Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Wie weet waar een garage in Nederland is die gespecialiseerd is op Syncro's? Om bijvoorbeeld de cardanas te laten balanceren. (had hier uitlijnen staan en dat was fout)
Groetjes, Hans
Groetjes, Hans
Laatst gewijzigd door Hanssyncro op 12 mei 2016, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Petra
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Niemand? Waar gaan de Nederlandse Syncro rijders dan heen als er specifiek iets stuk is aan het Syncro gedeelte van je bus?
Groetjes, Hans
Groetjes, Hans
Groetjes, Petra
- autocaravana
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Mijn Syncro van 1999 en 330.000 km heeft nog nooit iets gehad met het syncrogedeelte. Ik heb het althans niet gemerkt...
De vraag is of de techniek zo ingewikkeld is dat je er een specialist voor nodig hebt. In eerste instantie vertrouw ik op de monteur die al vaker moeilijke dingen voor mij heeft opgelost. In een extreem geval misschien in Duitsland kijken, want daar rijden er veel meer rond.
De vraag is of de techniek zo ingewikkeld is dat je er een specialist voor nodig hebt. In eerste instantie vertrouw ik op de monteur die al vaker moeilijke dingen voor mij heeft opgelost. In een extreem geval misschien in Duitsland kijken, want daar rijden er veel meer rond.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Ik kan me alleen voorstellen dat een visco te moeilijk is voor een garage . Wat is er mis met je aandrijfas?
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Niks maar wel handig als er eens iets is dat we weten waar we terecht kunnen want bij VW kunnen ze specifieke syncro + sperre dingen niet verhelpen. Bovendien was ik nieuwsgierig waar andere wjw-ers met hun syncro euvels heen gaan.raf_construct schreef:Ik kan me alleen voorstellen dat een visco te moeilijk is voor een garage . Wat is er mis met je aandrijfas?
Groetjes, Petra
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Kan je niet terecht bij een 4x4 specialist?
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4455
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Die hebben meestal geen kaas gegeten van een syncro ...Snautzer schreef:Kan je niet terecht bij een 4x4 specialist?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Ik vermoedde al zo iets maar zou je aan kunnen geven wat dan specifiek anders is tov een gewone 4x4? Ben daar benieuwd naar gezien mijn plannen voor volgend jaar. Alvast bedankt.
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Deze misschien http://www.gknservice.com/nl/home.html niet zo zeer voor de visco maar wel de aandrijfas...
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T4 2.5l benzine syncro 1993
VW T4 2.5l benzine syncro 1993
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
De echte 4x4 mannen zijn gewend om te werken met inschakelbare 4x4 , met tussenbak , hoge en lage gearing , vrijloopnaven , meerdere inschakelbare diff locks enz , De T4 syncro heeft dat allemaal niet , dat is gewoon permanente 4x4 (met als optie een diff lock)Snautzer schreef:Ik vermoedde al zo iets maar zou je aan kunnen geven wat dan specifiek anders is tov een gewone 4x4? Ben daar benieuwd naar gezien mijn plannen voor volgend jaar. Alvast bedankt.
Het voordeel van de T4 Syncro's is dat er weinig kapot gaat
Specifieke syncro herstellingen zou ik bij de specialisten in Duitsland laten doen . Via het Duitse T4 forum vind je wel de aan te raden mannen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Pascal leg mij eens uit: als ik de auto op de brug heb staan, de achterkant op 2 bokken, dus de wielen vrij en de auto staat in de versnelling, dan kan ik de wielen gewoon vrij ronddraaien dus dan is het geen 4 wiel aangedreven.Pascal-141 schreef:De echte 4x4 mannen zijn gewend om te werken met inschakelbare 4x4 , met tussenbak , hoge en lage gearing , vrijloopnaven , meerdere inschakelbare diff locks enz , De T4 syncro heeft dat allemaal niet , dat is gewoon permanente 4x4 (met als optie een diff lock)Snautzer schreef:Ik vermoedde al zo iets maar zou je aan kunnen geven wat dan specifiek anders is tov een gewone 4x4? Ben daar benieuwd naar gezien mijn plannen voor volgend jaar. Alvast bedankt.
Het voordeel van de T4 Syncro's is dat er weinig kapot gaat
Specifieke syncro herstellingen zou ik bij de specialisten in Duitsland laten doen . Via het Duitse T4 forum vind je wel de aan te raden mannen .
Groetjes, Hans
Ohja, Henk1 bedankt voor de tip. Zie dat er ook eentje in Apeldoorn zit dus mogen wij vanuit Hengelo kiezen want de afstand zal niet veel verschillen. Tjeerd ook bedankt! Zie dat hij er ook in doet. (hoeven we ons daar al geen zorgen over te maken)
Groetjes, Petra
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Hans,
De Syncrokoppeling werkt met twee sets lamellen in vloeistof. Bij een klein snelheidsverschil tussen de twee sets kunnen deze relatief makkelijk langs elkaar bewegen (auto op de brug). Bij grotere verschillen in snelheid neemt de ene set lamellen de andere mee door de weerstand van de vloeistof. Zie ook deze link http://www.syncro.org/VCTest.html
Groeten
Jasper
De Syncrokoppeling werkt met twee sets lamellen in vloeistof. Bij een klein snelheidsverschil tussen de twee sets kunnen deze relatief makkelijk langs elkaar bewegen (auto op de brug). Bij grotere verschillen in snelheid neemt de ene set lamellen de andere mee door de weerstand van de vloeistof. Zie ook deze link http://www.syncro.org/VCTest.html
Groeten
Jasper
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Pascal-141
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
Dat klopt , de visco koppeling neemt zijn taak op (gaat dus naar 4x4) bij een snelheidsverschil tussen voor en achter as . (niet bij "stilstand")Hanssyncro schreef:
Pascal leg mij eens uit: als ik de auto op de brug heb staan, de achterkant op 2 bokken, dus de wielen vrij en de auto staat in de versnelling, dan kan ik de wielen gewoon vrij ronddraaien dus dan is het geen 4 wiel aangedreven.
Groetjes, Hans
Ik vermeldde bij de T4 als permanent 4x4 in die zin , dat het niet "inschakelbaar" is , bij een T4 hoef je niks te doen om de achteras mee te laten trekken , gaat gewoon automatisch . Zodra de visco merkt dat de vooras gaat doorslippen en de achteras niet , gaat deze "inschakelen" en de achteras mee laten trekken .
Sommige syncro T4 rijders denken dat de (in optie) schakelaar op het dashboard dient om de 4x4 in te schakelen , dat is niet zo . De werking van de 4x4 staat altijd "aan" , de schakelaar dient om de diff lock in te schakelen . (Om toch traktie te kunnen houden wanneer je bvb met 1 wiel in de lucht staat)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Specialisme garage in Syncro gezocht in NL
En weer wat wijzer .... bedankt Pascal enJasper