Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

olie voor T5 bij de "Olieconcurrent"

vragen over de T5
Plaats reactie
asacharow
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 jan 2010, 08:06

olie voor T5 bij de "Olieconcurrent"

Bericht door asacharow »

Ik heb olie besteld bij de "Olieconcurrent"...voor mijn T5 Mulivan 5 cilinder met roetfiter. Volgens de dealer moet er of 0W30 in en dan weer 5W30. in ieder geval 506.1 Ik zoek me suf op de specificaties...
Bij de dealer kost dat 140 euro(ex) en nu heb ik bij bovenstaande Shell Helix Ultra AV 0w30 7 liter besteld voor 75 euro...hoe weet ik nou of dit goed is? de dop zit verklemd, maar geen aluminium verzegeling op de schenktuut. De etiketten kan ik er zo afhalen met alle specificaties..

Vraag: is deze zaak en dus olie te vertrouwen?

Met groet
Annet :driveT5
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: olie voor T5 bij de "Olieconcurrent"

Bericht door WouterW »

asacharow schreef:Ik heb olie besteld bij de "Olieconcurrent"...voor mijn T5 Mulivan 5 cilinder met roetfiter.
Wanneer je een roetfilter op jouw t5 hebt (en dus géén oxikat), dan is die 0w30 met 506.01 specs niet de juiste.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: olie voor T5 bij de "Olieconcurrent"

Bericht door ktmkrik »

Had dan voor je besteld had eerst even gebeld met hun dan had je een goed advies gekregen wat je moest bestellen.
Wat de dop betreft, volgens mij zit er in de liter verpakkingen geen aluminium verzegeling meer de 5l wel meen ik me te herinneren van de Castrol Edge.
Heb er ook olie besteld en ben er zeer positief over en bestel er in vervolg weer, ze geven goed advies, denken mee en hebben een redelijke prijs voor goede olie.
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: olie voor T5 bij de "Olieconcurrent"

Bericht door runnerted »

Mijn 'oude' MV uit 2006 deed het op 5w30

Edit: was een 2.5 5 cilinder met 174 pk
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Plaats reactie