Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ruimte zoeken in T4 California.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Pascal-141 »

Ik heb in de hoge kast een extra legbord , en gebruik die kast voor de kleren. Achter de kleine kast deurtjes zitten handdoeken, en en kleine kleding zoals kousen enz
Onder de bank in de bak heb ik een beetje vanalles zitten (etenswaren in boxen , afwasgerief, boeken,enz)
In de linkse keukenkast heb ik etenswaren, borden, kookgerief, koffiespullen, enz ,in de rechtse kast de besteklade bovenin , en toilet onderin.
Achter de bank , in de koffer heb ik een (fluisterstille) stroomgroep, jerrycan benzine, werkbak met werkgerief, reserve campinggaz fles, verlengkabel (zo'n grote rol), een bak met bbq gerief erin, wandelschoenen, oprijblokken , luifel , raamverluchters ,enz
Op de bedplank achter de bank heb ik lakens , donsdeken, kussens, oplegmatras , 2 grote vouwstoelen , (eventueel) vesten . De stoelen leg ik altijd bovenaan. Bij het slapen zet ik de 2 stoelen voorin , tussen dashboard en passagiersstoel .

Ik heb ook nog een grote , zelfgemaakte transportbak die ik op het trekhaakframe kan bevestigen , maar die gebruik ik zelden omdat ik alles altijd meekrijg . Als ik de transportbak gebruik , kan ik zowat alles wat ik anders in de koffer heb in die transportbak steken , en heb ik de hele koffer leeg voor extra spullen.

Bovenin , heb ik de voorste bedplank verwijderd , en ook de hele matras verwijderd. In de plaats van de matras kan ik mijn opklaptafel leggen (ik heb een L profiel bevestigd op de achterste plank , zodat de tafel niet naar voor kan schuiven bij het remmen. Naast de tafel , kan ik er ook nog wat kleding bij kwijt.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door websurfer »

Foto's van de kast tussen de stoelen moet ik maken maar zal deze plaatsen in dit topic
De camper staat niet thuis dus heb even geduld
Komend weekend moet ik klussen dus geen tijd voor foto's
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Endebendebus »

leuke topic :gekte wij hebben met twee volwassenen een puber en een hond, voor de kleding twee diepe laden onder het bed. Daaronder is nog ruimte voor een bijzettent een kist met voorraden een kleine cadac, plastic afwasbak, slaapzak, gereedschapskist. Op het fietsendrager hebben we een alu kist (legerdump) waarin een grote tas met slippers,schoenen, hondenvoer, kleed voor onder de luifel en de jassen. Boven aan de fietsendrager hebben we een zelfgemaakt rek gemaakt aan de bestaande bevestiging voor de stoelen. Met warm weer kunnen de gasveren de klep omhoog houden met alles erop. Naast de alu kist heb ik met bouten de oprijblokken. De kist blijft tijdens de reis op de auto Sorry voor de beetje kleine foto.
Bijlagen
image.jpeg
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Endebendebus »

Blik in de achterbak :knipoog oh ahum....ik heb natuurlijk geen california :nuts
Bijlagen
image.jpg
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Janpol
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2009, 13:22

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Janpol »

Goede middag,

Wij maken eerst altijd bed op, en plooien dan de extra oplegmatras (Ikea) dubbel met kussen en dekbed ertussen. daarbboven op leggen wij dan onze stoelen (Lafuma rsx) wat we dan afdekken met een extra dekentje.
Als we gaan slapen plaatsen we de stoelen vooraan tussen de omgedraaide passagiers stoel en dashbord.
Gebruikersavatar
Mark M
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 dec 2011, 14:26
Locatie: Den Haag

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Mark M »

Wij hebben de grootste ruimteklapper gemaakt door het wegdoen van de pannenset die een heel kastje in beslag nam. We gebruiken nu zo'n camping pannensetje waarbij alles in elkaar past, plus een hapjespan met een afneembare handgreep. We hebben nu plaats voor ons toilet in het rechter kastje. Een Porta Potti 335 past daar uitstekend in, hoewel ik wel het drempeltje heb moeten verwijderen. Na aanschaf van het toilet kunnen we ook op (vaak gratis) camperplaatsen staan, de Porta Potti was na een week al terugverdiend! We gebruiken groene zeep en azijn als 'natuur- en geurvriendelijke' vloeistoffen.
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Lutra »

Mark M schreef:Wij hebben de grootste ruimteklapper gemaakt door het wegdoen van de pannenset die een heel kastje in beslag nam. We gebruiken nu zo'n camping pannensetje waarbij alles in elkaar past, plus een hapjespan met een afneembare handgreep. We hebben nu plaats voor ons toilet in het rechter kastje. Een Porta Potti 335 past daar uitstekend in, hoewel ik wel het drempeltje heb moeten verwijderen. Na aanschaf van het toilet kunnen we ook op (vaak gratis) camperplaatsen staan, de Porta Potti was na een week al terugverdiend! We gebruiken groene zeep en azijn als 'natuur- en geurvriendelijke' vloeistoffen.
En toch, de porta potti in de keuken... ik vind het maar niks.
Als (voormalig) tentkampeerders zijn we wel gewend zo weinig mogelijk mee te nemen.
Onder de bedplank liggen bij ons o.a. 4 klapstoelen, de oprijblokken (zijn te groot voor aan de deur) 2 popup tentjes, tentapijt voor onder de luifel (Fiamma lichtgewicht) , windscherm, gereedschapsset, paraplu's en een opvouwbare emmer (Coleman). Verder nog een kleine Cadac en extra gasflesje.
Op de bedplank een campingtafel, 1 roltas, vouwkrat met boodschappen, fietshelmen, slaapzakken en kussens.
In de legkast alle handdoeken etc. In de hangkast hebben we bijna alle kleding, in verschillende bakjes " Skubb" van IKEA. In de keukenkastjes uiteraard een campingpannenset (Tefal) en nog een vierkante koekenpan en een hapjespan met afneembare handgreep. Een koffiezetapparaat, Witte kunststof bak van wederom IKEA die er mooi inpast voor de ontbijtspullen en de overige borden, kopjes etc.
In de bank zitten de schoenen en elektrasnoer.
Achterop de trekhaak een fietsenrek met 4 racefietsen. Is gelijk een fietsenrek op de camping.
Zo kunnen wij de ruimte tussen de bank en stoelen tijdens de reis vrijhouden. In de dakkast zitten boeken en in de brandrup tassen achterin nog diverse kleine spullen.
Wij overnachten altijd wel op campings en het liefst in het warme zuiden. Onze kinderen slapen in de tentjes en wij meestal boven.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Endebendebus »

Onze kinderen slapen in de tentjes en wij meestal boven.

Ik houd veel van mijn meissie maar dat is wel wat krrrap :kus
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Multivan Generation »

@ Thomas,
ik begrijp nu ook steeds beter je nickname:

en de bende in de bus :knipoog
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Endebendebus »

Multivan Generation schreef:@ Thomas,
ik begrijp nu ook steeds beter je nickname:

en de bende in de bus :knipoog
Haha zo had ik hem nog niet gelezen....
Maar .....alles is aan boord gestructureerd, tijdens de rit ligt er niks los, alles heeft een eigen plek!
Voordeel van zelfbouw is dat je overal luikjes kunt maken op plaatsen achter de betimmering waar zich lucht bevind. Ook achter de linker schuifdeur....
image.jpeg
image.jpeg (65.08 KiB) 4530 keer bekeken
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door LAYCA »

Als je ergens aan de onderzijde van bijvoorbeeld de achterste beddenplank ruimte hebt??

PVC pijp tegen onderzijde monteren met dop voor en achter afneembaar voor bijvoorbeeld tentstokken.
Ook mogelijk rechthoekig ventilatiekoker met 2 koppelstukken.
Gewoon bij de bouwmarkt.
Van deze koppelstukken maak je de doppen, bij stootrand afzagen en een plankje in lijmen.
Beide oplossingen zitten in mij bus op plekken waar ik toch niks mee kon.
Dus haringen scheerlijn stokken etc opgeruimd. :yes

Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door Freestyle »

Ik zou nog een paar foto's posten van het sherpa's translift systeem dus hierbij:
IMG_20160514_002a.jpg
IMG_20160514_003a.jpg
IMG_20160514_006a.jpg
IMG_20160514_007a.jpg
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door websurfer »

Zoals belooft hier de plaatjes van het kastje welke ik tussen de voorstoelen heb geplaatst

de maten zijn:
40 cm hoog
40 cm lang
23 cm breed (zou 1 cm smaller mogen ivm het strakvast staan tegen de handrem en passagiersstoel )
dekseldiepte 5 cm

ook een trespaplaat 35 * 50 met twee klossen die passen in de bekerhouders hoort daarbij
Bijlagen
20160516_143308.jpg
20160516_142554.jpg
20160516_142549.jpg
20160516_142535.jpg
20160516_142527.jpg
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door websurfer »

Ook heb ik een vast droogrekje geplaats aan de fietsendrager en heb ik de stokken opgehangen aan de achterkant van het kastje
zodat deze ook weinig ruimte innemen.

het wasrekje bestaat uit een pvc buis (2*) met voor stevigheid een bezemsteel binnenin
gemonteerd met 4 slotbouten en ringen aan het fietsenrek

straktrekken dmv verschuiven van een van de pvc pijpen naar buiten zijde

de foudraal (met alle stokken en hengels) zit vast gesjort dmv twee sjorbanden welke vast zitten met 4 boutjes in het kastje
Bijlagen
20160516_143049.jpg
20160516_142937.jpg
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
dearnoud
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2016, 10:33

Re: Ruimte zoeken in T4 California.

Bericht door dearnoud »

Extra bagagebox achter op de trekhaak. Onderstaande box heb ik gemaakt van een grote TopBox welke ingekort is. Deze is geplaatst op een kantelbare TwinnyLoad fietsendrager waar de fietsensteunen afgeslepen zijn. De goot van de fietsendrager waar de fietsen op rusten zijn met 5 cm verhoogd om voldoende ruimte voor de box te maken. De box is kantelbaar daarna te openen. Of als je ergens wat langer staat ook gemakkelijk in 3 minuten te demonteren.
Er zijn hiervan ook kant en klare systemen te koop prijzig.
Plaats reactie