Een tip:
Check af en toe de staat van de isolatie van de dikke pluskabel naar de starter.
Zomaar een tip? Nee ... ik had onlangs letterlijk vuurwerk.
Startaccu gewisseld, paar keer plat geweest dus maar preventief vervangen.
Toen niets geks gezien, stukje rijden en helling op begon de motor ineens te bokken echt niet normaal.
Controlelichtjes gingen knipperen in wilde patronen, kon gelukkig meteen aan de kant.
Maar toen leek alles weer normaal. Voorzichtig verder gereden.
Thuis wilde ik de oude accu voor de zekerheid terugplaatsen.
Tijdens het losschroeven van de bevestigingsplaat leek het ineens of ik aan het lassen was
Kabels in een reflex omhoog getrokken en maar wat duct tape eromheen gedaan.
Er was al een aardig gat in de accusteun geslagen, aan de roest te zien was het mogelijk al langer aan de gang.
Of door de roest juist sneller doorgesleten kan natuurlijk ook. Of beide.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Kortsluiting Plus [+]
Kortsluiting Plus [+]
Laatst gewijzigd door odorf op 18 apr 2016, 23:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Kortsluiting Plus
Voor vervanging eerst naar de automaterialenzaak gegaan,
stuk koperdraad gehaald. Wilde ook een goede accuklem waar meer dan één kabel op kon met oogjes vastgeschroefd.
Maar ze hadden er alleen een met twee knelstukken. Wat doe ik dan met de kabels van de huishoudaccu enzo???? "Ach meneer die knipt u allemaal af, stript u, en draait u in elkaar, kan het allemaal zo in de klem"
Euh ... not!
Nummer van de originele kabel opgezocht, (701971228A) gebeld met dealer ... en hij was nog leverbaar
Moest wel uit de grote voorraadkast uit Duitsland komen dus duurde een paar dagen.
Maar toen ik hem eenmaal had was montage zo gebeurd.
En hij is inmiddels gemodificeerd, met een stevige buitenmantel. Ik heb inmiddels ook de rand van de accusteun voorzien van een stuk rubber zodat dat minder scherp is.
Dat zit weer even ...
Odorf
stuk koperdraad gehaald. Wilde ook een goede accuklem waar meer dan één kabel op kon met oogjes vastgeschroefd.
Maar ze hadden er alleen een met twee knelstukken. Wat doe ik dan met de kabels van de huishoudaccu enzo???? "Ach meneer die knipt u allemaal af, stript u, en draait u in elkaar, kan het allemaal zo in de klem"
Euh ... not!
Nummer van de originele kabel opgezocht, (701971228A) gebeld met dealer ... en hij was nog leverbaar
Moest wel uit de grote voorraadkast uit Duitsland komen dus duurde een paar dagen.
Maar toen ik hem eenmaal had was montage zo gebeurd.
En hij is inmiddels gemodificeerd, met een stevige buitenmantel. Ik heb inmiddels ook de rand van de accusteun voorzien van een stuk rubber zodat dat minder scherp is.
Dat zit weer even ...
Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 18 apr 2016, 23:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Kortsluiting Plus [+]
Jeetje heb jij geluk gehad man.
Ooit zelf meegemaakt tijdens rijden (Fort taunus dus een tijdje geleden )
Accu losgekomen!!
Wij hadden toen wel de boel in lichte laaie
god zij dank een blusser en sleuteltje 10 voor het grijpen.
Dus niet uitgebrand PFFF
Groeten wim
Ooit zelf meegemaakt tijdens rijden (Fort taunus dus een tijdje geleden )
Accu losgekomen!!
Wij hadden toen wel de boel in lichte laaie
god zij dank een blusser en sleuteltje 10 voor het grijpen.
Dus niet uitgebrand PFFF
Groeten wim
viewtopic.php?f=12&t=47265
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Re: Kortsluiting Plus [+]
bedankt voor de tip, zal het ook eens bij mijn camper bekijken
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN