....na een paar dagen weer naar Autotaalglas en een nieuwe raam erin...
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: voorruit vervangen

Bericht door raf_construct »

Wij wensen hem hier zelf eruit gezaagd. Daarna alles gerestaureerd . De nieuwe kwam bij mij op 200 euro thuis geplaatst.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Mercury
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 mei 2015, 19:03

Re: voorruit vervangen

Bericht door Mercury »

raf_construct schreef:Wij wensen hem hier zelf eruit gezaagd. Daarna alles gerestaureerd . De nieuwe kwam bij mij op 200 euro thuis geplaatst.
Dit ook net bij die van mij gedaan, waanzinnig wat er onder vandaan kwam. Veel laswerk..... Maar hij kan er weer jaren tegen, ook nieuwe ruit voor €200, geplaatst.
1992 T4, lang, AAB, camper
Afbeelding
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: voorruit vervangen

Bericht door slopelrijder »

zoals ik al aangeef zit er in mijn voorruit en fikse ster( apk afkeur formaat) en valt het onder de glasdekking....(kost mij dan 75,-- eigenrisico), vandaar ook het verwijderen door hun....en dan weet je ook zeker dat zij de voorruit hebben liggen....

ik zie nu nog geen roestschade zitten...maar hoe dat is als de ruit verwijdert is.....dat is waar ik het "bangste"voor ben....
de spuitbus met verf in kleur is een kwestie van bestellen...

in ieder geval bedankt, ik ga bij diverse langs en zien wat ze zeggen / mee willen werken aan....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Plaats reactie