Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke luifel?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
thijs
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mar 2007, 19:54
Locatie: lichtenvoorde

welke luifel?

Bericht door thijs »

Ik ben aan het kijken voor een cassete luifel voor aan mijn t4 korte wielbasis maar er is zoveel keuze,wat is een goede luifel?
ik heb een fiamma f35pro gevonden die ook in het zwart geleverd kan worden (lijkt op mijn zilvergrijze bus net wat netter dan wit),
is deze luifel aan te raden en zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben.
ook zoek ik een manier om de luifel te bevestigen,nou zag ik dat je een brandruprail kunt monteren en daar de adapters aan schroeft of je hebt adapters die je direct aan de bus schroeft,wat is een goede nette manier van bevestigen?
Ik heb geen camperdak,luifel hoeft er als deze eenmaal gemonteers is ook nooit meer af zolang ik deze bus heb.
Het is geen camper maar ik gebruik de bus voor de motorsport.
Ook zag ik de omnistor 2000,deze lijkt mij ook een goede optie.
kingscrown
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 feb 2013, 09:11

Re: welke luifel?

Bericht door kingscrown »

Ha Thijs,

Ik heb enkele weken geleden een zwarte F45s van Fiamma geplaatst.Staat perfect!

https://www.obelink.nl/fiamma-f45s-deep-black.html

Afbeelding
Hierboven is niet mijn bus, maar geeft een idee hoe het eruit ziet.

Succes!
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: welke luifel?

Bericht door Snautzer »

thijs schreef:lijkt op mijn zilvergrijze bus net wat netter dan wit.
Je kan die luifel ook in je autokleur laten spuiten. Dat staat heel strak en mooi.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: welke luifel?

Bericht door Multivan Generation »

Fiamma F35pro is ook gewoon in zilvergrijs leverbaar toch?
Dan hoef je ook niets te spuiten :knipoog

We hebben er zelf ook een en die bevalt goed.
De Omnistor 2000 is een oude luifel die bijna 2 keer zo zwaar is.
Ook die hebben we gehad..

zie ook:


en ook:


Let met het plaatsen van een luifel goed er op dat je genoeg hoogte hebt onder de luifel,
zeker als je af en toe naar binnen wilt :knipoog

Er is een tijdje geleden exact zo'n topic geweest als waar jouw vraag over gaat.
Dus misschien kun je met de zoekfunctie nog iets vinden.

groeten Peter
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: welke luifel?

Bericht door Hanssyncro »

kingscrown schreef:Ha Thijs,

Ik heb enkele weken geleden een zwarte F45s van Fiamma geplaatst.Staat perfect!

https://www.obelink.nl/fiamma-f45s-deep-black.html

Afbeelding
Hierboven is niet mijn bus, maar geeft een idee hoe het eruit ziet.

Succes!
Wow, die staat gaaf!
Groetjes, Petra
thijs
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mar 2007, 19:54
Locatie: lichtenvoorde

Re: welke luifel?

Bericht door thijs »

Die bij die t5 bus staat heel netjes inderdaad,de fiamma f35pro is kwa prijs redelijk gunstig en hij zag er heel mooi compact uit.
Wist niet dat ze ook in het grijs geleverd kan worden,mijn bus is zilvergrijs met zwarte bumpers(gewoon ongespoten orginele) en de zijpanelen zwart gespoten,omdat de bus dus al grijs/zwart is lijkt mij een zwarte luifel wel mooi staan.
Nu ben ik ook aan het kijken voor het bevestigen en zie dat er veel zon brandrup wordt gebruikt,zit hier de luifel dmv adapters ook geschroefd of zit deze er in geklikt?Niet dat zon luifel er makkelijk afgehaald kan worden en dus nogal diefstal gevoelig is.De adapters die je op de bus schroeft(zonder brandrup)lijkt mij veel veiliger tegen diefstal maar lijkt misschien niet zo netjes.
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: welke luifel?

Bericht door Hanssyncro »

Hier een voorbeeld (onze) bij een T4. Wij hebben de F45s gekocht om de doodsimpele reden dat een iemand deze alleen op kan zetten. We hebben al heel wat mensen zien stuntelen (ook met de F35) en daar hebben wij geen zin in....we hebben immers vakantie en willen genieten!
Onze is 3 meter, de bus een LWB en ik heb dezelfde luifel ook gezien op een KWB en ziet ook gaaf uit..


Edit: Wij hebben 'm inderdaad met de Brandrup toprail en aan de Fiamma Brandrup Kit voor de T4 gehangen en vastgeschroefd. De Fiamma Brandrup Kit voor de T4 (adapters worden ze ook wel genoemd) worden vastgeschroeft aan de Brandrup Toprail. Mocht je ook iets met de Brandrup Toprail willen doen...de adapters zijn op dit moment in NL volledig uitverkocht, wij kochten het laatste setje dat momenteel nog in NL te koop was en die zie je op de foto hieronder.


Afbeelding
Groetjes, Petra
Plaats reactie