Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Help! ik krijg mijn oliefilter er niet uit!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Help! ik krijg mijn oliefilter er niet uit!

Bericht door ktmkrik »

Niet voor elkaar krijgen dat staat niet in mijn woordenboek en past niet bij mijn karakter, weet zeker dat ik het filter er af zou hebben gekregen en een nieuwe geplaatst.
Limitizm
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 feb 2015, 10:27

Re: Help! ik krijg mijn oliefilter er niet uit!

Bericht door Limitizm »

Dat zelfde geld voor mij. Geef normaal niet zo snel op als nu. Omdat het onverwachts lang duurde, en ik de bus nog moest verplaatsen. Kon ik niet tot het uiterste gaan en zo het risico lopen om de bus niet meer op tijd weg te kunnen zetten.
En bij de 'kwiker dan ik fit' hebben ze ook vaste prijzen voor olie wissel incl filter. Dus het viel uiteindelijk reuze meer hoor. En ik kan er deze week mee op vakantie :ikrij
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Help! ik krijg mijn oliefilter er niet uit!

Bericht door Snautzer »

Leuk is anders maar soms moet je eieren voor je geld kiezen.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Help! ik krijg mijn oliefilter er niet uit!

Bericht door frank884 »

Ik draai er bij de ACV nooit meer een gewone filter in
alleen maar met een 6 kant dop achterop

(bijvoorbeeld Mahle OC 105) en de rubber ring insmeren met olie voordat je hem monteert
met wat verlengstukjes en een kruiskoppeling dop draai ik hem dan altijd vrij gemakkelijk los op de smeerput
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: Help! ik krijg mijn oliefilter er niet uit!

Bericht door red devel »

Ik had hetzelfde probleem! Mijn eigen domme fout. Had hem te strak aangedraaid omdat de momentsleutel blijkbaar niet meer werkte! Gelijk geprobeerd weer los te draaien, en toen knapte de zeskantmoer van het filter eraf! Na meerdere pogingen gedaan te hebben, maar eens te rade gegaan bij de plaatselijke garage. Bleek dat ze een handige 3 poot hebben die je op het filter kon zetten en dan met een ratel losdraaien. 3 poot grijpt zich dan vanzelf vast in het filter. Heeft wel heel wat pogingingen en zweet gekost, maar is gelukt zonder wat te beschadigen. Kost mij alleen even een extra nieuw oliefilter.
Plaats reactie