Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dringend: remlicht blijft branden

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rauwesnuit
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
Locatie: Regio Kortrijk

dringend: remlicht blijft branden

Bericht door Rauwesnuit »

Ik heb net mijn rembekrachtiger vervangen, ben nog bezig met de remblokken en -schijven te vervangen.
Ik had toevallig gezien dat mijn remlichten blijven branden. Ik weet niet exact wanneer dat begonnen is.
Komt dat door het vervangen van de rembekrachtiger? Ik heb enkel het rempedaal los gehad aan de verbinding met de rembekrachtiger.
Hoe kan ik dit oplossen? bedankt voor de hulp! (ondertussen heb ik maar even de batterij losgekoppeld terwijl ik verder werk)
fotogalerij NR 330
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door Endebendebus »

Knippert ook je sevicelampje ( gloeispiraal) bij contact.. Was bij mij remschakelaar kaduuk
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Rauwesnuit
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
Locatie: Regio Kortrijk

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door Rauwesnuit »

Zal eens kijken op T4 wiki ja. Nee mijn gloeispiraal blijft niet branden/knipperen.
Ik heb wel gezien dat er dus 2 contactjes tegen het rempedaal zitten. En de onderste raakt niet als het rempedaal boven zit. Ik had er dan even iets tussen gestoken, zodat het contact wel raakt met het pedaal, en dan gekeken of de remlichten uit waren, maar ze brandden nog steeds. Als er nog tips zijn, laat maar horen! :yes
fotogalerij NR 330
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door LAYCA »

Rauwesnuit schreef:Zal eens kijken op T4 wiki ja. Nee mijn gloeispiraal blijft niet branden/knipperen.
Ik heb wel gezien dat er dus 2 contactjes tegen het rempedaal zitten. En de onderste raakt niet als het rempedaal boven zit. Ik had er dan even iets tussen gestoken, zodat het contact wel raakt met het pedaal, en dan gekeken of de remlichten uit waren, maar ze brandden nog steeds. Als er nog tips zijn, laat maar horen! :yes
Als rempedaal in rust is moet de schakelaar ingedrukt zijn dan is het contact verbroken en de remlichten uit.
maak de stekker los van de schakelaar bij het rempedaal.
Dan weet wel hoe verder. :toppie

Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Rauwesnuit
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
Locatie: Regio Kortrijk

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door Rauwesnuit »

Heb net even gekeken op T4 wiki, hoe het zit met die contactjes aan het rempedaal.
ziehier de link: http://t4-wiki.de/w/images/Elektrik_Sch ... _1fach.jpg
Het rempedaal moet in ruststand dus wel het contact raken, maar bij is dat dus niet zo. Ik heb het vermoeden dat iets heeft te maken met de rembekrachtiger, althans die pin die verbonden is met het pedaal zal te kort zijn. Het kan zijn dat ik de verkeerde besteld heb, maar ik via de website van ATE de juiste opgezocht...
fotogalerij NR 330
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door LAYCA »

Rauwesnuit schreef:Heb net even gekeken op T4 wiki, hoe het zit met die contactjes aan het rempedaal.
ziehier de link: http://t4-wiki.de/w/images/Elektrik_Sch ... _1fach.jpg
Het rempedaal moet in ruststand dus wel het contact raken, maar bij is dat dus niet zo. Ik heb het vermoeden dat iets heeft te maken met de rembekrachtiger, althans die pin die verbonden is met het pedaal zal te kort zijn. Het kan zijn dat ik de verkeerde besteld heb, maar ik via de website van ATE de juiste opgezocht...
Als alles goed werkt, remmen en hoogte pedaal.
Plaats een passend dopje op het pennetje van het remlichtcontact zodat deze vergenoeg wordt ingedrukt.
Wel zo goedkoop :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
spridget
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jun 2014, 20:20

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door spridget »

heb je ook een trekhaak? in de aansluiting zit een micro schakelaar welke wil blijven hangen en dit kan veroorzaken !!
Gebruikersavatar
Rauwesnuit
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
Locatie: Regio Kortrijk

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door Rauwesnuit »

Net terug van mijn werk. Dus nu pas verder kunnen kijken. Wou de auto starten, geen probleem.
Vanaf dat ik wilde remmen en rijden tegelijk: gloeispiraal begon te knipperen.
Dit wellicht omdat er geen/weinig remdruk is. Nu heb ik daar op zich geen probleem mee, garage is om de hoek. Maar auto gaat in soort van noodloop.
Dus zal ik toch manueel moeten ontluchten om remdruk te kunnen krijgen. En dan vanavond naar de garage :nuts
Wat betreft het remlicht: Ik heb even iets tussen het pedaal en het contactje gestoken, zodat het remlicht niet meer brandt. Maar ik denk dat ik toch een andere(juiste) rembekrachtiger zal kopen. Dat zal helaas wel duur zijn, want via de garage....

@ bluebird: bedankt voor de tip.Voor de duidelijkheid: alle andere onderdelen pastten als gegoten, heb de remmen achteraan helemaal vernieuwd. En voor de rembekrachtiger heb ik toch drie keer opnieuw gekeken voor ik 'm bestelde. Jammer maar helaas. ook wel jammer dat T4 wiki in het duits is, google translate lukt niet altijd 100%
fotogalerij NR 330
Gebruikersavatar
Rauwesnuit
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
Locatie: Regio Kortrijk

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door Rauwesnuit »

Goeiemorgen, even een update:
Gisterenavond nog bij mijn garage geweest voor remmen te ontluchten. We hebben ook de auto uitgelezen, hij gaf de foutcode: rembekrachtiger - onaannemelijk signaal.
We hebben de foutcode daarna gewist en dan een stukje gereden. Toen begon de gloeispiraal niet meer te knipperen. Maar toen ik even later naar huis reed begon de gloeispiraal wel weer te knipperen.
Kan ik nu concluderen dat ik de verkeerde rembekrachtiger gemonteerd heb? En hoe vind ik dan de juiste? Op mijn oude staat het nr: 7D0 612 101A
Maar dat nr wordt niet meer gemaakt. Kan iemand me helpen? Bedankt alvast!
fotogalerij NR 330
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 592
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door J.F.A. »

Rauwesnuit schreef:Goeiemorgen, even een update:
Gisterenavond nog bij mijn garage geweest voor remmen te ontluchten. We hebben ook de auto uitgelezen, hij gaf de foutcode: rembekrachtiger - onaannemelijk signaal.
We hebben de foutcode daarna gewist en dan een stukje gereden. Toen begon de gloeispiraal niet meer te knipperen. Maar toen ik even later naar huis reed begon de gloeispiraal wel weer te knipperen.
Kan ik nu concluderen dat ik de verkeerde rembekrachtiger gemonteerd heb? En hoe vind ik dan de juiste? Op mijn oude staat het nr: 7D0 612 101A
Maar dat nr wordt niet meer gemaakt. Kan iemand me helpen? Bedankt alvast!
Inderdaad in ETKA niet meer te vinden. Wordt omgenummerd naar 7D0612105A.

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Rauwesnuit
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
Locatie: Regio Kortrijk

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door Rauwesnuit »

Ik heb geen ABS/ESP. Ik heb net nog eens gekeken naar het ATE nummer van de rembekrachtiger: 03.7755.4202.4

Dit nr is geschikt voor o.a. origineel VAG nr. 7D0 612 105A

Er is ook nog één andere keuze voor mijn auto via ATE, namelijk: 03.7755.4302.4
Deze zou geschikt zijn voor: 7D0 612 105B & 7D0 612 105

Ook nog via de website van TRW gezocht: Kun je zoeken via PR-codes (mijne heeft voor de rembekrachtiger code "1AB") -> kwam ik uit op type PSA457. Als je dan doorklikt op dit type, en kijkt voor welke VAG nr's die geschikt is staat 7D0 612 105A ook in de lijst
link: https://www.trwaftermarket.com/en/catal ... icleType=P

Ik moet denken aan een spreekwoord over bomen en bos...
fotogalerij NR 330
Gebruikersavatar
Rauwesnuit
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
Locatie: Regio Kortrijk

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door Rauwesnuit »

Ik wil nog vermelden dat ik ondertussen mijn oude rembekrachtiger terug gemonteerd heb, om alleszins weer de juiste pedaalbeweging te hebben. Hopelijk kunnen jullie me nog verder helpen de juiste rembekrachtiger te vinden.
Via de garage kon ik evt. een nieuwe bestellen, kost me 550 euro incl. btw... :bonk Via webshop PKWTeile.de kost het me maximum 185 euro incl. btw, excl. verzendkosten.
fotogalerij NR 330
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5267
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door René »

Remlichtschakelaar kun je afstellen op nieuwe positie van je rempedaal.
Rempedaal indrukken en stift van remlichtschakelaar indrukken door de arretering heen tot hij het rempedaal aanraakt.
Rempedaal losmaken en de stift stelt zich zelf in.
En uit zijn de remlichten.........
Sinds wanneer heeft een T4 een sensor die aangeeft dat de rembekrachtiger niet in orde is?
Knipperende gloeilampje kan veroorzaakt worden door de computer.
Die ziet remlichten branden, maar ziet ook dat je snelheid omhoog gaat en het gaspedaal bedient wordt.
Vaak gaat dit niet samen.........
Oohja, stand rempedaal kun je ook afstellen met gaffel aan rembekrachtiger.

Grtzzz René
Gebruikersavatar
Rauwesnuit
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
Locatie: Regio Kortrijk

Re: dringend: remlicht blijft branden

Bericht door Rauwesnuit »

@René: Als ik het goed begrijp, moet je dus bij de montage van een evt. andere rembekrachtiger nadat de nieuwe rembekrachtiger in het gat zit, aan de gaffel(het deel waar het rempedaal aan vast geborgen wordt) draaien zodat deze verder naar buiten komt? Ik ga dat z.s.m. proberen, rembekrachtiger ligt hier in de kelder.
Anderzijds, als het dan nog niet in orde zou zijn, kun je dus de remlichtschakelaar aanpassen door het pedaal ingedrukt te houden, en dan te "trekken" aan de stift daarvan? Trek je hem er dan niet uit ofzo? Ik had er namelijk al aan getrokken(met beleid) maar hij kwam er toch niet verder uit leek me.

Wat betreft het knipperende gloeispiraaltje: Deze brand dus nog steeds, heb nog geen tijd gehad om naar de garage te gaan om uit te lezen. Het begint te branden wanneer ik wegrij met de auto. Ik heb dus de oude rembekrachtiger erin zitten, dus misschien komt de fout van ergens anders...?
Ik snap alleen niet, René, waarom de computer een fout zou herkennen als je met bv. je rem ingedrukt zou wegrijden. Dat kan toch, heb ik denk ik al een paar keer gedaan in het verleden, zonder dat daar dan een fout van kwam.
Maar inderdaad een T4 heeft geen sensor op de rembekrachtiger zitten. :proost Zou het kunnen dat de remlichtschakelaar niet meer juist functioneert, en dat ie vervangen moet worden?
fotogalerij NR 330
Plaats reactie