Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Solarplexius zonnewering

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Solarplexius zonnewering

Bericht door Snautzer »

Na een thread viewtopic.php?f=2&t=52975, besloten om dit pakket aan te schaffen. Was niet heel eenvoudig om een goed beeld te krijgen van wat je nu precies krijgt. Ik snap wel dat alle autos ander in elkaar zitten maar dan toch.


Mijn bus een 98 Caravelle met dubbele achterdeur, staat niet direct in de de voorbeelden. Chat dus maar gestart en mijn vragen daar neer gelegd.
Blijkt dus dat je na bestelling, terug gebeld wordt door een persoon die je naar de juiste set panelen loodst. Dat is mooi want het verwerken van de betaling, bestelling en verzending duurt in ieder geval wel 1 1/2 week.

Ben benieuwd

http://www.solarplexius.nl/zonwerend-ra ... tivan/1998
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Snautzer »

Dacht dat het misschien wel aardig zou kunnen zijn om de "prestaties" te meten. Ik heb dan ook bij de blokker een simpel weerstation gekocht met een satelliet zender. Zal de komende dagen een meten hoe warm het buiten is en binnen is, vast leggen in excel en dan eens kijken als de zonnewering erin zit, en dat ook eens een kleine periode monitoren. Ben benieuwd.
temp.jpg
temp.jpg (20.71 KiB) 4531 keer bekeken
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Snautzer »

En het pakje is onderweg bjork bjork bjork.... :jump

Tack för er order!
Ert paket skickas idag.
Ni hittar ert kollinummer i bifogat dokument.
Vänliga Hälsningar
Solarplexius
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Snautzer »

en in Nederland..
14.05.2016 05:36 Berkel en Rodenr ...
In transit.
13.05.2016 15:45 Malmö (SE)
In transit.
11.05.2016 08:10 DPD data centre
Order information has been transmitted to DPD.

Temp meting zonder:
temp bus_a.jpg
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Blue Star »

Hoi Snautzer.
Ben zeer benieuwd als het gemonteerd is.
Graag wat foto's erbij :tiwwp

Gruß Fred
Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Mercury
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 mei 2015, 19:03

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Mercury »

Ben ook erg geinteresseerd, vandag met folie aan de gang geweest, wat een elende......

Dit zou een prachtige optie zijn!
1992 T4, lang, AAB, camper
Afbeelding
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Snautzer »

Blue Star: Ik zal het gebeuren vastleggen in een reportage, :knipoog

Mercury: Folie heeft voor en nadelen, maar ik vond dit er wel wel chique uitzien voor mijn bus. Ik hoop dan ook dat het net zo gemakkelijk te monteren is als geadverteerd.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Snautzer »

En pakket is afgeleverd 14:45, morgen erin zetten. Ben benieuwd
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Snautzer »

start 15:45 eind 16:45 echt een klus van helemaal nix. Je bent langer bezig met de ramen te zemen.
Pasvorm van het materiaal is goed en er zitten genoeg klemmetjes bij om de voorzet ruiten prima op zijn plaats te houden.
Van buiten moet je nu met je neus op de bus gaan staan wil je ook maar iets van binnen kunnen zien en van binnen is het licht aangenaam gedempt.

Kan ik het aanraden? smaken verschillen voor wat betreft de gekozen teint en het is er maar in 1 smaak te verkrijgen. Het gemak van plaatsen en verwijderen is wel heel fijn daar kan geen folie tegen op.

Voor
tadaa!.jpg
Na
raam_01.jpg
raam_02.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Multivan Generation »

Ziet er netjes uit.
Ik ben benieuwd hoe je ervaringen in het donker zijn met bijvoorbeeld achteruit rijden?

groeten Peter
Mercury
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 mei 2015, 19:03

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Mercury »

Prachtig, ik ga ze ook bestellen!

Kun je dit het beste telefonisch doen?

Voor schuiframen lijkt mij dit geen oplossing.

Groeten,

Adam
1992 T4, lang, AAB, camper
Afbeelding
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Snautzer »

Gewoon via de site, als je wat wil weten open chat met een medewerker. Zijn zeer behulpzaam Engels Duits en Nederlands maakt niet uit, wat op zich al verfrissend is. In mijn geval was het dezelfde persoon die in die 3 talen gemakkelijk mijn vragen kon beantwoorden.

Schuiframen heb ik niet naar gekeken, die heb ik zelf niet, op zich het navragen waard omdat het een voorzet raam betreft, ik weet niet wat voor ruimte er over is en of het raam dan nog kan schuiven.

Houd er wel rekening mee dat er maar 1 teint is. Voor mij perfect ( als een goede zonnebril, van binnen bus kijkend naar buiten, van buiten naar binnen bijna zwart) maar ik heb het nog niet gereden in het donker.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Snautzer »

Ik heb in mijn laatste vakantie 2 weken in de bus geslapen en, hoewel we zeer privé stonden, vond ik de inkijk toch vervelend. Zo'n hert wat naar binnen gluurt word je toch niet blij van. Nu ja eigenlijk weer wel maar je snapt het wel. We hebben dan ook gelijk plannen gemaakt op met gordijnen en zo dit op te lossen. Thuis gekomen is hier eigenlijk niets van gekomen omdat gordijnen maken niet echt mijn ding is.
Folie is nog even in zicht geweest. Hoewel er volgens zeggen best goede resultaten mee te halen zijn, zag ik mezelf al vloekend te keer gaan met een emmertje zeep en een schaar, net dat stukje teveel afknippend om tot uiteindelijk een rampzalig en vooral zielig resultaat te komen. Dus nee ,mijn bloed druk en humeur is prima en laat ik dat vooral ook zo houden.

Laat ik nu een mailtje krijgen van Solarplexius dat hun assortiment en met name de kleur van hun product gewijzigd is. Niet meer de bruine tint maar een chique grijs blauwe tint. Het schoot mij gelijk te binnen dat ik met de bruine variant mijn Caravelle had uitgerust en daar goed tevreden over was.

Met enige weemoed de plaatjes en dit draadje weer eens opgezocht. Het plaatsings gemak trok mij eigenlijk al direct over de streep. De keuze komt neer op 2 weken met volledige tegenzin lopen klooien met naald en draad, of lopen hannesen met folie, of met een kwartiertje klaar. De luiwammes in mij was verrassend snel overgehaald. Ook moet ik zeggen dat de "looks" van de oude Caravelle er toch ook behoorlijk op vooruit waren gegaan. En voor mij als laatste, maar toch lekker meegenomen, ook als de bus gewoon ergens in de straat geparkeerd is, zal het een stuk lastiger zijn om te gluren bij de buren.

Kortom 1+1+1= een bestelling.
Zaterdag gebeld woensdag stond dit pakket al voor de deur. En hoewel het een klusje van helemaal niets is zal ik wat foto's maken.


solar.jpg
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Snautzer »

Nouw... het plaatsen van de zonnen wering/anti inkijk duurt minder lang dan het het poetsen van de ramen. Komt ook natuurlijk dat mijn syncro een werk bus is en niet van die luxe fratsen heeft als een plastic afwerk scherm. Dat heeft een voordeel en een nadeel.
Kan je met de plastic voorzet delen voor de deuren de clips ( zie foto) net als door de wereld beroemde goochelaar Hans Klok laten verdwijnen in het niets, is dat met mijn werkbus niet mogelijk. Ik denk dat voor dit soort bussen het beter zou zijn een rubber l-profiel mee te leveren. In de sponning van de ramen is voldoende ruimte om hier iets mee te kunnen.. Stoort het dan zo?? Hummmm... ik ben praktisch ingesteld maar ik leer van vaardige mensen en wat die doen, en vooral wat hun bouw normen zijn (zwaait naar Peter). Ik moet zeggen dat mijn blik ook wat meer naar vaardigheid gaat trekken. Niet dat ik dat zo goed kan, maar ik doe mijn best. Maar nee, mij stoort het niet zo. Je ziet ze eigenlijk niet omdat de ruit donker is. En voor een werkbus is het eigenlijk ook wel prima, Kan het beter? Ja. Stoort het ? Nee mij niet. Kan het beter ? Kom ik op terug.


Terug naar vanmiddag.
Samen met mijn kameraad in het kwaad nl. mijn lief, net na de bui even naar buiten. Pas vorm was (zie foto's) gewoon goed. Bij de achteruit verwarming zit een kier maar dat komt omdat daar nog een sier kap op hoort te zitten. Set word geleverd met meer dan voldoende clips om de voorzet ramen goed vast te zetten. Plastic folie bescherming er af, in-klikken clips vast plakken klaar. Weinig spannends te melden buiten dan dat deze versie wat flexibeler voelt dan de oude. Althans volgens mijn herinnering. En dat van mijn vrouw. Sterker ik moest een scherm er weer uit halen om voor mijzelf te voelen hoe en wat. Zij had het er zo snel in dat ik nauwelijks tijd had om de bijbehorende foto's te maken.

Hoe bevalt het?
Wat je ziet op de foto's is letterlijk wat het is.

Van buiten naar binnen. Je moet de ogen hebben van Superman om ook maar wat zinnigs te zien. Ik durf te wedden om dat als ik een ik een gewaardeerd object van je in de bus leg, en je zou het moeten vinden door te gluren, ik een lekker biertje van je win.
Met een goede zaklamp of het lampje op je mobiel is het resultaat nul. Of je moet graag jezelf zien, In dat geval werkt het erg goed.
Mocht je gereedschap of andere waardevolle zaken van ongewilde blikken willen beschermen, of gewoon op je privacy gesteld zijn is deze set het overdenken waard.

Van binnen naar buiten
Beter dan de bruine set moet ik zeggen. Ik heb geen enkel probleem met naar buiten kijken. Mijn honden trouwens ook niet. Hoewel ik hun niet zag, zagen ze mij wel met de bal op een behoorlijke afstand. Woef blaf grom grauw etc. Dan weet je zeker dat je gespot bent, trust me in this. Ik kan het niet mooier of slechter maken als in de foto's Je kan echt gemakkelijk naar buiten kijken maar heel moeilijk naar binnen. Ik stond de foto van de achter ramen naar binnen te maken, honden volgens lief aan het kwispelstaarten, ik zag geen moer. Noppes nada. Niet op een meter, nog niet met mijn giechel en neus op de deur.


.
003.jpg
002.jpg
001.jpg
Laatst gewijzigd door Snautzer op 06 nov 2019, 23:16, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Solarplexius zonnewering

Bericht door Snautzer »

en.. Zie mijn missende afscherm kapje en hoe behoorlijk netjes de pasvorm verder is. En als je een selfie wil nemen in deze ramen. is dat een goede optie. Met flits of zonder... Het enige wat je ziet ben je zelf met je neus door de helft buut uit. Laatste is van buiten naar binnen.


.
006.jpg
005.jpg
004.jpg
Laatst gewijzigd door Snautzer op 06 nov 2019, 22:53, 6 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie